ThaDuckMan Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Som det er lagt til vedlegg her, har du teksten. Denne teksten er en kort biografi av min 14års alder, og jeg er fortsatt 14 år. Den er 100% skrevet av meg og 100% sann. Kanskje en del skrivefeil her og der, men er jo bare 14. Håper du får noe ut av teksten, og denne er for den kristne tro. Kristenfortelling.doc Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 For det første, jeg tror ikke på det med mannen som ble "healet", men det er nå bare meg. Vis meg skikkelig dokumentasjon fra legene og assistentene som holdt på med han, samt fra bilvraket. I tillegg, skjønner jeg ikke at du mener at man må være KRISTEN for å være "god". Jeg kan med sikkerhet si at jeg er bedre enn deg og snillere etter å ha lest teksten din, og jeg har nesten alltid vært ateist. Det er absolutt INGEN problem å være ateist, altså å ikke tro på noen som helst gud, og samtidigleve et godt liv, hvor du er snill emd andre og utfører "gode" handlinger. Når det kommer til de følelsene du har når du ber, så kommer det nok av en liten placebo-effekt Du vil, og tror sterkt at du faktisk snakker med gud, men du gjør det faktisk ikke. Den følelsen har jeg også fått, av en nokså lik grunn. Men her var det ikke noe religiøst. Jeg bare gjorde en god handling uten å tenke på meg selv. Det er vel enkelt og greit det omvendte av den dårlige samvittigheten du føler av og til. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Skjønner at det er lett for mange å tro at de er kule når de rakker ned på andre, er frekke mot andre og så videre. Meen, dette er den feiges måte å være "kul" på. Når man blir litt eldre skjønner man at dette ikke er kult i det hele tatt, men rett og slett idiotisk. Tenk så mye kulere det er å forsvare en person, istedenfor å rakke ned på ham? Det er mye mer respekt å si fra klart og greit at sånt tull gidder jeg ikke drive med. Men en ting du MÅ lære deg, er å skrive ordet "kjenner" riktig. I teksten din skrev du f.eks "jeg skjenner pappa" Det skal selvfølgelig være "jeg kjenner..." En forferdelig stygg og unødvendig skrivefeil. Du bør også bruke litt mer avsnitt, så blir det lettere å lese. Bortsett fra disse to tingene var det meste greit Lykke til med å bli snillere igjen, og husk at det virkelig kule er å forsvare de som blir mobba for ingenting. Ikke så mange som tør det, akkurat Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Gadd omtrent ikke å åpne den der. Avsnitt er din venn. Endret 9. januar 2008 av Frohman Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg hadde mange avsnitt og hele pakken, men jeg skrev i OppenOffice så når jeg åpna WordPad og lagra ifra der til .doc-fil, så forsvant bold tekst og avsnittene. Beklager! Lenke til kommentar
strayder Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Jeg hadde mange avsnitt og hele pakken, men jeg skrev i OppenOffice så når jeg åpna WordPad og lagra ifra der til .doc-fil, så forsvant bold tekst og avsnittene. Beklager! Du kan lagre som .doc filer i openoffice, no problemo! Du trenger ikke word pad for å gjøre det. Klikk på "lagre som..." i openoffice og velg words etternavn ".doc" og lagre det. Viola, du har et doc word dokument. Det som er værre er å opne et openoffice dokument med word... eller alle andre filformater for den sakens skyld. Du kan til og med lagre openoffice dokumentet ditt direkte i PDF format.... EDIT: Kom i skade for å lese teksten din og må si at du nok lider av en kraftig illusjon om at det finnes en gud. Deg om det. Sikkert fint for deg, men hadde du SKJØNT et kvidder her i livet hadde du heller satset på å finne ut mest mulig om hvordan verden virkelig fungerer isteden for å tro på dette eventyret. Denne ulykken og dette lyset den mannen på youtube snakket om er det helt naturlige forklaringer på, det er det lyset ALLE ser når hjernen har for lite oxsigen! Det du skal være klar over er at denne mannen har en enorm lyst til å lage seg selv spesiel og tillegger derfor historien en bok og en stemme, som såklart(?) er guds stemme, der hans ønske er å narre folk til å tro at dette er sant. Har hørt hundrevis av lignende historier og ikke en eneste er backet opp av BEVIS! Det du som ung gutt burde bestrebe deg er å ikke tro blindt på ting som ikke har bevis. Ta foreksempel familien din. Tror de på hva som helst eller stiller de spørsmål ved ting i livet? Hvis svaret ditt er ja til at de stiller kritiske spørsmål, noe jeg også tror de gjør, hvorfor stiller de ikke et eneste kritisk spørsmål når det kommer til gud og denne bibelen? Hvorfor skal du tro blindt på den og ikke tro blindt på andre ting i livet? Selv lurer jeg forferdelig på hvorfor kristne er så utrolig naive når det kommer til deres egen tro! Mange er jo både smarte og kritiske, men ikke til sin egen tro! Der er det fritt frem for å tro det mest utrolige og komplett idiotiske det går an å tenke seg bare fordi det står i en bok de er OPPLÆRT til ikke å stille spørsmål ved! I mine øyne helt utrolig, men sånn er det, ser det ut som, med deg også. Du er program forpliktet til å tro i og med at familien din forventer det av deg! Så jeg forventer ikke at du vil stille spørsmål ved din tro, til det er du antagelig for godt indoktrinert, det vil si hjernevasket, for å gjøre det, dessverre! Men du har faktisk redskapen for å finne sannheten RETT foran deg akkurat nå og alt du trenger å gjøre er å skrive inn noen søkeord for å se hva som skjuler seg på den "andre" siden. Men vær klar over dette: Hvis du mister din tro kan du aldri få den tilbake (Med mindre du er villig til å lyve for deg selv!). Glem det du har lest om ateister som har blitt kristne igjen, de finnes ikke, og/eller de lyver for seg selv. Har du sett sannheten vil du aldri engang ta det du i dag tror på i betraktning engang i ditt videre liv. Helt sikkert! Men dette er opp til deg. Vil du leve på en løgn i en ignorant verden er det på en måte ikke ditt valg, for det har foreldrene dine tatt fra deg med å prakke kristendom på deg og "hjernevaske" deg, men ditt lodd i livet å leve på en løgn. Alt jeg kan si er lykke til! Men du har INGEN unnskyldning for å la være å oppsøke sannheten, den ligger rett foran deg på internet... OM du tør å åpne øynene dine Endret 10. januar 2008 av strayder Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ordbok.no er kjekt, bruker den sjøl rett som det er, hehe. Du kan fint lagre et dokument som .doc i Open Office. Fil Lagre som Velg filtype i rullegardinmenyen nederst En lærer så lenge en lever og du kan glede deg til mye læring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå