Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å innstalere vista

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt vista i ca et halvt år, og nå var det på tide og formatere. (ja, jeg har formatert imellomtiden:))

Da jeg starter Vista innstallasjonen får jeg beskjed om å skrive inn key, velge partisjon osv. Da jeg starter innstallasjonen kommer det en liste over hva som "skjer".

Øverst står det: "Kopierer windows filer" og den går smertefritt.

Men, så står det "Pakker ut filer" og den står bare på 0%. Noen som vet hva problemer kan være? Har latt PC-en stå på i over 2 timer, og det står fortsatt 0%. Brukte vanligvis maks 30minutter å formatere den før.

Edit: ok, nå har jeg ventet 4 timer, og den står på 1%.

Merkelig. ;/

Endret av oxygenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har du mulighet til å formatere HD fra en annen oppstarts CD? Eks: Ultimate Boot CD.

Du er ikke den første som sliter med partisjonen og formateringen i vista.

Vista er ekstremt dårlig i behandling av disker, jeg vet at dette er bla annet noe som skal fikses i den nye SP.

Lenke til kommentar

Ja det er merkelig :hmm:, men i den farten tar det over 16 dager å formatere disken.

Jeg lurer på, når du valgte partisjonen du ville installere vista på; slettet du den og lagde ny og slettet igjen og holdt litt på slikt noen ganger før du gikk videre?

Uansett så ville jeg restartet installasjonen slettet partisjonen og lagd ny partisjon. Restarte PC’en på ny for å så installere med formatering (hurtig).

Vista er håpløs av og til når det kommer til partisjoner...

Lenke til kommentar
Ja det er merkelig :hmm:, men i den farten tar det over 16 dager å formatere disken.

Jeg lurer på, når du valgte partisjonen du ville installere vista på; slettet du den og lagde ny og slettet igjen og holdt litt på slikt noen ganger før du gikk videre?

Uansett så ville jeg restartet installasjonen slettet partisjonen og lagd ny partisjon. Restarte PC’en på ny for å så installere med formatering (hurtig).

Vista er håpløs av og til når det kommer til partisjoner...

Ja, jeg klundra mye med forskjellige partisjoner osv.

Men, nå har jeg klundret mer, og prøvd mye rart, så når jeg lagde en ny partisjon og formaterte den 700ganger og reboota, så starta innstallasjonen igjen, så funket det. Virker som det funker i alle fall. Den pakker ut filer og gjør ca 1% hvert 10. sekund, som er en ganske stor forbedring fra 1% annenhver time.

Jeg skal si ifra om det funker eller ei, takk for nå : )

Lenke til kommentar

though, jeg har gått rett i en nybegynner felle. Lenge siden jeg har gjort dette.. :roll:

Jeg parterte bare den disken jeg skulle installere windows vista på.

Så, på "min datamaskin" nå står det bare en HD+min eksterne. Har en til i tillegg til dette, og all den uparterte HD plassen selvfølgelig. Er det mulig å få partert resten uten å måtte innstalere vista på nytt? :)

Lenke til kommentar

Ja det er mulig.

I kontrollpanelet i vista må du finne datamaskin behandling her kan behandle partisjonene som du vil. Du kan ikke gjøre noe galt for vista vil ikke endre på noen partisoner som kan ha med installasjonen og gjøre. Hvis du vil ta i bruk den ikke parterte delen må du opprette en den her og formatere den, (nå kan du formatere hurtig…)

NB! Husk at vista kan ha kompatibilitetsproblemer med disken din så ikke knot mye her hvis du vil slette etter at du har laget partisjonen anbefaler jeg at restanter PC først.

Lykke til…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...