henrik1992 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg er ganske ny i overklokking, og lurer på om noen kan hjelpe meg med hvordan jeg bør overklokke disse delene for å få best mulig ytelse. Jeg har et ASUS P5N-E SLI hovedkort... Intel Core 2 Duo E6700 Gainward GeForce 8800GTS 640MB Corsair TWIN2X 6400 DDR2 CL5 1024MB x 4 (4gb) Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) hvordan du bør? Gå inn på bios og fyr fsb litt og litt opp! Endret 9. januar 2008 av xninja92 Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Overvåk temperaturer med f eks Everest. Når tempen når rundt 60 grader LOAD (ved bruk av Prime95 25.5 eller Orthos) kan du roe ned på økningen i FSB. Øk FSB med f eks 20 MHz for hver boot, når Windows begynner å gi feilmeldinger eller ikke vil starte, øk V core med ETT hakk for hver gang Windows ikke vil starte eller gir feilmeldinger. Når den er stabil igjen, kan du fortsette å øke FSB. Stresstest i ca 30 min inniblandt for å holde øye på tempene. Kjernetempene kan ligge på 70 grader, Tcase (som ligger over kjernene) kan ligge på 60 grader seift. Dette er grunnleggende hvordan man gjør det. Etterhvert som du når høyere FSB så må du begynne å stille på andre spenninger som NB, SB, FSB VTT, og HT for å nå maks overklokk. Med Conroe-serien klokker HK ditt veldig bra, så er nok bare tempen som vil holde deg tilbake. Send SNIPPSAT en melding og spør hvordan man klokker kortet ditt, han har peil på disse kortene. Du kan bruke dette som utgangspunkt når du overklokker. Dette lar deg stille ganske høye FSB-er stabilt. (Hvertfall på mitt EVGA 680i.) System Clocks CPU Multiplier 9x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Sync Mode FSB (QDR) 1066 MEM (DDR) <sync> Memory timing settings Memory timing settings Auto CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1,4 CPU FSB 1.4 Memory 2.0 nForce SPP 1.4 nForce MCP 1.5 HT nForce SPP <-> MCP 1.4 Endret 10. januar 2008 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå