Lernes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk svart skjerm da jeg skulle starte PC-en min en dag. Når jeg begynte å se litt nøyaktigere etter så jeg også at viftene mine gikk veldig tregt rundt. Det første som slo meg var at PSU var gåen, men er ikke det litt rart at maskinen startet da? Ser ikke ut til at skjermkortet og viftene får nok strøm i alle fall. Specs : Strømforsyning Skjermkort Noen som vet hva som er galt ? Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hiper er vel godt kjent på forumet her for å være en psu med dårlig levetid. Tror jeg ville målt volt fra psu med ett voltmeter for å se om den leverer riktig spenning Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hvordan skal jeg måle ? Etter at jeg har "startet" maskinen, eller skal det gå uten at den står i maskinen? Hvilken kabel ? Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mål på ei molex kontakt (4pin) mens maskina står på. Svart er jording, gul er 12v og rød er 5v. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) du starter maskinen, og måler i en ubrukt molex kontakt, mellom den svarte og den gule skal det være 12v og mellom den svarte den røde 5 v. edit: va litt sein Endret 9. januar 2008 av Wut? Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk 6v på begge.. Har ikke digital måler, men bør jo fortsatt vise 12v på gul. Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da er det nok strømforsyninga som er problemet, men jeg ville sjekket med ett digitalt voltmeter for å være sikker på att målinga er riktig. Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Målte med multimeter idag. Viste riktig spenning på alle kontaktene! Skjønner ikke hva som kan være galt Er det bare tilfeldig at viftene går tregt, og at kanskje skjermkortet er ødelagt? Eller kan det være strømforsyningen som er gåen ? Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 er viftene koblet i hovedkortet eller i egen molex kontakt Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 rett meg dersom jeg tar feil, men det er vel et poeng at du foretar målingene på samme "kurs" som de komponentene du har problemer med er tilkoblet. Det kan jo være at det bare er en av railsa som har trøbbel Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) er viftene koblet i hovedkortet eller i egen molex kontakt Viftene er koblet på en Zalman Viftestyring Kan ikke være den som er problemet, for jeg har prøvd å koble viftene på en egen molex kontakt. Har målt på alle kursene, viser likt på alle! Skjønner ikke hva som kan være galt.. Ingen som vet hva som kan være galt ? Endret 11. januar 2008 av Lernes Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg har og en hiper og den gikk konken denne uken... Kom bare en sånn høyfrekvent pipelyd når strømmen var tilkoblet... Samme greiene med spenningen og virker det som... Alt i pcen gikk på halv fart av det normale. Jeg kjøpte meg en corsair 650w og da funket alt =) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hiper PSUer må være noe av de dårligste som noensinne er laget - de yter bra når de virker - men herregud for en feilprosent! En hel drøss av kompisene mine kjøpte Type-R når den var "in" - absolutt ALLE har konka + erstatningspowerene (de som fikk igjen Hiper da...) Skremmende å tenke på at mange fremdeles anbefaler Hiper.... Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Var faktisk en type r jeg hadde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå