brukernamn Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 når geforceFX kom, blei det jo en enorm skuffelse med dårlig ytelse og stort støynivå, men det virker som om nvidia på et tidspunkt var klar over dette, for dem har visst masse på lager. eg har lenge hørt rykter om det, men nå kan det hende dei er litt meir sanne. NV31 skal komme, blir lansert i mars, dette kortet skal ta over for geforce4, NV35 blir lansert i sommer, skal ta over for NV30, og skal kanskje bli BRA i motsettning til nv30. det er også snakk om NV34, så nvidia ser langt fra ut til å vere slått ut av 3d-kort kampen. enten er dette bare nvidia som prøver å ro seg i land, eller så har ikkje ati det "store forspranget" som man først trudde. les resten på www.hardware.no Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 skulle vel egentlig bare mangle. Nvidia hat tjent _litt_ mer en ati i det siste Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Håper Ati vinner krigen jeg Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Håper Ati vinner krigen jeg Ja. Du har vel lyst på dyre skjermkort du sikkert. Lenke til kommentar
Tranby Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 samme f.. for meg hvem som vinner, bare jeg får bra og billige skjermkort! 8) Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 kan også komme med uoffisielle info om NV40, den blir feit, bare sier det: er så store tal at eg ikkje gidder å skrive dei www.hardware.no bra for ati at nv40 er langt fram i tid :wink: håper at ingen vinner "krigen" eg, håper derimot at matrox, via og andre merker kommer på markedet med gode og konkurerande produkt, sånn at prisane blir pressa laangt ned Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Håper Ati vinner krigen jeg Ja. Du har vel lyst på dyre skjermkort du sikkert. Og GeForce FX er altså da det du kaller billig ? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Håper Ati vinner krigen jeg Ja. Du har vel lyst på dyre skjermkort du sikkert. Og GeForce FX er altså da det du kaller billig ? Nei. Men du kan jo tenkte deg prisen på et grafikk kort om nVidia eller ATI hadde monopol. Altså at de vant krigen. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det finnes en viss grense for hvor mye ting kan koste likevel da. Tror uansett ikke for eksempel Radeon 9700PRO hadde blitt priset så mye høyere enn det ble når det kom hvis ATi hadde hatt monopol. Husk at OEM-gigantene er de som kjøper flest skjermkort, og de tar alltid det billigste, nesten uansett ytelse. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det finnes en viss grense for hvor mye ting kan koste likevel da. Tror uansett ikke for eksempel Radeon 9700PRO hadde blitt priset så mye høyere enn det ble når det kom hvis ATi hadde hatt monopol. Husk at OEM-gigantene er de som kjøper flest skjermkort, og de tar alltid det billigste, nesten uansett ytelse. Det du sier er iofs riktig men da sier du også at high end kort volum ikke påvirkes av vesentlig av OEMene. Altså ser jeg ikke hva som er relevant ved å trekke dem inn i tråden. Monopol er uansett uheldig i et slikt marked. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Uhm, ikke bare prisene ville ha gått til himmels om en av partene slo ut den andre. Utviklingen ville gått særs tregere, Vinneren ville ha holdt på "neste gennerasjons" produktet MYE lengre for å melke det kortet som er på markedet mest mulig! nuff said! Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Anyways, Nvidia har ikke stått på ro de månedene FX har blitt utsatt (6mnd?) Det var hovedsakelig produksjonsprossesen det var noe gale med, altså, ikke nvidias feil. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort den dagen det kommer et DX9 spill som er bra jeg. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Angående priser og monopol... Se på microsoft for eksempel????? Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 I dag kom R9800pro, så ati er tilbake på toppen. NV35 klarer kanskje å hamle opp med R350, og hvis ikke klarer nok NV40 det, men det er enda en stund til. Nvidia har vel største delen av markedet, men er flinkere enn ati til å presse prisene oppåver. Blir nok konkuranse enda en stund til, å det kan vi være glade for Det jeg bekymrer meg for et at matrox har stagnert litt i det siste. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 I dag kom R9800pro, så ati er tilbake på toppen. NV35 klarer kanskje å hamle opp med R350, og hvis ikke klarer nok NV40 det, men det er enda en stund til. Nvidia har vel største delen av markedet, men er flinkere enn ati til å presse prisene oppåver. Blir nok konkuranse enda en stund til, å det kan vi være glade for Det jeg bekymrer meg for et at matrox har stagnert litt i det siste. ATI har da vært på toppen fra før, GF FX var jo ikke bedre enn R9700Pro. Og du glemte R400 Den hamler nok opp med NV40, hvis man skal tenke teoretisk. Men det er umulig å forutsi da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå