Gå til innhold

hjelp til kabler til stk-vs34 (Efektforsterker)


Anbefalte innlegg

skulle hatt høytalerkabel i frå efektforsterkeren til høytalerenr. det er 2 forskjellige utganger på høytalerene og forsterkeren. på forsterkeren er det speakon utgang og i høytaleren er de vanlig pluss og minus.

 

Nogen råd til kva kabel eg kan bruke ? link ?

 

Hvordan kobler eg til Efektforsterkeren til reciveren ? :)

 

skulle og vist kva eg skulle hatt på enden av strøm ledningen? kva støpsel bør eg bruke?

 

 

Takk får svar :)

Endret av vigrestad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil plugge forsterkeren i veggen hjemme hos deg, har du ikke noe valg:

 

1504814.jpg

 

Fåes kjøpt på mange daglivarebutikker, lampeforetninger, Clas Ohlson, Biltema, osv.

 

Høytalerkabel skrur du enkelt sammen selv av kabel i ønsket lengde og et par speakon plugger. (Begge deler kan kjøpes hos Ljudia.

Lenke til kommentar

Du må se på forsterkeren om det er den øverste eller midterste raden du skal putte signalet inn i.

Det bør komme klart frem i bruksanvisningen i det minste.

 

Skal signalet inn i toppen må du ha XLR han-plugger, mens dersom signalet skal inn i de midterste hullene, så må du ha XLR hun-plugger ...

RCA-pluggene skal være han-plugger uanset.

Lenke til kommentar

Fant ut at STK VS 34 faktisk har switchmode strømforsyning, og dermed takkler spenninger fra 100 til 240 Volt :)

(Hvis spesifikkasjonene på Sound1 siden er korrekt, trekker forstereren maksimalt 3800W fra strømnettet :wow: I tillegg er den på tilbud og koster bare 6000,- kr).

 

Edit: ryddet litt.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Ja; hvis du regner med en strømpris på 40 øre per KWH, så koster det rundt 1,5 kroner timen å ha den på og i gang.

Og regn to timer daglig bruk, i snitt, så er du oppe i 1000kr i strøm.

Så bor du på hybel og må betale dette selv vil du nok merke det, men du ruinerer deg ikke på det.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Ja; hvis du regner med en strømpris på 40 øre per KWH, så koster det rundt 1,5 kroner timen å ha den på og i gang.

Og regn to timer daglig bruk, i snitt, så er du oppe i 1000kr i strøm.

Så bor du på hybel og må betale dette selv vil du nok merke det, men du ruinerer deg ikke på det.

 

 

1000 kroner i året med 2 timers høy lytting hver dag er da ikke så galt?

Men det dobbles jo hvis du øker snittet til 4 timer daglig, og 2000kr merker du litt raskere.

 

Det var vel snakk om maks strømtrekk på 3800 Watt,det er vel sannsynlig for at man meget sjelden eller aldri "kjører" en forsterker på "full pupp". Ikke på en switch-mode forsterker i hvertfall. En klasse A forsterker derimot "kjører" med høy tomgangstrøm.

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...