Gå til innhold

Erfaringer med Yesasia.com?

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe meg en PSP GPS fra Yesasia.com fordi den ser ut til å bli en god del dyrere her i Europa. Ser at jeg får fri frakt.

Vil gjerne høre om det er noen som har erfaringer med Yesasia før jeg bestiller. Er det forresten trygt å betale med bankkort (direkte overføring), eller bør jeg kjøre det gjennom et kredittkort? - Eller hvordan foregår egentlig betalingen der i det hele tatt? Må man kjøpe liksompenger ("Credits") for å kjøpe ting der? Har ikke prøvd å bestille noe enda, men skjønte ikke så mye av betalingssystemet jeg så på "personalize account".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YesAsia er en stor og seriøs nettbutikk med godt rykte internasjonalt (de har én avdeling som kun selger til USA, så vidt jeg vet med hovedkontor et eller anner sted på USAs vestkyst, og én avdeling som selger internasjonalt til alle andre regioner, med hovedkontor i Hong Kong), en av de største trans-asiatiske (varer fra mange asiatiske land; Kina, Hong Kong, Taiwan, Korea, Japan, Thailand, sikkert flere) nettbutikkene.

Selv bruker jeg vanligvis kredittkort der (med mindre jeg har store credit fra tidligere kjøp), og vil anbefale det på generell basis for alle kjøp i utenlandske nettbutikker pga den ekstra sikkerheten hvis noe skjer (dette er en generell betraktning, har ikke noe spesifikt med YesAsia å gjøre).

Har handlet en del fra dem (DVD-er, CD'er, plakater, kalendere, kosedyr til unger i familien) i løpet av de 6-7 årene jeg har vært kunde der, og har kun gode erfaringer. Kan heller ikke huske å ha hørt noe stygt om dem på de internasjonale forumene jeg er på.

Lenke til kommentar

Høres flott ut. :)

Men jeg lurer på hva du mener med "med mindre jeg har store credit fra tidligere kjøp"?

EDIT: På eBay koster den det samme, alle ligger på rundt 50-60$ når man har lagt til frakt. Ser ikke noen grunn til å bestille derfra.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Enig med Njål. Seriøs butikk på linje med f.eks Amazon. Jeg bruker PayPal når jeg betaler og hvordan du betaler ser du lett når du går gjennomfører kjøpet.

Edit: Betalingen foregår som i andre nettbutikker. Ingen liksompenger.

Store credit kan være dette eller rabattkode man får tilsendt på epost f.eks.

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

Har kjøpt GPS'n min med bankkort derifra nå. Vurderer å spørre de om å sette verdien til 29$ på pakka, men på en annen side så er jeg redd for at den blir stående lenge i tollen om de sjekker og ser at det står noe annet inne i selve pakka. Er omkring 180kr å spare om den lander fint i postkassa mi uten moms eller gebyrer.

Er det egentlig noe vits å be de sette prisen til noe annet? Sjekker de stort sett alle pakker i tollen uansett? Hva er eventuelt risikoen?

Lenke til kommentar

Den tollen hr jeg opplevd som ganske hipp som happ. Noen ganger sjekkes det, noen ganger ikke. Noen ganger bryr de seg ikke om gift, noen ganger går den rett igjennom

Den tollen hr jeg opplevd som ganske hipp som happ. Noen ganger sjekkes det, noen ganger ikke. Noen ganger bryr de seg ikke om gift, noen ganger går den rett igjennom :p Ganske plagsomt, men har ihvertfall ikke merka no mønster.

Ingen risiko, har bestilt mange ting fra det store utland og bedt dem sette pris lavt og gave, og det har som sagt blitt sjekka, eneste som har isåfall skjedd er at jeg har måtte betale den vanlige momsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...