Gå til innhold

Xbox 360 NAT

reKa:P

Anbefalte innlegg

Hei, kjører min xbox 360 med trådløst internett gjennom bridge tilkobling gjennom min pc. Jeg får "stirct" når jeg tester xboxlive tilkoblingen. Noen som vet hva jeg må gjøre? har prøvd litt av hvert... statisk ip, åpne porter, men ingen ting funker... jeg har en ELENDIG router, SpeedTouch THOMSON ST780 som jeg fikk av telenor i posten. aner ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er like noob som deg på dette, men kanskje denne guiden kan hjelpe deg? http://gamereactor.no/forum/?forum=4&t...08+19%3A23%3A56

Har samme problem som deg. Har ikke strict på nat-type, men moderate. Skal ideelt sett være open. Går iblant veeeeldig lang tid på foreksempel matchmaking på Halo 3.

EDIT: Sjekk denne guiden http://www.portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
Hei, kjører min xbox 360 med trådløst internett gjennom bridge tilkobling gjennom min pc. Jeg får "stirct" når jeg tester xboxlive tilkoblingen. Noen som vet hva jeg må gjøre? har prøvd litt av hvert... statisk ip, åpne porter, men ingen ting funker... jeg har en ELENDIG router, SpeedTouch THOMSON ST780 som jeg fikk av telenor i posten. aner ikke hva jeg skal gjøre.

Du må først gi 360en en statisk IP adresse, samt statisk DNS i dens nettverksoppsett (dvs ikke bruk auto-oppsett, men bruk gjerne de siste adressene som ble tildelt fra ruteren i autooppsettet)

Du må deretter sette port forward i ruteren på portene til IP adressen som 360en har fått.

Her er en kjekk guide for hvordan du port forwarder basert på hvilken ruter du har:

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

Velg "XBOX Live 360" for riktig oppsett.

Litt kronglete dette for oss som ikke akkurat er nettverks spesialister, men man lærer da litt av det.

På min 360 fikk jeg mye bedre fungerende multiplayer for Forza2 etter å ha gjort disse endringene.

Lenke til kommentar

Kan teste det når jeg kommer jeg, selv om jeg har gjort det fra før av. tror kanskje jeg glemte å velge statisk dns, kanskje det hjelper. men tror egentlig ikke at det er det som er problemet fordi NAT har vært åpen før da jeg hadde automatisk på alt, men var etter problemene i jula den har blitt strict. så jeg vet ikke helt jeg.

Lenke til kommentar

Jeg får det fortsatt ikke til å funke. Sa at jeg kjørte internett gjennom en bridge tilkobling, kan det være problemet?

Det som er det rare er at det har funket før...

mine manuelle instillinger:

ip: 10.0.0.7

subnetmask:255.255.255.0

gateway: 10.0.0.138

dns: 10.0.0.138

dns2: 0.0.0.0

Porter jeg har åpnet:

post-118998-1199975311_thumb.jpg

Endret av reKa:P
Lenke til kommentar
Har samme router som deg, og jeg hadde ikke noe problemer med å koble opp XBoxen min til den da vi fikk den av Telenor. Men det jeg har er trådløst nett på XBoxen, sånn man plugger i bakom og kobler seg direkte til routeren, så det skal funke om du skaffer deg en slik.

ja, men det skal funke med mitt oppsett også, har jo fått det til før...:S

Lenke til kommentar

Du har ikke for dårlig linjehastighet av en eller annen grunn? Har tidligere hatt problemer med at NAT har vært strict eller moderate. Hvis NAT har vært open hos deg og du ikke har fiklet med innstillingene på routeren, så tror jeg kanskje at du har problemer med linjehastigheten..

Lenke til kommentar

Jeg har en linksys WRT54G og må sette dynamisk ip på xboxen ellers får jeg "moderate" nat.

Er litt merkelig, selv om jeg setter statisk ip og setter denne i DMZ samt portforward'er de nødvendige porter så blir forsatt nat "moderate".

Så tips til alle med linksys routere, sett xbox'ens ip til dynamisk.

Lenke til kommentar

mhm, sist gang den funket for meg hadde jeg automatisk ip og alt på både pcen og xboxen...

lurer på om det kan ha noe med at xbox live har hat nedtid, det sammen med at jeg har xboxen koblet gjennom pcen med bridge.

Endret av reKa:P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...