Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Hyundai Genesis Sedan *oppdatert


Anbefalte innlegg

Hyundai har satset stort, og er i statene kommet for og ta flere andeler av Ford, GM og de andre stor fabrikkene der.....vel....en liten del av kaka ihvertfall..

 

Har tidligere refferert til Hyundai Genesis Coupe, en kommende sports frekkis med RWD layout, og denne Sedan utgaven virker heller ikke til og skuffe.

 

med flere motor valg:

3.3L V6 (268HP), 3.8L V6 (290HP), den nye 4.6L Tau V8 med estimerte 368 hester.

 

Fast specs for V8 utgaven:

Girkasse: 6-gir's Shiftronic

0-100: noe under 6 sekunder.

 

Hyundai selv har en kraftig motor og en direkte konkurent mot Lexus GS450, BMW 750i, Audi A8 and Infiniti M45.

 

Bilen er dessuten spekket med ekstragodsaker:

Lexicon audio system, Bluetooth, navigasjon, rygge kamera, regn sensor for vindu viskerenne, 8 airbags, electronisk parkerings bremse.

 

**Oppdatering: 01.04.2008

Denne bilen er bekreftet, kommer ikke til Europa, mens USA, Korea og Kina får den.

 

**Oppdatering: 29.05.2008

Pris er nå klar, og den vil starte på $33,000 for V6 3.8 liter på 290 hester, mens V8 utgaven som har 4.6 liter og 375 hester starter på $38,000

 

Hyundai Genesis Sedan

2009genesis01.jpg

2009genesis10.jpg

2009genesis13.jpg

2009genesis16.jpg

 

Kilde, press release og flere bilder:

http://www.thetorquereport.com/2008/01/det...iew_2009_3.html

 

**Kilde for oppdatering 01.04.2008

http://www.thetorquereport.com/2008/03/hyu...an_will_no.html

 

**Kilde med flere bilder for oppdatering 29.05.2008

http://www.thetorquereport.com/2008/05/200..._sedan_sta.html

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjipe klokka midt i dashbordet ødela vel stort sett alt av det positive inntrykket jeg fikk av interiøret. Eksteriørt var den blandet. Stygg grill, og fronten generelt var ikke så veldig pen. Den bakre halvdelen var ganske fin, derimot. Men hvorfor har de ikke emblem i grillen? Redd for at folk ikke skal ta den seriøst som luksusbil? Hvorfor da ha emblemet på rattet?

 

For øvrig syns jeg Hyundai burde skaffe seg ny logo. Jeg assosierer logoen med billige, skranglete og triste biler med elendig kvalitetsfølelse, ikke godt sammenbygde, pene og høyst konkurransedyktige biler, slik denne ser ut til og bli, sammen med i-serien (i30, i10 etc.)

Lenke til kommentar

Du har jo kunnet få det utstyret der i en helt normal Avensis noen år no, tror jeg. Ikke særlig gjennombrudd. Baken var fin, minnet litt om bmw av en snodig grunn. Ser ut som interiøret er laget av billig plast og fake-tre. Jaja, noen år til det blir hyundai på meg ja..

 

Edit: Nå skal det nevnes at jeg ikke liker treverk i bil i det hele tatt. Liker interiøret i nyere bmwer og audier, aluminium for alle penga. :)

Og bare jeg som syns at den cdspilleren var veldig trist?

Endret av rublings
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...