Fritz0r Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Amerikansk eide Saab, skal på Detroit Auto Show (D.A.S.) neste uke, vise frem amerikanernes influense på produksjonen, da Saab skal hive ut en helt ny bil fra dems linjer, en liten Crossover kallt 9-4x. Motor: 2.0L 4-cylinder Turbomatet kraftplugg på 300 hester og 295 lb-ft m. torque Driv verk: Saab XWD all wheel drive. Girkasse: 6 girs autokasse. 0-100: 7.9 sekunder. Vil dette være nok for og redde Saab ut av den voksende økonomiske krisen? **Oppdatering 10.09.2008: Da er flere bilder kommet frem av denne bilen. Det ser også ut til at årets Detroit Auto Show igjen blir stedet der bilen skal vises frem, og nå nærmer den seg ferdige former. Saab 9-4x BioPower Concept: Saab 9-4x: Kilde, press release og flere bilder: http://www.thetorquereport.com/2008/01/det...eview_saab.html Kilde for oppdatering 10.09.2008: http://www.worldcarfans.com/9080909.001/be...f-new-saab-9-4x Endret 10. september 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Artikkel oppdatert, nye bilder lagt til. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Synd bare at det ikke blir noe "biopower" på denne bilen med det første, ellers kunne den vært et meget interessant alternativ. I en tid der bilsalget stuper fordi (?) kundene etterspør alternativt drivstoff er det et mysterium for meg at Saab ikke gir oss den 300-hesters etanolmotoren som konseptbilen var utstyrt med. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Gleder meg mer og mer til jeg får se den endelige 9-4X! Endelig en ordentlig Saab SUV, imotsetning til 9-7X som egentlig bare er en GMT360-variant. Blir en spennende klasse med Q5, XC60, GLK og X3 m.fler dette her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå