Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst internett med pc mellom trådløs router og modem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestillte meg start.no sitt boost abonnement for en stund siden. Jeg fikk svake hastigheter på internett, og etter mye om og men fant jeg ut at det var den trådløse routeren, levert av start.no, som ikke ga gode trådløse hastigheter. Med kabel fikk jeg hastigheter langt høyre enn forventet. Med stasjonær maskin lot jeg bare problemet være og sverget til kabel. Nå som jeg skal kjøpe meg laptop, hadde det vært fint med litt bedre hastigheter, både for å utnytte hastigheten jeg betaler for, men vel så viktig er overføringen mellom den stasjonære og laptopen. Problemet er bare det at start.no nekter meg tilgang til routern, pga noen "hemmelige" instillinger og greier. Måtte faktisk ringe inn for å bytte kanal på routern, i forsøket på å finne ut hvor hastighetsproblemene lå. Jeg får heller ikke lov til å brokoble, da jeg vi trenge den "hemmelige" infoen for å gjøre det. Så nå er den nye planen å koble den gamle trådløse routern direkte til den stasjonære, for å så surfe og overføre data gjennom den. Sett at dette lar seg gjøre da:) Kan noen fortelle meg om, evt hvordan dette lar seg gjøre.

Routern er av type belkin fd5d7230-4

Sikkert ikke den routeren som må til for at dette skal fungere, iom at den er såpas enkel. Men den har gitt stabile, raske overføringer tidligere.

Hvis et annet produkt lar seg bruke i stedet, setter jeg pris på tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...