swanky Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Researcharbeidet rundt oppgraderingen min fikk fart på seg i går kveld når det viste seg at jeg ikke får signal til monitoren min. Mye som tyder på at jeg endelig har klart å fikle i stykker skjermkortet mitt :oops: Så da slår jeg til og oppgraderer en del andre greier også, deriblant en ny XP2100+ som forhåpentligvis skal klokkes litt opp. Men hva slags CPU-kjøler kan dere anbefale? Jeg vektlegger: - kjøleevne - lydnivå - pris Har sett på Swiftech MCX462+ og Thermalright SLK800 - prisen er grei nok, men kan disse kobles med noen "stille" vifter og fremdeles yte godt? Jeg kommer i tillegg til å legge litt penger i 2-3 kabinettvifter (Papst), slik at det skal i alle fall være potensial for en viss gjennomstrømming av luft. Takk for eventuelle svar! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 viss du har råd til ei Swiftech ribbe har du nok også råd til ei vifte oppå der. Eg foreslår ei kraftig Papst vifte 80mm-120mm som du setter oppå kjøleribba. Og 2-4 vifter rundt i kabinettet sørger for god airflow..... papst vifter med 50-150 m3 kjøler nok ein overklokka 2100 godt. Om du vil ha den ultimate effekten kan du jo alltids skaffe ei Delta vifte som flytter 330m3 og har 56dB. Sjå på www.microplex.no under vifter og 80mm, eventuelt 120mm. Der finner du nok ei god vifte som har god kjøling og støynivå fra 19 til 40 db. Tips: Kjøp eller lag ein viftestyring om du kjøper ei kraftig vifte...det kan vere godt å ha Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet459.htm ser nå ut til å være en bra kjøler å for all del.... (husker ikke hva jeg skulle si ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå