Gå til innhold

Trenger ny, billig skjerm. Trenger hjelp

Oscar2107

Anbefalte innlegg

Hei. For rundt 4-5 måneder siden presterte jeg å kjøpe en Laptop fra dell med en 1920x1200 oppløsnings skjerm. Den type oppløsning ble dessverre alt for mye for det stakkars 256mb skjrmkortet som sitter i maskinen, derfor tengte jeg å kjøpe en ny skjerm slik at jeg kunne bli kvitt 20 fps gameplay, og dra den opp til rundt 70.

Prøvde å søke litt på egenhånd, men de jeg fant ble ikke anbefalt av mange pga dårlige, unaturlige farger etc

Jeg trenger deres hjelp!

kriterier:

Koste rundt 1500

Ha lav oppløsning

Minimum 19"

Skal helst ha 16:10 format (altså om du deler antall pixler på hverandre skal det bli 1,6. eks. 1920:1200 = 1,6)

Ikke CRT :!:

Er åpen for andre forslag enn å kjøpe en ny skjerm

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

laptop-skjermer har en såkalt nativ oppløsning. Hvis man ikke bruker 1920x1200 oppløsning blir hele bildet "grumsete".

Kjøpe nytt skjermkort blir heller ikke lett gi og med at jeg har en laptop, skjermkortet er uansett ganske bra. Det heter Nvidia geforce 8600m med 250mb dedikert skjermminne, noe som vistnok skal være like greit eller beder som 512mb, vandlig skjermminne (mulig jeg tar feil)

Mange av vennene mine spiller de samme spillene som meg med 50-70 fps, og full grafikk på. Jeg har lavest grafikk, og får 20-30 fps. Alle har laptoper, samme skjermkort og like mye RAM, jeg har tilogmed bedre prosessor enn de. Eneste forskjellen er at de har skjermer med lav oppløsning, og et annet merke.... derfor tenkte jeg at skjerm-oppløsningen er det som hadde noe å si

Endret av Oscar2107
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...