Zantrix Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg har nettopp fått min Acer 5920G og leser at det står * Up to 1024 NVIDIA GeForce 8600M gs turbocache Mitt spm er da, hvordan kan jeg velge hvor mye av skjermkortet jeg skal bruke? :-D Noen som vet noen små tweaks på denne pcen? - Christoffer Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 hmm... tror maximum memory kapasitet på dette kortet er 512 mb. http://www.nvidia.com/object/geforce_8600M.html Men du kan jo alltids overklokke det :-D Last ned nTune og juster GPU-innstillingene litt opp så yter det vel litt bedre, men hvis du ikke kan noe om overklokking anbefaler jeg ikke å overklokke... PC-en blir fort ustabil av dette... -MK- Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 På dette her er det i hvert fall opp til 1 GB Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Åssen i helvete fikk du til det? har du link til det kortet du kjøpte? Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 kjøpte på elprice! men tilbake til spørsmålrt! hvordan velger jeg STR? Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Betyr ikkje turbocache at den stjeler minne fra systemet? Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Det kan hende ;-) Men jeg sjekka biosen 256 på skjermkortet og 2048 mb ram extended memory! så jeg lurte bare på om det gikk og stille opp så den tok litt fra systemet også! For kanskje det blir bedre og game på vista da! Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Er det mye ytelse forskjell på denne pcen med XP iforskjell til Vista? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Vista krever mer RAM fra systemet ditt, men enorme forskjeller er det ikke snakk om, går jo tross alt ann å skru av de værste resurrskrevende funksjonene til Vista. Men ja det er ytelsesforskjelll fra XP til Vista, XP krever mindre fra systemet... Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Okei, for spiller jeg carbon eller Battlefield 2, får jeg sånne "laggspikes" slik at det liksom stopper opp i ett sekund hvert 30 sekund eller noe, veldig irriterende, skjer også uansett hvilken grafikk jeg bruker! Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Noen som vet hva som er årsaken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå