santacruze Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har en oppgave til samfunnsfag til fredag, og oppgaven lyder slik: Oppgave: Lag en grafisk fremstilling av en utfordring som har med befolkning å gjøre. Forklar figuren og gi en begrunnelse for hvorfor du mener problemet du har valgt er viktig. Husk å være kritisk til kildene du bruker og å oppgi hvor du finner informasjon fra. Noen som har noen forslag til hva jeg skal sammenligne og litt hvorfor?? er helt stuck på denne, all hjelp er veldig velkommen! takker på forhånd! Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Har en oppgave til samfunnsfag til fredag, og oppgaven lyder slik: Oppgave: Lag en grafisk fremstilling av en utfordring som har med befolkning å gjøre. Forklar figuren og gi en begrunnelse for hvorfor du mener problemet du har valgt er viktig. Husk å være kritisk til kildene du bruker og å oppgi hvor du finner informasjon fra. Noen som har noen forslag til hva jeg skal sammenligne og litt hvorfor?? er helt stuck på denne, all hjelp er veldig velkommen! takker på forhånd! tja, istida var jo passe i veien for at folk skulle kunne bo i Norge f.eks. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 kanskje potetprestene eller svartedauden? vet egentlig ikke. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvilket årstrinn går du? Irriterende at du ikke engang gidder å oppgi dette, men ok... Du kan skrive om den kommende eldrebølgen, det er dagsaktuelt og interessant, stoff finner du her http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200401/01/. Om du feks går vg1 kan du lese om demografi (befolkningslære) i geografiboka di og se om du finner mer nyttig stoff der. Står kanskje noe om det i samfunnsfagboka di også. Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 sorry for at jeg ikke oppga klasse.. går i 10ende. det er nok ikke statistikk helt tilbake til svartedauen men ingar sitt forslag var bra.. takker! Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Noen som vet hva nettoinnvandring er og kan gi meg en liten forklaring Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Netto innvandring blir de som kommer inn minus de som flytter ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå