Diff Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei Vi har fått en skoleoppgave der vi skal tegne en elektronisk vippe( a.k.a. AMV) slik den vil se ut på et kretskort. Men vi har ikke fått godt gjennom så mye hvordan dette skal gjøres, derfor trenger jeg hjelp. Vi skal lodde delene på et hullkort med kobberledere stripevis nedover på baksiden av kortet. Legger ved en tegning laget i farta. Dette er det jeg (tror at jeg) vet så langt: - Alle fire motstandene kan starte i samme hullrekke, men R1 og R4 må avsluttes i samme rekke, og ikke i samme som R2 og R4. - T2 og C2 kan være på samme hullrekke - T1 og C1 kan være på samme hullrekke Kondensatorene krever 5 hull motstandene krever 4 hull diodene krever 2-4 hull transistorene krever (selvfølgelig) 3 hull Dette er alt jeg vet. Er det noen som kan gi meg tips til hvordan jeg skal kunne tegne dette, eventuelt sende meg et forslag? Takker for svar Dersom moderator ønsker å flytte tråden til elektronikk-delen av forumet, er det greit for meg Edit: Fiksa feil på tegningen Endret 9. januar 2008 av Diff Lenke til kommentar
Diff Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Velger å bumpe tråden for å se om noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå