Zypod Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 jeg ser(leser) at de fleste har valgt mx300 og mx500... hvorfor ikke mx700... har hat mx700 i en 5uker nå er er VELDIG fornøyd... men hvorfor er den satt i sånt dårlig lys? hater alle sammen tråløse løsniger?(tenker ikke på tastatur). jeg har enda ikke kraglet med musa, (i motsetning til det jeg gjorde med daxxa musa mi ) den henger ikke etter, å den er nøyaktig. den har to kannaler, og bassen tar in signalene selv om den står under pulten min. den er dyr, det er den, men vilken nytelse den gir 8). jeg trur at MX700 musa er undervurdert og misforstått... hillsen en glad og fornøyd MX700 eier.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Den er kjempefin mus. Ingeting å si om det. Men det er en liten "delay time" på som gjør at den ikke egner seg til hardcore gaming eller bare vanlig spilling. Du merker kanskje ikke det hvis du ikke har prøvd de andre musa. Prøvde MX700 og den var såå bra helt til jeg gikk tilbake til MX500. Dag og natt på responsen Men én kan ha begge da Lenke til kommentar
starfish Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har MX300, den passer meg ypperlig. Men hvis jeg hadde hatt MX700, så hadde jeg brukt den. Lenke til kommentar
Zypod Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Men det er en liten "delay time" på som gjør at den ikke egner seg til hardcore gaming eller bare vanlig spilling. kan ikke si jeg har merket den "delay time" tingen... mener du det sånn at det er litt lagg i bevegelsene? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har prøvd den musa også.. fikk den lille delayen. kan jo hende en driver update e.l retter opp det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 kan ikke si jeg har merket den "delay time" tingen... mener du det sånn at det er litt lagg i bevegelsene? Vel litt vanskelig å forklare men du sikter litt dårlig hvis du spiller FPS spill. Den er ikke helt med. Du må små justere litt alltid. Men prøv å lån en tråd mus og spill litt med den. Da skjønner du hva jeg mener Men det er en bra mus. Lenke til kommentar
TST Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 kan ikke si jeg har merket den "delay time" tingen...mener du det sånn at det er litt lagg i bevegelsene? Vi forklarer mer om dette problemet, og andre grunner til at denne musen ikke egner seg til seriøse gamere i vår omtale: http://www.gamer.no/omtaler/logitech_mx700/ Lenke til kommentar
Zypod Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Nå har jeg finni ut hva dere egentlig snakket om... satt å spillte CS med bot's... så en bot sto med ryggen til å kampet... jeg løp rundt med scout... jeg zoomet in... men klarte ikke å flytte sikte sakte bort til hode til bot'en, får den ville ikke røre seg med sakte og små rørelser... det hvar kjipt... får jeg bommet på bot'en med noen mm... bot'en så meg... jeg døde... så nå veit jeg at det ikke var et så bra kjøp som jeg trudde skulle nokk ha tatt mx500 i stede... jaja... når jeg får stippend skal jeg dra til el-kjøp... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 får den ville ikke røre seg med sakte og små rørelser... det hvar kjipt... Hvis du ikke klarer å 'finstille' på siktet er det neppe det trådløse som er problemet, snarere at det er en optisk mus. Optiske mus kan være ganske følsomme på underlaget - jeg brukte først min direkte på bordet, men det ble det unøyaktige bevegelser av i spill (merket ikke noe spesielt til det i windowsbruk) siden bordplaten min er ganske jevn og 'blank' og uten noe særlig mønster i - med andre ord få holdepunkter som den optiske 'leseren' bruker for å finne ut hvordan musa beveges. Begynte så å bruke en musematte med titusenvis av 'småprikker' (spesielt laget for optiske mus) og fikk en helt annen presisjon - kan nå fint flytte muspekeren en og en pixel på skjermen i f.eks. Photoshop og finstille sikting i spill som UT2003 og BF1942 både raskt og med stor nøyaktighet. En annen ting som kan være kilde til problem er at det ikke er tilstrekkelig kontakt mellom baseenheten og musa og at du dermed mister noen signaler underveis. Baseenheten bør for eksempel ikke stå hverken for langt unna eller for nærme musa, heller ikke helt inntil ting som høyttalere eller skjerm. Hent ned et program som heter mouserate (søk på yahoo eller noe) for å teste overføringshastigheten. På MX700 skal den vise 125 oppdateringer i sekundet når du rører på musa - hverken mer eller mindre. Dette er forøvrig akkurat samme oppdateringshastighet som andre USB-mus (med ledning) har. De fleste andre trådløse mus derimot har bare 50 oppdateringer i sekundet noe som ikke holder til seriøs spilling. Personlig kjøper jeg ikke argumentet om lagging med MX700 kontra MX500 så lenge den trådløse forbindelsen er som den skal være. Forskjellen mellom å sende et radiosignal trådløst 50cm (+ ledning til USB-porten fra mottakeren) og sende det samme signalet gjennom en meter eller to med ledning er så liten (sannsynligvis langt mindre enn et tusendels sekund) at det ikke vil ha noe å si i praksis. Lykke til! PS: Hvis du er virkelig seriøs gamer kjører du ikke optisk mus i det hele tatt - jeg har fremdeles ikke brukt noen mus som er bedre enn min Boomslang 2000dpi kulemus i spill, men dessverre er de ikke å få tak i lenger (og den jeg har er langt på vei utslitt). Jeg synes man får mer følelse med spillinga når man kjenner den bittelille motstanden man får når kula 'tar' i underlaget, men siden verden går fremover måtte jeg delvis motvillig gå over til optisk Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 PS: Hvis du er virkelig seriøs gamer kjører du ikke optisk mus i det hele tatt - jeg har fremdeles ikke brukt noen mus som er bedre enn min Boomslang 2000dpi kulemus i spill, men dessverre er de ikke å få tak i lenger (og den jeg har er langt på vei utslitt). Jeg synes man får mer følelse med spillinga når man kjenner den bittelille motstanden man får når kula 'tar' i underlaget, men siden verden går fremover måtte jeg delvis motvillig gå over til optisk Må si meg sterkt uenig der, du ser ikke mange "seriøse gamere" som bruker Boomslang eller andre kulemus. Optiske mus er nå så gode at eneste grunn til å kjøpe kulemus er om du har stor glede av å tørke støv av kula en gang i uka. Optiske mus er selvfølgelig en tilvenning som alt annet, men at de er best (også til gaming) er det liten tvil om. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Optiske mus er nå så gode at eneste grunn til å kjøpe kulemus er om du har stor glede av å tørke støv av kula en gang i uka. Boomslang'en har jo en ganske bra løsning når det gjelder å hindre at støv kommer inn i musa da, og hvis man bruker en IceMat og ikke søler cola og smuler på pulten til stadighet er ikke det noe problem, men for sikkerhets skyld blåste jeg bestandig kula ren med trykkluft (tørke av musekule er jo nesten håpløst) og kjørte IceMat'en i oppvaskmaskinen før viktige klanmatcher Er dog enig med deg at optisk nok mest er en tilvenningsgreie, men jeg har fremdeles til gode (etter å ha eid 1 eldre optisk MS med ledning og MX700'en som jeg har nå) å komme opp på samme følelse av kontroll som jeg hadde med Boomslang'ens 2000dpi oppløsning. Mye av dette kan sikkert tilskrives Boomslangen's tildels geniale 'on-the-fly'-justering av følsomheten: Bare holde den ene sideknappen nede og bruk scrollhjulet og du kan ta opp/ned følsomheten på et sekund eller to mens du spiller (ledsaget av en skala på skjermen såklart) og dermed tilpasse hastighet/følsomhet til hvilket våpen du f.eks. bruker. Sniping krever jo en helt annen tilnærming og finjustering enn å løpe rundt med en hagle. Synes nesten det er rart at ingen andre museprodusenter har tatt med en slik option i driverne sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå