Fotofashion Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Shutterspeed: 1/90s| Aperture: 5.6 | Focal length: 43.0mm Metering mode: Multi-segment | Camera: PENTAX K100D en del editering er blitt gjort. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kjempe bra bilde, jeg likte veldig godt kombinasjonen i farger her, og du har en fin modell. Det jeg liker mindre er at de lyseste områdene på henne, som f.eks armer og panne ser rett å slett falske ut, det ser ut som om du har tegnet på de lyse områdene etterpå. Kanskje du ikkje skulle redigert det så hardt, og heller tatt å fått hele bildet litt "mykere"? Dersom du bruker photoshop så kunne du jo "Duplicate layer" > "Gaussian blur" > Layer mode: "Screen" eller "overlay". Du kan jo prøve dette, eller så er det jo ganske mange andre metoder å bruke. Mvh: Christoffer Valland Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Beklager, men dette syns jeg ikke noe om. Hun ser ut som en utstillingsdukke/barbidukke pga det som kan se ut som alt for mye softing. Syns hode/ansikt ser ut som om det kommer fra videoscenene i et dataspill. Min mening er hvertfall at du har dratt alt for hardt i spakene. Det kan være dette var det du såg for deg og prøvde og få til, da har du gjerne lykkes med det, og det er bare jeg som ikke liker dette. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ser ut som om hun er tatt fra en Need For Speed intro... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 I motsetning til de andre så liker jeg litt sånn "dukkeeffekt". Så syns ikke det gjør noe at hun er en del softet og lys i huden. Derimot usikker på skjørtet, det er noe med lengden (eller stoffet?) som får knærne hennes til å se ganske ulekre ut! Litt..store, eller hva jeg skal si. Mulig hun har sånne knær, men i tilfelle kom det veldig tydelig frem på bildet. Jatakk til litt mer luft over hodet, det blir veldig mye på sidene i forhold til over/under henne. Kunne gjerne sett et litt tøffere/sterkere uttrykk på henne, stylingen sier liksom noe annet enn poseringen. Armene hennes blir litt "slappe", energiløse. Ta av armbåndet neste gang, med mindre det er der av en grunn. Lyset syns jeg er greit. Håper ikke jeg er for krass og ekkel nå Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 takker alle sammens... etter at jeg har lest.. sett og tenkt.. så.. 1 Liker ikke posseringen.. Hun har ikke slanke knær eller lår.. har faktisk i pp gjort de litt mindre. Noe å tenkte på neste gang. Burde ha possert henne annerledes.. mere til siden. 2.. Lys.. blitsen som var plassert til venstre for kameraet har vært for direkte.. og dermed fått en for sterk effekt her. skulle ha skutt den mere til sides tenker jeg. ang pp.. så rørte jeg håret minst mulig, kun juster på levels der.. Grunnen til at det ser noe udetaljert ut er mulig pga jeg ikke klarte å fokusere 100%.. måtte bruke strobe blitsen på kameraet for å finne fokus.. så på med blits triggeren og håpe at fokuset var perfekt.. Neste gang ut og skyt når det er mere dagslys ... men ja.. jeg er fornøyd med effekten jeg fikk ut av pp.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Likte redigeringen din. Men synes ting får litt for mye i svarte nede ved skjørtet? Litt for harde slagskygger, selv om det passer litt med skygger her pga bilde er såpass tøft, så blir det for mye bak hennes høyrehånd, og nede ved høyre fot. Tror også du kunne tatt bilde fra ett litt høyere standpunkt, tror det ville sett bedre ut ifht lårene. Litt vanskelig å forklare (ser det for meg i hode, men klarer ikke forklare helt hvilket perspektiv jeg ville tatt) Litt lengre bak, opp på en stol og litt mere tele, kanskje. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kan vi få se en originalfil, så vi ser hva som er gjort, eller liker du å holde sånt for deg selv? Bra det faktisk VAR noe med beina hennes da, og ikke bare jeg som ble lurt av øynene mine Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg syns du har med for mye vegg til venstre på bildet. Fargen på kjolen ga var også lite kontrastfylt i forhold til fargen på veggen. Lyset og stemningen var bra! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Her.. rett fra raw over til jpg. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hva feiler lyset i ansiktet hennes? Du skulle konsentrert deg på å få fikset den lyseffekten hun har i ansiktet nå! Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 veldig godt bilde, det er ørlite skrått, som du kan se på den røde kanten, men det kan fikses. det har spennende lys, og det var lurt å ha det litt mørkere langs bakken. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Hva feiler lyset i ansiktet hennes? Du skulle konsentrert deg på å få fikset den lyseffekten hun har i ansiktet nå! hva mener du nå? at hun ser blank ut?... Dette kommer nok av forlite bruk av pudder .. lært meg viktigheten av dette nå. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Hva feiler lyset i ansiktet hennes? Du skulle konsentrert deg på å få fikset den lyseffekten hun har i ansiktet nå! hva mener du nå? at hun ser blank ut?... Dette kommer nok av forlite bruk av pudder .. lært meg viktigheten av dette nå. Ser mer ut som om du har brukt for mye lys direkte i ansiktet og brystområdet. Skulle prøvd å brukt et litt "Mykere" lys, eller et lys som ikke er så "direkte". Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Hva feiler lyset i ansiktet hennes? Du skulle konsentrert deg på å få fikset den lyseffekten hun har i ansiktet nå! hva mener du nå? at hun ser blank ut?... Dette kommer nok av forlite bruk av pudder .. lært meg viktigheten av dette nå. Ser mer ut som om du har brukt for mye lys direkte i ansiktet og brystområdet. Skulle prøvd å brukt et litt "Mykere" lys, eller et lys som ikke er så "direkte". Ja.. lyset var for direkte her, dette har du rett i . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Bildet ser veldig oppstilit ut dessverre og du har brukt alt for mye softing. Ser veldig lite naturlig ut. Sånn bortsett fra det, tror jeg du har funnet deg et bra sted for portrett-foto.. Freebird.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå