MysticoN Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Topic sier det meste, kjøpte 2Gb mer minne. men når jeg setter de inn vil ikke PC-en boote. kjøpt samme minne brikker som jeg hadde (se signatur). Betyr dette at de er dead on delivery eller at psu'en min er for liten? har ikke mulighet til å teste de på en anna pc. Endret 9. januar 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Du kan teste de i egen maskin. Prøv å ta ut de eksisterende brikkende og bytt ut med de nye brikkene. Med høy sannsynlighet vil det fungere helt fint. Endret 9. januar 2008 av meitemark Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan teste de i egen maskin. Prøv å ta ut de eksisterende brikkende og bytt ut med de nye brikkene. Med høy sannsynlighet vil det fungere helt fint. hvorfor tror du at det vil funke fint? vist det gjør det vil det vel si at det er hoved kortet som har problemer da:( Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) I Cmos settings - Mens du har 2 brikker installert - sett 2T commandrate - sett opp spenningen (husk at auto i bios kun gir 1.8v ,Ballistix garanteres opptil 2.2v , prøv med f.eks 2.1v) - Save CMOS - reboot en gang - slå av maskinen og installer de to siste . Det kan også være nødvendig å heve volten på NB. Endret 9. januar 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 I Cmos settings - Mens du har 2 brikker installert - sett 2T commandrate - sett opp spenningen (husk at auto i bios kun gir 1.8v ,Ballistix garanteres opptil 2.2v , prøv med f.eks 2.1v)- Save CMOS - reboot en gang - slå av maskinen og installer de to siste . Det kan også være nødvendig å heve volten på NB. skal prøve dette. takker for rådet. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan teste de i egen maskin. Prøv å ta ut de eksisterende brikkende og bytt ut med de nye brikkene. Med høy sannsynlighet vil det fungere helt fint. hvorfor tror du at det vil funke fint? vist det gjør det vil det vel si at det er hoved kortet som har problemer da:( Egentlig fordi jeg har akkurat samme problem selv , men jeg skal prøve syar2003 sitt forslag rett etter at windowsinnstalasjonen er ferdig. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan teste de i egen maskin. Prøv å ta ut de eksisterende brikkende og bytt ut med de nye brikkene. Med høy sannsynlighet vil det fungere helt fint. hvorfor tror du at det vil funke fint? vist det gjør det vil det vel si at det er hoved kortet som har problemer da:( Egentlig fordi jeg har akkurat samme problem selv , men jeg skal prøve syar2003 sitt forslag rett etter at windowsinnstalasjonen er ferdig. Det hørest no helt rart ut at jeg må ta ut 2 ram brikker som virker for å plasere med 2 indentiske rambriker får å få de til å virke. vil no aldri komme over 2Gb ram på denne måten.. men skal prøve dette så fort jeg kommer meg hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 grunnen til at du må gjøre dette er at en del hk har problemer med å kjøre 4 brikker, og da spesielt om de går på auto innstillinger. dersom du setter opp volten på rammen og endrer commandrate til 2T så øker du sjansen for at det vil funke med 4 brikker. men det kan være at hk rett og slett ikke vil godta det. eller at du må klokke de ned. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 I Cmos settings - Mens du har 2 brikker installert - sett 2T commandrate - sett opp spenningen (husk at auto i bios kun gir 1.8v ,Ballistix garanteres opptil 2.2v , prøv med f.eks 2.1v)- Save CMOS - reboot en gang - slå av maskinen og installer de to siste . Det kan også være nødvendig å heve volten på NB. det funka som bare det. takker for svar. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg velger å fortsette på denne tråden, uten å klotre til forumet med flere tråder. Jeg har et Asus P5GC-VM PRO kort (to slike kort faktisk) og finner ingen slik funksjon i BIOS (2T). Noen som kan sikte meg inn i riktig rettning? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Nyeste bios. Husk uppdate win her kommer det en patch for 4gb(gjelder vista mest) Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Øk som nevnt nForce SPP = NB(System Platform Processor = North Bridge Voltage) Ca:1.4v http://www.ultimatebootcd.com/ Bruk alltid memtest86+ 1.70 for og teste ut minne. Denne kan brukes ikke bare til feilsøk,en kan også finne korrekt spennig for minnet. Til overklokking for og finne ut hva minnet går for. Sett korrekt spenning og timings. Si at brikkene er satt op til 800mzh CL5 2.1v ------ Dram:800mzh(blir 400mzh i cpu-z) Memory Voltage: 2.1 NB Core Voltage: 1.4v tCL 5 (CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Endret 10. januar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Nyeste bios.Husk uppdate win her kommer det en patch for 4gb(gjelder vista mest) Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Øk som nevnt nForce SPP = NB(System Platform Processor = North Bridge Voltage) Ca:1.4v http://www.ultimatebootcd.com/ Bruk alltid memtest86+ 1.70 for og teste ut minne. Denne kan brukes ikke bare til feilsøk,en kan også finne korrekt spennig for minnet. Til overklokking for og finne ut hva minnet går for. Sett korrekt spenning og timings. Si at brikkene er satt op til 800mzh CL5 2.1v ------ Dram:800mzh(blir 400mzh i cpu-z) Memory Voltage: 2.1 NB Core Voltage: 1.4v tCL 5 (CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) forto ikke så mye av dette. men jeg må gjøre det for no har jeg nettop formatert og lagt inn windows vista! og det står at jeg kun har 3,2Gb ram. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Prøvd og gjøre det enkelt,det er de innstillinger som skal stå i bios. og det står at jeg kun har 3,2Gb ram. Her leser du sticky punkt 22. Dette har vært tatt opp 100vis av ganger. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 3,2 gb minne er nok korrekt så lenge du kjører win 32bit. 32 bit støtter ikke mere enn ca 3,5 gb og siden du sikkert har litt minne på skjermkort så blir det slikt. Du kan jo vurdere 64 bits men da må huske på at du har cpu som støtter dette (core2 gjør det). Endel programmer er jo kun laget for 32 bits og trur ikke du merker noen stor forskjell uansett så viss du ikke bryr deg veldig skal du bare være fornøyd som det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå