Gå til innhold

Sony X3500, X3000 og W3000 seriene er godkjent for RiksTV

Anbefalte innlegg

NTV har nå godkjent Sonys TV'er for bruk mot RiksTV

Det kreves en egen Conax CA-Modul som vil bli tilgjengelig gjennomm RiksTV (pris ukjent)

og en SW oppdatering som vist nok skal pushes av riksTV (metode er ukjent, men mest sansynlig på samme mote som mot grundig boksen dvs over bakenettet).

Kilde AVForum

Eg har selv kontaktet RiksTV pr tlf og fått opplysningene bekreftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vil det si at de er godkjente for RiksTV?

dvs at du kan bruke tv'en innebygde tuner til å se på det digitale bakkenettet, du slipper altså en egen Tuner boks med alt av fjernkontroller og ledinger som høyrere med, slik som du har med KabelTV og Sattelitt, Det blir altså omnternt som i gamle dager, plugg antennen i tvete, stapp kodekoret i tv'en slå på søk inn kanaler og nyt Digital tv.

Lenke til kommentar
Finnes også til Toshiba mener jeg. Fra før kommer de med 2MPEG tuner men man kan kjøpe en tingeling og sette i så at den tar 4MPEG. Jeg mener jeg ¨leste det en plass.

Tingelingen du sett inn i tven en såkalt CA-Modul som det er snakk om her gir bare et interface mellom smartkortet og tvens tuner del for å kunne vise krypterte kanaler.

Den dingsen vil og mest stansynlig virke på toshiba, og fjernsyn fra andre produsenter.

Man er dog avhengig av at tv'en støtter MPEG 4 i tuner delen får å få inn tv over det digitale bakenettet. Egentlig synd at det kun er sony som pr.dags dato har slike fjernsyn tilgjengelig her i landet. har hørt om andre som støtter MPG 4 men enda til gode å se dei i salg. :nei::no:

så vidt eg veit finnes det ingen boks du kan sette inn som gir deg MPEG 4 støtte...

men plis arrester meg vist eg tar feil :)

Edit: arresterer meg selv her

Conax MPEG4 CAM

men en slik CAM må uansett goskjennes av NTV først og der aner eg ikkje ka poleci dei har. mulig at TV'en må godkjennes og.

Endret av cerox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...