Grasulf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei Jeg kjører to 8800gt kort fra asus med 512mb minne på et msi k8n diamond sli hovedkort, men selv om hovedkortet støtter sli og jeg har fikset sli-swithen på kortet, så vil den ikke aktivere sli, det står at hovedkortet ikke kan kjøre sli og jeg får en feilmelding når jeg feilsøker grafikkkort nummer 2 (code 12) Noen som vet noe? Lenke til kommentar
ducA Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er nok p.g.a ditt hovedkort har pciexpress 1.0 og ikke 1.1, ditt hovedkort var et av de første hovedkortene for desktop segmentet. Eller virker 1 skjermkort men ikke 2?? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Pci-e 2.0 er bakoverkompitabelt med 1.0, så der ligger neppe problemet. Prøv å oppdater bios på hovedkort. Lenke til kommentar
Grasulf Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Oppdaterte bios, funker som bare det, takketakk Lenke til kommentar
ducA Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Pci-e 2.0 er bakoverkompitabelt med 1.0, så der ligger neppe problemet. Prøv å oppdater bios på hovedkort. Var merkelig, de som lager standarden sier det ikke er bakoverkompatibelt med pcie 1.0 men bare 1.1. Grasulf: Bra du fikk det til ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå