finnipinni Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nytt ASUS M3A32 Phenom virker ok. Men når jeg aktiviserer smart CPU-fan i BIOS og velger silent - så fryser den like etter at viftehastigheten senkes. Andre valg er optimal og performance - og disse går bra. CPU-temp er bare 49-50 og det er ikke mulig (tror jeg) å sette tempgrenser i dette HK. Det er jo heller ikke slik reaksjon en får hvis en tempgerense brytes. Dette er første ASUS-kortet mitt - noen som kan hjelpe ? Jeg kjører XP-Pro. Når jeg legger inn drivere til Logitech keyboardet får jeg melding om at programvaren ikke passer til operativsystemet. Musa virker fint. Men dette var helt fint på gamle Pc-en med samme Windows CD ! Litt pussig at Logitech ikke kan hjelpe - kan dere ? Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 er ikke så kjent med det vifte greiene, men fryser den i bios eller i windows ? 50 grader er ganske mye, men ikke kritisk. om det er i windowsen kan tempen være feil og mye høyere. det med logitech så bruker de drivere som windowsen ikke liker, men er trygt å installere for det. kjører du sp 1 eller sp 2 nå Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Dette har du rett i qpeg ! Det er Logitech-driverene som er årsaken til at Pc-en fryser. Keyboard-driveren lar seg ikke installere, installasjonsprogrammet stopper mitt i med en "boom" og feilmeding som sier at driveren ikke passer til gjeldende OS. Musevaredriveren får jeg installert, og det er denne som gjør at Pc-en fryser. Telefon til Logitech hjelper ikke. På siten dems står det at det ikke finnes drivere for Vista og at de gjeldende XP-driverene må av-installeres før oppgradering. Dette virka jo fint i den gamle Pc-en, og jeg har brukt samme originale XP-CD på begge. Er årsaken at innstallasjonsprogrammet fra Logitech trur Pc-en har Vista ? Og er det noe med ASUS-kortet som gjør at den tror det ? Så da skal jeg prøve "silent mode" i BIOS - kanskje det går nå ? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Det gikk ikke. Jeg er blitt svært skuffet over den mangel på service ASUS viser og kommer til å selge dette kortet fort som F og ikke ha noe med ASUS å gjøre mer. Dette er virkelig elendig ! Nettsidene, den internasjonale, men særlig den "Norske" er treige som sirup og det er ikke mulig å logge seg på for medlem engang - "sever is bizzy all the way". Er du så heldig å får etablert en nedlast så går denne i ensiffra hastigheter. I tillegg gidder dem ikke legge ut den siste BIOS-en på ASUSUpdate Der ligger det en gammal helt ubrukelig BIOS og den nye kom 26.12.07 ! Og det er langtfra bare jeg som har problemer med dem ! Jeg vil bare si at skygg unna ASUS - og kanskje spesiellt dette kortet, men det er jo ikke noe lettere tilgang på service for andre korteiere heller ! Slik var det aldri på salige Epox......... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Du skal ikke alltid ståle på temp målinger. Det kan være at Cpuen trenger bedre kjøling. Et annet spørsmål, fått oppgradert til siste bios? Endret 27. januar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 ASUS har en BIOS oppgraderingstjeneste over Windows som heter ASUSupdate. Den ligger ute med en foreldet BIOS, og har gjort det siden 26.12.07. Da kom en ny versjon 0801 som jeg har lasta ned og installert på "gammelmåten". Det skulle ordne mange feil, CPU ID, WiFi osv. WiFi funker frmd. ikke og maskinen booter 3-5 ganger før den slutter med det - og funker ok. Har oppdaget at hvis jeg slår på kabinettvifta så fryser den etter 15 min. Tipper det er noe med Temp ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Tror nok dette er et temperaturproblem og ikke noe feil på Asus HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå