Gå til innhold

Korleis klokke GEil Orange 800mhz på best mogleg måte? (4-4-4-12)

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg lurte på korleis eg skulle klokke opp desse to brikkene med internminne?

Eg har allereie klokka opp til 980mhz på standard timings, men eg lurte på korleis eg kunne få det høgare? Og om det går an å få det høgare?

Eg har forresten max. voltage (2,3V).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

post-118435-1202618759_thumb.jpgpost-118435-1202618780_thumb.jpg Ser vi har samme Geil brikker og samme hovedkort.

Når jeg åpner Cpu-Z så vises dette. Selv kan jeg ikke noe særlig om innstillinger i Bios Og lurer derfor på hva jeg skal stille disse brikkene på 4-4-4-12 Er jo sikkert riktig. Men det er noe mer som skal settes inn Om jeg ikke tar helt feil da.

Har du noen gode råd å komme med Til en amatør.

Sånn det er nå så står alt på auto.

Takknemelig for alle svar.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Du går inn i bios på innstillinger og så går du på "chipset". Der finn du RAM-timings, eller noko i den duren.

For å overklokke (både RAM og CPU for den del), går du inn på "Jumperfree configuration". Der kan du justere både voltage og hastighet.

Men auto på desse brikkene er vel 4-4-4-12, så det går vel bra.

Lenke til kommentar
Du går inn i bios på innstillinger og så går du på "chipset". Der finn du RAM-timings, eller noko i den duren.

For å overklokke (både RAM og CPU for den del), går du inn på "Jumperfree configuration". Der kan du justere både voltage og hastighet.

Men det jeg lurer på er etter å ha satt 4-4-4-12 så er det en par "felt" under hvor en kanskje skal sette inn noen verdier. hva skal det settes inn der. vet det er litt tynt med opplysninger Men skal gå inn i bios og sjekke det nå.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

post-118435-1202644678_thumb.jpg

Har vært i bios og stilt litt. Nå viser Cpu -Z som vist ovenfor Så nå er det kanskje som det skal være ? Hva 23 betyr og om det er riktig verdi har jeg ingen formening om.

Takk for gode svar.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...