Gå til innhold

Lefdal - ufattelig dårlig service!


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor du har dette fra, men jeg er ikke aggressiv. Kanskje litt drøy med den kassadame episoden, men jeg hadde dårlig tid og jeg visste at det var ledige folk som kunne ta den andre kassen. Når de ikke gjør det kunne de ha det så godt.

 

I mobilavdelingen var det fulgt av folk og bare en person på jobb.

 

Forstår ikke hvorfor du mener jeg er så aggressiv.........

 

Uansett har handlet en TV på Elkjøp for 12 000 kr og et digitalkamera for 3500 kr og en skriver for 1000 kr, i august et video camcorder til 7000 kr. Hadde de ikke hvert rappkjeftet på Lefdal hadde jeg kanskje dratt dit. Jeg har også snakket dårlig om Lefdal til andre som skal ut å handle. Min fetter handlet nettopp en TV til 16 000 kr på Elkjøp etter at jeg anbefalte han å dra dit. Kanskje kassadama ikke skulle hvert rappkjeftet allikevel?

 

Og at de ikke tåler sånne som meg syns jeg er latterlig sagt av deg. Hver dag så får jeg personer som skriker å banner til meg noen ganger drapstrusler. Det er litt verre enn: "Unnskyld kan du åpne en kasse til?"

 

Kunden har alltid rett!

Var kassadama rappkjeftet? Var det ikke du som viste fingeren/sa fuck deg når hun sa hun ikke kunne være to steder samtidig?

De fleste lar kunden tro dem har rett innen rimelighetens grenser, men kan ikke se at du fortjener å få den "behandlingen".

 

PS! Har faktisk fått meg en god del luft i dag hvis du lurte. :)

Hun sa med uhøffelig tone: Jeg kan ikke være to steder på engang - ignorerende

Så ga jeg bare fingern fort mens jeg gikk ut.

 

 

PS:Bra, ikke jeg er skadet:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser denne tråden har sporet litt av. Tenkte jeg skulle avslutte den for min del. Fikk en hyggelig oppringing fra Lefdal Strømmen i dag. De ønsket å løse saken til tross for at forsikringsselskapet ikke ønsket å utbetale nok til å erstatte produktet (7990,-). Jeg tok turen oppom, og der fant de frem til en bra Philips til 12.995. Lefdal Strømmen betalte mellomlegget. Veldig bra gjort, og vips som med et trylleslag var en måned med frustrasjon borte! :thumbup:

 

Barry33

 

 

hadde kanskje vært en ide å forandre emnetittel da? samt be noen låse denne tråden som sporer helt av.

Moralen her er vel at det meste løser seg så lenge en klarer å kommunisere med mennesker, noe en annen i denne tråden helt tydelig ikke klarer

Lenke til kommentar
Jeg ser denne tråden har sporet litt av. Tenkte jeg skulle avslutte den for min del. Fikk en hyggelig oppringing fra Lefdal Strømmen i dag. De ønsket å løse saken til tross for at forsikringsselskapet ikke ønsket å utbetale nok til å erstatte produktet (7990,-). Jeg tok turen oppom, og der fant de frem til en bra Philips til 12.995. Lefdal Strømmen betalte mellomlegget. Veldig bra gjort, og vips som med et trylleslag var en måned med frustrasjon borte! :thumbup:

 

Barry33

 

 

hadde kanskje vært en ide å forandre emnetittel da? samt be noen låse denne tråden som sporer helt av.

Moralen her er vel at det meste løser seg så lenge en klarer å kommunisere med mennesker, noe en annen i denne tråden helt tydelig ikke klarer

Les siste innlegg så kanskje bildet blir litt mer klart for deg.

Lenke til kommentar

Jeg er stamkunde hos Lefdal Stavanger. Har de siste årene hatt 3 garantisaker.

Varen blir enkelt og greit levert i butikken, den blir videresendt til et sentralt servicecenter på vestlandet. 1-2 uker etter så får jeg Sms om at varen er reparert og klar for henting hos min lokale forhandler.

 

Så mine erfaringer med Lefdals kundeservice er gode...det virker ryddig og greit.

Lenke til kommentar

Så mye for idiotforsikringen til Elkjøp/ Lefdal. Husker man blåste opp stort om at man ikke fikk noen avkortninger og hele beløpet tilbake.

 

Selvfølgelig nevnte man ikke da at man tar utgangspunkt i en tilsvarende maskin, dette er noe alle selskap gjør. Uansett om det er innbo, hus, bil osv.

 

Unsett bra av Lefdal Strømmen at de ordnet opp. Så jeg synes trådstarter burde endre tittel/ emne.

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd mye dårlig service opp gjennom årene, men ingen kommer opp mot Lefdal generelt og Lefdal Strømmen spesielt. I 2003 kjøpte jeg en 42 tommer Samsung Plasmaskjerm til nesten 30.000,- + en såkalt "dusteforsikring" til rundt 1500,-. Like før jul kom jeg i skade for å ødelegge TVen under flytting. Det er mulig jeg er naiv, men jeg regnet med at dette ville bli en smal sak å fikse. Ifølge forsikringen heter det nemlig at skaden utbedres eller erstattes hvis totalskadet. Denne saken er ikke avsluttet ennå, men jeg tenkte jeg skulle dele prosessen så langt med dere. Følgende er en logg som viser Lefdal i praksis:

 

9. desember. På Lefdals internettsider leser jeg meg fram til hvordan jeg skal forholde meg, og sender inn en skademelding via safetyplus.no.

 

10. desember. Får svar fra Safetyplus der de opplyser at forsikringen jeg kjøpte i 2003 gjelder et annet selskap. Får oppgitt et telefonnummer. Dette ringer jeg, men havner hos HappyCare i Sverige. Også dette feil selskap. Av dem får jeg beskjed om å ringe et nummer i Danmark. I Danmark forklarer de at jeg må kontakte Lefdal kundeservice og melde skaden der.

 

10. desember. Jeg ringer Lefdal og forklarer situasjonen. Kundesenteret bestiller avhenting av TVen slik at den kan kontrolleres.

 

13. desember. TVen blir hentet av InfoCare.

 

18. desember. Da jeg ikke har hørt noe fra hverken Lefdal eller InfoCare, ringer jeg sistnevnte for å sjekke status. Her får jeg beskjed om at TVen er ferdig, men at det ikke vil lønne seg å reparere TVen. Jeg får spørsmål om jeg ønsker å hente TVen, men jeg forklarer at siden dette er en forsikringssak, er det best at den returneres til Lefdal Strømmen.

 

19. desember. Jeg tar kontakt med kundesenteret for å sjekke status. Der får jeg til min store overraskelse vite at jeg - stikk i strid med infoen jeg mottok den 10. desember - skal skrive skademelding i butikken på Strømmen. Dette liker jeg dårlig siden jeg får denne infoen hele 10 dager etter at jeg kontakter selskapet første gang. Kundeservice sender melding til serviceavdelingen på Strømmen skal ta kontakt med meg i sakens anledning.

 

19. desember. Serviceansvarlig Knut S. tar kontakt. Jeg forklarer situasjonen, og ber om at man her viser velvilje siden det nå allerede er blitt sløst bort 10 dager. Etter mye argumentering går Knut S. med på å fylle ut skaderapporten over telefon. Denne blir så mailet til meg og jeg returnerer den signert, samt med kopi av pass samme dag.

 

19. desember. På kvelden mottar jeg en telefonsamtale fra en sjåfør hos Infocare. Han er på vei for å levere TVen tilbake til meg. Jeg forklar situasjon og minner om at TVen skal returneres Lefdal på Strømmen.

 

21. desember. Mottar ny telefon fra Infocare. De minner om at servicen er fullført på TVen min, og at de har utstedt faktura til meg for arbeid utført. Igjen forklarer jeg at dette er en forsikringssak og at eventuelle regninger ikke skal gå til meg. Infocare ber meg ordne opp med fakturaen - enten betale den og få igjen pengene av Lefdal Strømmen, eller snakke med Strømmen om hvordan dette gjøres. Jeg får beskjed om at dette er enklere enn å skrive ut ny faktura. Vi blir enige om at han kan maile meg servicerapport m/ faktura slik at jeg kan videresende denne til Lefdal Strømmen. Dette gjøres samme dag.

 

22. desember. Jeg bruker mesteparten av dagen til å ringe serviceavdelingen på Strømmen uten å lykkes. Til slutt får jeg tak i en selger i TV-avdelingen som får service til å ringe tilbake. Jeg tar kontakt fordi jeg fortsatt ikke har hørt noe i saken anledning. At saken skal ordne seg før jul synes urealistisk. Jeg blir ringt opp av en medarbeider. Etter mye om og menn finner hun ut at forsikringsselskapet har sendt dem en mail/faks samme dag som skadeskjemaet ble sendt inn uten at hun kan se hva meldingen gjelder.

 

27. desember. Har fortsatt ikke hørt noe, og tar derfor kontakt med Serviceavdelingen hos Lefdal Strømmen. Dette lykkes ikke, så jeg tar isteden kontakt med kundesenteret. De sender en melding om at Strømmen skal ta kontakt.

 

27. desember. Serviceansvarlig Knut S. fra Strømmen ringer meg tilbake. Jeg ber om status. Knut S. finner frem saken og finner meldingen fra forsikringsselskapet som jeg ble informert om den 22.12. Meldingen er m.a.o. ikke sjekket før nå. Ifølge meldingen er faksen som Knut S. sendte inn med skademelding den 19.12 ikke leselig. Følgelig blir jeg irritert og påpeker avdelingens fullstendige mangel på oppfølging. Ifølge Knut S. kan jeg skylde meg selv siden jeg insisterte på å skanne rapporten. Merkelig oppførsel. Jeg ber om at saken blir prioritert og at jeg holdes løpende underrettet om videre fremdrift.

 

3. Januar. Har fortsatt ikke hørt noe fra Serviceavdelingen på Lefdal Strømmen og ringer derfor kundesenteret og gir beskjed om å bli satt over til serviceavdelingen på Lefdal Strømmen. Jeg blir forklart at de ikke pleier å ta telefonen (?????), og at eneste mulighet er at de sender en melding om at de skal ta kontakt med meg. Dette blir gjort, men ingen tar kontakt.

 

4. Januar. Ringer kundesenteret og ber dem sende melding om at Lefdal Strømmen skal kontakte meg på telefon, mail eller SMS. Hører ingenting.

 

5. Januar. Ringer Kundesenteret i et nytt forsøk på å komme i kontakt med Serviceavdelingen på Strømmen. Hører ingenting.

 

7. januar kl. 10.00. Jeg ringer Lefdal kundesenter for igjen be de melde fra til Lefdal Strømmens serviceavdeling om at jeg ønsker å bli kontaktet. Kunderservice gjør et forsøk mens jeg venter på å få tak i forsikringsselskapet, men dette lykkes ikke.

 

7. januar kl. 18.00. har fortsatt ikke hørt noe fra Ledal Strømmen og ringer på nytt kundesenteret. Vedkommende sender en ny melding til Lefdal Strømmen v/ leder for serviceavdelingen med kopi til butikksjefen. Jeg hører fortsatt ingenting.

 

8. januar kl. 14.00. Ringer Lefdal kundesenter og ber om nummeret til forsikringsselskapet. Har på dette tidspunkt gitt opp å be kundesenteret sende melding til Lefdal Strømmen og tenker at her må man ordne opp selv. Får oppgitt nummer til SAFE: 815 58610. Ringer dette, men det viser seg å være til HappyCare.

Ny telefon til kundesenteret. Behandler forsøker å gi meg det samme nummeret. Sjekker opp saken og kommer tilbake med et nytt nummer: 800 12616. Jeg forsøker dette og kommer til Elkjøps kundesenter - i Sverige!

Etter å søkt rundt på internett finner jeg et nummer til Danmark. Ringer dette og her kan de opplyse at saken fortsatt er under vurdering, men at de mangler informasjon fra Lefdal Strømmen. De har sendt en melding om dette den 03.01.08, men har fortsatt ikke mottatt noen tilbakemelding. Dette fører til at jeg må ringe et nytt nummer - denne gangen i Sverige og snakker med saksbehandler hos SAFE. Jeg må deretter sende kopi av servicerapporten fra InfoCare til dem via mail.

 

8. januar. 15.00. Får svar tilbake fra saksbehandler hos SAFE om at hun har tatt en beslutning og at denne er sendt til Lefdal Strømmen. I og med at den må sendes via Elkjøps kundersenter i Sverige, regner hun med at Lefdal Strømmen mottar hennes beslutning onsdag 9 eller torsdag 10.1.

 

 

Dette er Kafkaprosessen så langt. Nå mangler det bare at Lefdal erstatter produktet ved å sende meg en 14 tommer reise-TV.

 

Barry33

 

Når du først har betalt så mye så irriterer det meg også noe helt vanvittig hvilken kundeservice du får. Føler med deg..

Lenke til kommentar
Han fikk jo bra kundeservice han. Butikke ndekte også 4- 5000 for han slik at han slapp å gå til sak mot forsikrtingsselskapet.

Tvert imot, jeg synes han fikk veldig dårlig service. Butikken gjorde lite eller ingenting når han tok kontakt, han måtte selv ringe rundt til forsikringsselskapene og fikk liten eller ingen hjelp fra Lefdal.

Det er selvfølgelig bra at de ordnet opp til slutt, men slik jeg ser det fikk han bare det han hadde krav på - etter en umåtelig lang og tung prosess.

Lenke til kommentar
Han fikk jo bra kundeservice han. Butikke ndekte også 4- 5000 for han slik at han slapp å gå til sak mot forsikrtingsselskapet.

Tvert imot, jeg synes han fikk veldig dårlig service. Butikken gjorde lite eller ingenting når han tok kontakt, han måtte selv ringe rundt til forsikringsselskapene og fikk liten eller ingen hjelp fra Lefdal.

Det er selvfølgelig bra at de ordnet opp til slutt, men slik jeg ser det fikk han bare det han hadde krav på - etter en umåtelig lang og tung prosess.

 

Hele ordningen rundt forsikringen er basert på at kunden selv tar kontakt med forsikringsselskapet - vi snakker om en ekstern tjeneste som lefdal formidler til sine kunder.

 

Dersom lefdal selv skulle ha styrt denne prosessen blir det bare et ekstra ledd og det ville helt sikkert gått tregere.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Hele ordningen rundt forsikringen er basert på at kunden selv tar kontakt med forsikringsselskapet - vi snakker om en ekstern tjeneste som lefdal formidler til sine kunder.

 

Dersom lefdal selv skulle ha styrt denne prosessen blir det bare et ekstra ledd og det ville helt sikkert gått tregere.

Det er greit at forsikringen er en ekstern tjeneste, men det er Lefdal som forhandler denne og bør kunne i det minste henvise til rett selskap.

Hvis det er slik at selgeren (i dette tilfelle Lefdal) vil at kjøper skal gå direkte til forsikringsselskapet, må jo dette bli en dårlig løsning for kjøper. Hva dersom selger og forsikringsselskapet ikke blir enige om en løsning - da blir kjøper sittende igjen med svarteper. Som i dette tilfellet, der trådstarter først ble tilbudt en sum som ikke dekket Lefdal sin pris for TV'en forsikringsselskapet mente var aktuell. For en mindre ressurssterk person er det lett å ta til takke med dette tilbudet..

 

Jeg føler ikke at Lefdal har vært snille som til slutt gav trådstarter en akseptabel løsning. Etter min mening kom de omsider fram til en løsning som trådstarter hadde krav på i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når jeg kjøpte bilen min i fjor kjøpte jeg den på en ford forhandler, der ble jeg også "solgt" forsikring fra sparebank 1 og finans fra BMW finans. Mener du da at hvis jeg smadrer bilen og skal ha på forsikringa skal gå til bilbutikken med skademeldinga? Er da vanlig prosedyre bestandig at man kontakter forsikringsselskapet...

Lenke til kommentar
Han fikk jo bra kundeservice han. Butikke ndekte også 4- 5000 for han slik at han slapp å gå til sak mot forsikrtingsselskapet.

Tvert imot, jeg synes han fikk veldig dårlig service. Butikken gjorde lite eller ingenting når han tok kontakt, han måtte selv ringe rundt til forsikringsselskapene og fikk liten eller ingen hjelp fra Lefdal.

Det er selvfølgelig bra at de ordnet opp til slutt, men slik jeg ser det fikk han bare det han hadde krav på - etter en umåtelig lang og tung prosess.

Forsikringen er basert på at lefdal ikke er part i prosessen, har du lest vilkårene her? Det er ikke dårlig service å følge vilkår kunde selv har akseptert :).

 

Det er vanligvis slik at (som flere never) man kontakter sitt forsikringsselskap når man har forsikringsskade, og ikke agenten som solgte den.

Lenke til kommentar

Men når man kjøper noe (en gjenstand eller tjeneste) via en forhandler, så er forhandleren som nærmeste salgsledd ansvarlig overfor kunden, men man KAN henvende seg til tidligere salgsledd også.

 

Det er som om man kjøper en gjenstand fra Lefdal. Lefdal er ansvarlig overfor kunden, selv om produsent/importør er noen andre. Man kan ikke bare "videreformidle" verken en tjeneste eller en gjenstand uten å selv ta ansvar. Det står ganske klart i forbrukerkjøpsloven, og den kan ikke overstyres av butikkens egne vilkår.

 

Angående agent og forsikringsselskap, så blir det en feil sammenligning. Agenten er ansatt av selskapet, akkurat som selgeren på Lefdal er ansatt av Lefdal. På samme måte så henvender man seg ikke nødvendigvis til akkurat den selgeren som solgte deg gjenstanden, men til en hvilken som helst selger på Lefdal.

Lenke til kommentar

Super8: Det står INGENTING om tjenester i forbrukerkjøpsloven. Tolkningen din ang hvem man skal henvende seg til er riktig i forhold til salg av ting - IKKE i forhold til salg av forsikring.

 

§ 1. Alminnelig virkeområde

 

Loven gjelder forbrukerkjøp, hvis ikke noe annet er fastsatt i lov.

 

Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet.

 

Ang forsikringsagent (Fra forsikringsformidlingsloven):

 

§ 7-1. Registrering

 

Når et forsikringsselskap inngår en avtale med et forsikringsagentforetak om formidling av selskapets produkter, skal forsikringsselskapet registrere forsikringsagentforetaket, daglig leder og eventuelt annen person som faktisk leder forsikringsagentvirksomheten i et offentlig tilgjengelig register. Forsikringsagenten handler fullt og helt på forsikringsselskapets ansvar for de produktene som formidles.

 

Ved registrering av forsikringsagentforetaket gis forsikringsagentforetaket fullmakt til å formidle forsikringsselskapets produkter.

 

Slik jeg tolker det, er dette slik lefdal er, en forsikringssagent som formidler forsikringen. Jeg har ikke studert loven noe særlig, tittet på den akkurat nå, men dette er førsteinntrykket mitt :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Vi er også ansvarlige for tjenestene vi selger, at vi har et visst ansvar - men kundene godtar vilkårene ved kjøp av forsikringen, og der står det rett fram hvem kunde skal kontakte, og hva som skjer ang klagerett osv.

 

Når disse vilkårene er godtatt, så er de faktisk godtatt :).

 

Uansett, en bruker sammenlignet det med å tegne bilforsikring når man kjøper bil. Klager man på møller nord fordi sparebank 1 bruker lang tid?

Lenke til kommentar

Det blir vel mest et definisjonsspørsmål, hvordan vi tolker loven. På som så mange andre områder når det gjelder forbrukerkjøpsloven. Men hadde jeg kjøpt forsikring gjennom et salgsledd, hadde jeg sett det som rett og rimelig at de også hjalp meg med å få gjennom en forsikringssak. Nå hadde jeg aldri kjøpt en slik forsikring, da de for meg er totalt verdiløse og direkte tap, men det er en annen sak.

 

Angående å godta vilkår, så kan ikke en butikk kreve at en kunde skriver under på vilkår som er dårligere enn det som er fastsatt i forbrukerkjøpsloven.. Selv om kunden skriver under, må butikken følge forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

Du vet at å få "hjelp" av andre til å få igjennom en forsikringssak er brudd på norsk lov? Om jeg ikke husker helt feil.

 

En forsikringssak er en sak mellom deg og forsikringsselskap, og de sakkyndige som uttaler seg på sidelinjen. Lefdal er ingen sakkyndig. Verksted o.l. og produsent kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...