stinger82 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tenkte jeg skulle prøve og koble meg på nettverket når jeg er på skola, men må da ha en vpn client. Noen som har prøvd dette før? Lenke til kommentar
ogs Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tenkte jeg skulle prøve og koble meg på nettverket når jeg er på skola, men må da ha en vpn client. Noen som har prøvd dette før? Jeg satt å knota med dette nede på HIVE i dag, og fikk det ikke til. Har installert "Nokia Mobile VPN Client", men denne spør etter VPN policyserver, og der fungerer det hvertfall ikke å skrive inn adressen til VPN-servern. Er egentlig ikke sikker på hva alt dette med VPN policyer og policyservere er.. I Cisco-klienten for PC trenger man jo bare å legge inn IP til VPN-server, gruppenavn og -passord, og eget user/pass... NTNU, som bruker samme Cisco-system, anbefaler movianVPN på sine sider, men det er jo et mange år gammelt program. Lenke til kommentar
ogs Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Har sett litt mer på dette i kveld, og ser ut som den greieste løsningen er å ikke bruke VPN in the first place Når du sa "skola", så gjetta jeg på at du mente en høgskole/universitet Sjekk http://www.eduroam.no/klient/nokia.html Endret 11. januar 2008 av ogs Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Mente universitet ja =) Hmm, den løsningen der så grei ut. Har du prøvd det og fått det til å fungere? Lenke til kommentar
ogs Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Testet det på skolen i dag, og det fungerte helt fint Fant riktig nok ikke eduroam, men brukte samme fremgangsmåte for å koble meg til et annet trådløst nettverk med WPA/TKIP-autentisering. Endret 11. januar 2008 av ogs Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Bumper denne tråden, da problemstillingen er ganske lik en jeg har. Jeg studerer ved UiB og får ikke Eduroam-løsningen til å fungere. På campus bruker de VPN/PPTP, er det noen som vet om N82 (S60 generelt, vil jeg tro) greier å koble seg opp gjennom dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå