kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Noen som har litt tid til overs og har lyst til å snekre sammen et lite script? Har en PC med to lydkort. Et er koblet til en stereoforsterker og monitorer/hodetelefoner, et annet er koblet til surroundreciever. Jeg veksler stadig mellom hvilket av lydkortene som skal brukes og det er litt pes å måtte gå inn på egenskaper for lyd og bytte kort der. Jeg er ute etter en bat-fil eller exe-fil som jeg kan dobbeltklikke på for å bytte fra det ene til det andre lydkortet. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Win XP, glemte det i farten. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Bra det var XP, jeg har undersøkt litt og det skal være umulig å få til i Vista. Noen foreslår å endre litt på registeret i Xp så skal det fungere, jeg fant dog ingen implementasjon av det. Har ikke tid til å lage dette, sorry. :/ Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Alt i orden, takker for forsøket. Har eksperimentert litt med noen macro-recordere uten åpenbart resultat. Får lete litt til. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Ingen som har noen kloke og enkle ideer? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) kjøpe et eksternt lydkort, og koble øretelefonene rett i den, og bruk SPDIF til surroundrecieveren. Eventuelt gjøre dette med det vanlige lydkortet ditt. edit: leif Endret 25. januar 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Da misforstod du poenget. Jeg har allerede to lydkort men ønsker en kjapp måte å skifte mellom de ulike utgangene, uten å måtte gå innom Egenskaper for lyd -> bytte kort -> OK og så samme veien for å bytte tilbake igjen. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg forstod utmerket godt hva du mente Men det er ikke min sak å spørre hvorfor du bruker to lydkort, for det er sikkert en god grunn. Jeg skal ta og kikke på MSDN, siden volumsaken klarer å endre lydkort, burde det vel være forholdsvis enkelt å bytte det med en liten C snutt... skulle man tro ihvertfall. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Har noenlunde samme problem selv. Bruker Vista og har koblet til både analoge stereo PC-høytalere og en surround reciever via optisk kabel. Er utrolig irreterende å måtte skifte om hele tiden for å få lyd. Fant du noen løsning på det? Det burde vel være mulig å lage et script som endrer på det - for de som kan slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå