alaruz Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Må man bruke den medfølgende programvaren for å overføre musikk til og fra spilleren?Hvis man må, hvilke operativsystemer støtter programvaren? Nei som artikkelforfatter påpeker trenger man ikke installere programvare. Den fungerer rett ut av boksen i Windows vel og merke. Det bør merkes at den bruker MTP (media transfer protocol?) og ikke vanlig usb mass storage mounting. Derfor kan det bli noe knot for de som ikke kjenner til det eks. i Linux. En annen dum ting er det med Album Art. Jeg har ikke funnet noen måte å overføre album art, med mindre jeg synkroniserer med media player. Forbruker.no påpekte dette i sin test av spilleren. Og jeg skal si meg enig at dette er et stort minus. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Man kan vel også overføre musikk, bilder, etc rett over til minnekortet og så importere fra minnekort til spilleren. Det problemet hadde jeg også på min Creative Zen V Plus og jeg fant ut at jeg kunne løse problemet ved å ikke trykke pause før jeg slo av spilleren. Dersom spilleren står på play når den slås av så starter lydsporet akkurat der det stoppet. Interessant… Spilleren min fortsetter der den slapp så lenge den ikke forblir avslått i to timer eller mer. Jeg er ikke spesielt positiv mht muligheten for å endre på dette, men det skader jo ikke å prøve. Jeg skal slå den på igjen kl 1400 og se om den fortsatt er midt i sangen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Uhm, merkelig… Jeg slo på spilleren og etter oppstart med diverse logoer begynte den umiddelbart å spille midt i en sang. Det er bare det at jeg mener det var en annen sang som spilte på da jeg slo den av. Nå vet jeg i hvert fall hvilken sang det var, og jeg skal sjekke igjen om litt mer enn to timer. Memo to self: R.E.M. – Bad Day Lenke til kommentar
breathe Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 - Å påstå at spilleren støtter DivX og Xvid er ren løgn så lenge man faktisk må konvertere til wmv for å kunne så mye som legge det inn på spilleren.- Spilleren kan ikke brukes som portabel harddisk uten videre, siden man ikke får lagt filer på den som spileren ikke kan spille av. Jeg kan spille av både xvid og divx på min. Det må være noe galt med din. Jeg kan også legge filer på den som ikke kan spilles av (f.eks m3u filer). Må man bruke den medfølgende programvaren for å overføre musikk til og fra spilleren?Hvis man må, hvilke operativsystemer støtter programvaren? Jeg bruker Windows Explorer for å legge filer på spilleren. Har ikke installert noe som ligger på cd'ene som evt. måtte følge med (har ikke tittet i boksen som jeg antar inneholder bruksanvisning, cd'er, øreplugger etc.). Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg kan spille av både xvid og divx på min. Det må være noe galt med din. Da må det være noe galt med min også. Det fulgte som nevnt med en del xvid-filer som spilte fint av på min Creative Zen. Jeg tok sikkerhetskopi av en av disse før jeg slettet dem. Når jeg prøver å kopiere den tilbake, 100% nøyaktig som den var på spilleren når den kom fra butikken, kommer Windows og sier at det dessverre ikke er mulig men at jeg kanskje kan prøve å konvertere den i WMP. Bruker du Vista? Kjører du Creative-programvaren som fulgte med? Jeg gjør ingen av delene Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg kan spille av både xvid og divx på min. Det må være noe galt med din. Da må det være noe galt med min også. Det fulgte som nevnt med en del xvid-filer som spilte fint av på min Creative Zen. Jeg tok sikkerhetskopi av en av disse før jeg slettet dem. Når jeg prøver å kopiere den tilbake, 100% nøyaktig som den var på spilleren når den kom fra butikken, kommer Windows og sier at det dessverre ikke er mulig men at jeg kanskje kan prøve å konvertere den i WMP. Bruker du Vista? Kjører du Creative-programvaren som fulgte med? Jeg gjør ingen av delene Jeg har fått den meldingen mange ganger på min Creative Zen Vision:M, men filene fungerer helt fint på spilleren Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Går du inn i menyen skal det være ett egent valg som heter ekstern harddisk. Der kan du velge kapasitet du vil ha, og så vil minne på spilleren bli partisjonert. Og hvis du er inne i dette valget når du kobler den til PC-en, vil den komme opp som en ekstern harddisk. Hvilken meny? Jeg har fått den meldingen mange ganger på min Creative Zen Vision:M, men filene fungerer helt fint på spilleren Hvordan greier du å få filene over på spilleren da? Windows nekter meg totalt fra å legge dem over. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Uhm, merkelig… Jeg slo på spilleren og etter oppstart med diverse logoer begynte den umiddelbart å spille midt i en sang. Det er bare det at jeg mener det var en annen sang som spilte på da jeg slo den av. Mystisk. Den stod altså midt i en annen sang nå også. Den eneste logiske forklaringen må være at den på en måte fortsetter å spille helt til den går til idle shutdown (5 minutter). Eller... det er vel strengt tatt ikke logisk i det hele tatt, men det er en mulighet jeg skal bekrefte/avkrefte etter at jeg har fått ladet spilleren. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Vurdere å invester i denne til å ha når jeg jobber. Elkjøp selger jo 2-gb versjonen med et ekstra minnekort på 1gb til 799kr nå. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Går du inn i menyen skal det være ett egent valg som heter ekstern harddisk. Der kan du velge kapasitet du vil ha, og så vil minne på spilleren bli partisjonert. Og hvis du er inne i dette valget når du kobler den til PC-en, vil den komme opp som en ekstern harddisk. Hvilken meny? Jeg har fått den meldingen mange ganger på min Creative Zen Vision:M, men filene fungerer helt fint på spilleren Hvordan greier du å få filene over på spilleren da? Windows nekter meg totalt fra å legge dem over. 1. Extras - Removable disk. 2. Da tror jeg at jeg ikke har fått samme melding . Jeg har satt opp spilleren slik at den kommer opp i Windows Explorer. Så når jeg flytter filer over får jeg av og til melding om at de ikke er søtte osv. Men jeg trykker ja til å fortsette, og da virker det helt fint. :S Endret 10. januar 2008 av SRD Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er det noen som har testet om denne spilleren faktisk funker med USB vegglader? Er et par tidligere modeller fra Creativ som har problemer med dette. De trenger datalinje fra usb for å kunne lade optimalt. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Er det noen som har testet om denne spilleren faktisk funker med USB vegglader? Er et par tidligere modeller fra Creativ som har problemer med dette. De trenger datalinje fra usb for å kunne lade optimalt. Ikke helt sant. Creative sine spillere trenger høyere lade-strøm enn andre tilsvarende produkter. På jobben selger vi en del 400mA ladere, disse vil ikke lade creative sine produkter. Creative's originale ladere derimot, som er på 1000mA, ladere spillerene helt fint, også denne. Vi selger laderen for 199, det er halvparten av hva apple's lader koster... Ellers vil jeg si at jeg sitter på Vista Ultimate 64, og ikke helt kjenner meg igjen i en del av problemene. Overføring av "ukjente" filer f.eks. Det går, men jeg får en beskjed om at de ikke kan avspilles på selve spilleren. Programvare har alltid latt seg fint installere, og siden jeg er en ivrig tilhenger av idtags, er ikke navn o.l. noe problem. Og som sagt tidligere; det er oppløsningen på filene (divx, xvid, osv.) som er issuet, ikke selve formatet i seg selv. Ellers anbefaler jeg alle som har denne spilleren til å oppdatere firmware. Har kommet 4-5 siden spilleren ble sluppet, og jeg har bare blitt mer og mer fornøyd for hver oppdatering Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Ikke helt sant. Creative sine spillere trenger høyere lade-strøm enn andre tilsvarende produkter. På jobben selger vi en del 400mA ladere, disse vil ikke lade creative sine produkter. Creative's originale ladere derimot, som er på 1000mA, ladere spillerene helt fint, også denne. Vi selger laderen for 199, det er halvparten av hva apple's lader koster... Det vil vel da si at en hvilken som helst lader fra en Qtek (bortsett fra Qtek 8500) / HTC fungerer da de også bruker mini-usb og lader på 800-1000mA. Jeg synes fortsatt det er hårreisende at dagens MP3 spillere kun kommer med USB-ladere, hadde man hatt en PC i nærheten hadde man jo ikke hatt behov for Mp3-spilleren Endret 11. januar 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
fossils Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 *play this folder* Kan man velge å spille av kun etter innhold på folder? eks: putte masse mp3-filer i en folder og be spilleren spille av innhold på folder uavhenig av idtags? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Og som sagt tidligere; det er oppløsningen på filene (divx, xvid, osv.) som er issuet, ikke selve formatet i seg selv. Ellers anbefaler jeg alle som har denne spilleren til å oppdatere firmware. Har kommet 4-5 siden spilleren ble sluppet, og jeg har bare blitt mer og mer fornøyd for hver oppdatering Jeg får fortsatt ikke til å legge tilbake xvid-filer som er i riktig oppløsning, og som fulgte med spilleren og spilte fint av på den i utgangspunktet. Kan man velge å spille av kun etter innhold på folder? eks: putte masse mp3-filer i en folder og be spilleren spille av innhold på folder uavhenig av idtags? Nei, man kan kun finne frem med id3-tags, i alle fall med filene som ligger i internminnet på spilleren. Men man kan lage spillelister. Lenke til kommentar
breathe Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg kan spille av både xvid og divx på min. Det må være noe galt med din. Da må det være noe galt med min også. Det fulgte som nevnt med en del xvid-filer som spilte fint av på min Creative Zen. Jeg tok sikkerhetskopi av en av disse før jeg slettet dem. Når jeg prøver å kopiere den tilbake, 100% nøyaktig som den var på spilleren når den kom fra butikken, kommer Windows og sier at det dessverre ikke er mulig men at jeg kanskje kan prøve å konvertere den i WMP. Bruker du Vista? Kjører du Creative-programvaren som fulgte med? Jeg gjør ingen av delene Mystisk. Jeg bruker Windows XP Home SP2 og har ikke installert noe fra Creative. Divx og xvid filene jeg spiller av har jeg laget selv - konvertert fra DV-kameraet mitt. Merk at spilleren kun støtter video med maks oppløsning 320x240. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hvorfor kommer ingen av dagens MP3 spillere med vegglader? De kommer kun med USBkabel som brukes både til lading og overføring. Praktisk nok det, men hadde jeg hatt en PC i nærheten hadde jeg jo ikke hatt brukt for MP3 spilleren.. Når man f.eks er 14 dager i syden må man da faktisk ut med et par hundrelapper ekstra for en lader på en allerede "overpriset" gadget. Smålig å ikke gi med dette til kundene. Er utviklerene like smarte sokm deg kan du kjøpe en spiller i dag med lader og holde samme merke i et ar år slik at du slipper å kjøpe ny lader Eller lag et lade-lager xD EDIT: merk at det følger med koverteringsprogramvare! Ligger i det programmet som heter Creative ZEN Explorer. Var i alle fall det på ZEN Vision:M (Da ZEN Vision:M Explorer) Endret 6. februar 2008 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Kan amobil ordne opp i at Zen faktisk har alarm? Ligger på instillinger, men dog, den har det! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er det noen som kan bekrefte at det virkelig er mulig å stoppe en lydbok med denne spilleren, for så å starte boka på samme sted flere timer senere? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er da ikke noe verre enn å sette et bokmerke der du ønsker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå