Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm! overclocking or overvoltage failed

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc stående som jeg bruker regelmessigt, en dag tidligere i uken når jeg skulle bruke den ville den ikke gå på, jeg trykkte på start knappen å pcn lager lyd som vanlig men skjermen var helt svart, jeg antok kabelen ikke stod i eller noe men det viste seg å være feil. Etter å trykkt på start knappen 20 ganger kom endelig opp noe, den starta vanligt så kom det opp at "Overclocking or overvoltage failed" eller noe sånt å at jeg måtte restarte biosen. jeg trykkte da load default bios og den kom inn men selve pcen var treigere. Siden har det samme problemet gjentatt seg vær gang jeg tar pcn av. Idag ville den ikke i det hele tatt, skjermen forblir bare svart. Noen som har vært borti lignende problemer eller vet hva jeg kan gjøre? Det som er rart er at jeg ikke har prøvd å clocke pcen eller noen ting, aldri stillt på noe i biosen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt samme problemet ja. Tror det er hovedkortet som rett og slett har tatt kvelden, men på grunn av økonomi har jeg ikke fått kjøpt meg nytt kort enda så er ikke helt sikker.

hvordan kan det hende at hovedkortet plutselig blir øddelagt. pcen har virket fint mens den har vært i windows, den går ikke av, den er i windows til jeg tar pcn av og så tar det 20 min før den kommer inn å da må jeg ta "load defaults". men fins det en måte å teste om det er hovedkortet isåfall?

har lest på nettet å det er vist mange som har dette problemet men finner ingen svar på hva som kan fikse det.

Endret av Homnesen
Lenke til kommentar

Glem det jeg sa, leste litt fort.

Er nok CMOS batteriet ditt som er litt slitent slik at hovedkortet ikke husker BIOS instillinger fra gang til gang.

Kjøp nytt batteri, sett i, sett opp BIOSen slik du vil ha den (evt. default) og deretter lagre så kan det hende det løser seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Har fått akkurat det samme problemet. Etter å ha restarta en god del ganger nå fikk jeg opp den meldingen. Er riktignok første gang jeg får opp denne meldingen men virker litt rart ettersom PC-en virket som et lyn i går.

Skjønner ikke helt at jeg må bytte batteri når PC-en er litt over et år gammel.

Er det bare å loade default BIOS? Har ikke overklokka eller gjort noe annet med PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...