Salemonsen_ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Hei! Jeg skal da oppgradere PC-en min med en CPU(E8400 eller Q9450) av den nye arkitekturen og ny ram (OCZ Reaper), men jeg vet enda ikke hvordan hovedkort jeg skal ha, så jeg lurer på om Asus Maximus Formula er et hovedkort jeg kan satse på mtp overklokking og spillbruk? Endret 9. januar 2008 av Salemonsen_ Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har selv det hovedkortet og må si eg er meget fornøyd. Nå er ikke eg noen PC spesialist men eg anbefaler det allikevel Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har selv det hovedkortet og må si eg er meget fornøyd. Nå er ikke eg noen PC spesialist men eg anbefaler det allikevel Hehe, så du har ikke prøvd å overklokke dette kortet? Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg har selv det hovedkortet og må si eg er meget fornøyd. Nå er ikke eg noen PC spesialist men eg anbefaler det allikevel Hehe, så du har ikke prøvd å overklokke dette kortet? Nei, eg har nett kjøpt det og har ikkje gjort annet enn å fyre opp PC-en og installert drivere Eneste eg sliter med er å få lyd og så hadde eg tastaturproblemer pga. en ting som fulgte med på CD-en til kortet, men ellers er alt bra Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 okay! Noen andre som har brukt dette hovedkortet tiil overklokking? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg ble etterhvert meget fornøyd med kortet.Alt virket litt ustabilt før jeg fant ut at strømforsyninga mi var synderen. Jeg kjører en Q6600 på 3.8GHz med minnet på 1125MHz 24/7.Det er mange innstillinger i bios som kommer godt med da en skal dra det siste ut av hardware.Jeg har SE utgaven,med vannkjølt NB,noe jeg synes fungerer fint.Bruker bios 0802 nå,som er den beste til min hardware. Har hatt et Asus Premium P35 og har et Abit ip35 Pro P35 nå på et annet system.Dette er også meget gode hk,men skal du kjøre crossfire,gir pci-e porten bare 16x/4x på P35.På X38 har du mulighet til 16x på begge i cs,noe som gir en bra boost. Dette er et highend hovedkort som du ikke kommer til å angre på Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Kjempemessig kort. Personlig sliter jeg med følgende: SB går gjerne over 50C, kjører CF da. CPU blir for varm hvis jeg klokker den til 2.7 på stock med AC5 (skuffende) For min del har ikke dette gitt meg valuta for pengene enda, men jeg antar den dagen jeg kjøper en ny kjøler at ting går bedre. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Stockkjøleren på Q6600 er jo sinnsykt dårlig rett og slett! Bråker ekstremt og kjøler svært dårlig. Vil nok anbefale deg å kjøpe deg ny kjøler. Zalman9700 eller 9500.. Fikk mitt Asus Maximus Formula SE i posten i dag, så har montert på Q6600 og Zalman 9700 kjølar, ventar framleis på kabinettet før eg kan få gjort noke meir ! Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Stockkjøleren på Q6600 er jo sinnsykt dårlig rett og slett! Bråker ekstremt og kjøler svært dårlig. Vil nok anbefale deg å kjøpe deg ny kjøler. Zalman9700 eller 9500.. Fikk mitt Asus Maximus Formula SE i posten i dag, så har montert på Q6600 og Zalman 9700 kjølar, ventar framleis på kabinettet før eg kan få gjort noke meir ! Vel, jeg bestilte først en 9500, som ikke passer på Maximus Formula. Så en Noctua u12p som jeg ødela ved å klippe av de greiene på toppen(fikk ikke plass i kabinettet, 550kr ) Lenke til kommentar
Akando Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Silent knight II er en meget god kjøler! Mitt formula kort bare kødder med meg..Må skru av og på pc`n i 10 min før den kommer seg. Disse små lampene lyser Grønt,gult og rødt! Bortsett fra øverst på kortet. der lyser det ingenting:/ Hvis noen kan forklare meg hva dette er så begynner jeg og grine av glede:) Endret 13. januar 2008 av Akando Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Silver knight II er en meget god kjøler! Mitt formula kort bare kødder med meg..Må skru av og på pc`n i 10 min før den kommer seg. Disse små lampene lyser Grønt,gult og rødt! Bortsett fra øverst på kortet. der lyser det ingenting:/ Hvis noen kan forklare meg hva dette er så begynner jeg og grine av glede:) Får jeg spørre om bekreftelse at Silent Knight II passer på Asus Maximus Formula? Har tenkt til å kjøpe denne , hvis den passer... Lenke til kommentar
kaptein-jack Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 hvis jeg skulle kjøpe et asus maximus f/e, hvilket skjerm kort skulle jeg da sattsett på nu=) ??? crossfire eller vente på 9800gtx, (som jeg forsår er det samme som 8800 gt x2)sli da jeg har vanskelig for å velge mellom maximus formula/extrem,ellet xfx 780i? please? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Siden CF på asus maximus f kortet ikke har gitt meg noen problemer kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale to stk 3870 i CF for litt bedre ytelse enn 3850. 780i fungerer sikkert fint det også, men dette har jeg ikke satt meg skikkelig inn i. Lenke til kommentar
Akando Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Silver knight II er en meget god kjøler! Mitt formula kort bare kødder med meg..Må skru av og på pc`n i 10 min før den kommer seg. Disse små lampene lyser Grønt,gult og rødt! Bortsett fra øverst på kortet. der lyser det ingenting:/ Hvis noen kan forklare meg hva dette er så begynner jeg og grine av glede:) Får jeg spørre om bekreftelse at Silent Knight II passer på Asus Maximus Formula? Har tenkt til å kjøpe denne , hvis den passer... Det er korrekt:) Ser jeg skrev silver isteden for silent.. hipp hurra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå