Mr.Anki Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei, Lurer på om noen vet om et program som kan finne alle mulige kobinasjoner av en rekke meg bokstaver? Har prøvd google. Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Snakker du ren matematikk her eller alle kombinasjoner som gir fornuftige ord? Hvis du snakker ren matematikk må du klargjøre premissene litt bedre. Hvor lang er rekken av bokstaver? Hvor lang kan/skal en kombinasjon være? Kan bokstaver gjentas? Skal kombinasjonene være unike i bare hvilke bokstaver som er med eller også i forhold til rekkefølgen? Eller er du bare ute etter et program som kan knekke et passord? Endret 9. januar 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Har fått 8 bokstaver, der jeg vet bokstav nummer 1. Det trenger ikke være noe fornuftig ord. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fortsatt behøves mer informasjon. Skal kombinasjonene også være på 8 bokstaver og det er kun rekkefølgen som skal være forskjellig? Eller har du fått vite at det er 8 bokstaver i kombinasjonen ut fra alle bokstver i alfabetet? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Siden dette virker som et forsøk på å knekke et passord kan man vel gå ut fra at ordet alltid er 8 tegn langt(siden det sikkert er et krav ved laging av passordet) Man kan også anta at alle spesialtegn er gyldige, samt tall, og upper/lowercase. I tillegg kan man også gå utifra at samme tegn kan gjentas flere ganger. Altså står man foran et ekstremt lite hyggelig tidsforbruk dersom man skal "brute force" knekke passordet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei, Lurer på om noen vet om et program som kan finne alle mulige kobinasjoner av en rekke meg bokstaver? Jupp lagde et par varianter med vbscript for noen år siden. Jeg lagde to varianter, den ene pøset bare ut med masse bokstaver og greier, mens den andre sjekker for duplikater, noe som selfølgelig kan ta lang tid. Så lange man holder seg til 5-7 bokstaver så går det greit, men over det så begynner det å ta tid. Vel jeg slenger nå bare koden ut: Dim O : O = InputBox("Skriv inn ordet som skal stokkes om") Dim t : t = CByte(InputBox("Skriv Inn hvor mange bokstaver som skal plukkes ut. Gyldige tall er fra 1 til det antallet bokstaver som er skrevet inn")) Dim stavelse Dim output, fileSystemObject output = "" Set fileSystemObject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set textFile = fileSystemObject.OpenTextFile((O & " - " & t & ".txt"), 8, True) start O Sub start(firstOrd) barr firstOrd, "" End Sub Sub barr(rest, utplukk) Dim i, uLen, rLen, hRest, hPlukk, Q uLen = Len(utplukk) : rLen = Len(rest) Set Q = new plukk Q.settOrd rest If uLen < t Then For i = 1 to rLen hRest = Q.getRest(i) hPlukk = Q.getPlukk(i) barr hRest, utplukk & hPlukk Next Else ' If output = "" Then ' output = utplukk ' Else ' output = output & VbCrLf & utplukk ' End If textFile.WriteLine utplukk End If End Sub Class plukk Dim ord Sub settOrd(byval orae) ord = orae End Sub Function getRest(m) Dim T1, T2, oLen oLen = Len(ord) T1 = Left(ord, m-1) T2 = Right(ord, (oLen -m)) getRest = T1 & T2 End Function Function getPlukk(m) getPlukk = Mid(ord, m, 1) End Function Sub plukkTa(ord, plukkTegn, n) Dim oLen, T1, T2 oLen = Len(ord) If n >= oLen Then n = oLen T1 = Left(ord, (oLen -1)) plukkTegn = Right(ord, 1) ord = T1 Else If n = 1 Then plukkTegn = Left(ord, 1) T2 = Right(ord, (oLen -1)) ord = T2 Else T1 = Left(ord, (n -1)) T2 = Right(ord, (oLen -n)) plukkTegn = Mid(ord, n, 1) ord = T1 & T2 End If End If End Sub End Class Denne teksten skal lagres i en fil med filendelsen vbs. Du skriver inn et vilkårlig ord og angir hvor mange karakterer du vil plukke ut, så lagres resultatet i en tekstfil i samme mappe som fila ligger i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da kan vel jeg spørre i samme tråden om noen vet om et program som kan sjekke ut sammenhengen mellom tall og bokstaver? Freebird... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det må være dagens klareste spørsmål... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Min problemstilling er at jeg har alle åtte bokstavene men ikke rekkefølgen. Kan jeg da bruke koden som ble postet over? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Ja det kan du. Den tar for seg alle mulige sammensetninger av bokstavene, men det er veldig mange. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Er dette rett? Kommer ikke opp noe dokument. Dim O : O = InputBox("sgsgaeal") Dim t : t = CByte(InputBox("8")) Dim stavelse Dim output, fileSystemObject output = "" Set fileSystemObject = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set textFile = fileSystemObject.OpenTextFile((O & " - " & t & ".txt"), 8, True) start O Sub start(firstOrd) barr firstOrd, "" End Sub Sub barr(rest, utplukk) Dim i, uLen, rLen, hRest, hPlukk, Q uLen = Len(utplukk) : rLen = Len(rest) Set Q = new plukk Q.settOrd rest If uLen < t Then For i = 1 to rLen hRest = Q.getRest(i) hPlukk = Q.getPlukk(i) barr hRest, utplukk & hPlukk Next Else ' If output = "" Then ' output = utplukk ' Else ' output = output & VbCrLf & utplukk ' End If textFile.WriteLine utplukk End If End Sub Class plukk Dim ord Sub settOrd(byval orae) ord = orae End Sub Function getRest(m) Dim T1, T2, oLen oLen = Len(ord) T1 = Left(ord, m-1) T2 = Right(ord, (oLen -m)) getRest = T1 & T2 End Function Function getPlukk(m) getPlukk = Mid(ord, m, 1) End Function Sub plukkTa(ord, plukkTegn, n) Dim oLen, T1, T2 oLen = Len(ord) If n >= oLen Then n = oLen T1 = Left(ord, (oLen -1)) plukkTegn = Right(ord, 1) ord = T1 Else If n = 1 Then plukkTegn = Left(ord, 1) T2 = Right(ord, (oLen -1)) ord = T2 Else T1 = Left(ord, (n -1)) T2 = Right(ord, (oLen -n)) plukkTegn = Mid(ord, n, 1) ord = T1 & T2 End If End If End Sub End Class Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det må være dagens klareste spørsmål... Det jeg mente er: For eksempel. Freebird = 6195529194 Her er tallene plukket ut fra plassering i alfabetet, men dersom det finnes andre logiske tall eller bokstavrekker er det en pluss om programmet sjekker de også. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Edit: altfor sein Endret 9. januar 2008 av xanonymx Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Du kan jo prøve en anagram finder? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er dette rett?Kommer ikke opp noe dokument. --- kode -------- Jaja, har selvsagt testet ut selv. Du skal kopiere teksten - lime den inn i notepad (ikke word e.l.) og lagre som "kode.vbs" for ex. Husk å ikke lagre som "kode.vbs.txt" da Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 okei, funka nå. Brukte feil program jeg. Min gangen jeg bruker slike koder dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå