Anders Moen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Noen som kan hjelpe meg med å finne ut av hvilken skole jeg skal søke på neste år? Tok en test på vilbli.no akkurat nå, og her er resultatet: Men det som er, er at jeg egentlig ikke orker å gå på skolen noe mer. Er lei av alle de teori-greiene, er forsovet lei av praktisk og, men... Noe mer info som trengs, eller?? Edit: Grunnen til at det er kommet opp noe rnatur/mat osv, er fordi jeg liksom har svart litt interessert på ett av spørsmålene til hver av de - ikke noe jeg vil satse på for å si det sånn. Egentlig ikke de som har fått noe høyere score heller når jeg tenker meg om Endret 9. januar 2008 av Anders Moen Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 - Jeg er 16 år, det er VGS jeg skal søke på ja - Bor på Lillehammer, men hvor flyttbar jeg er? Mener du å flytte ut på hybel e.l? - For min del er det maks 3 år - Helst mest praktisk - Vet ikke hva jeg vil jobbe med. Dette friåret har jeg prøvd meg i barnehage (gikk bra noen måneder, så orka jeg bare ikke mer, ble for mye hehe), og så begynte jeg i et webdesign-firma, men jeg syns det ikke var noe morsomt som når jeg driver med det hjemme uten noen forpliktelse om at jeg må drive med det i 4-5 timer Så jeg vet bare ikke... Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) . Endret 25. januar 2008 av DiskusJon Lenke til kommentar
Quast Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hvilke interesser har du? Liker du ta og redigere bilder, film osv, eller liker du å mekke på biler ol? Eller har du andre interesser? Lenke til kommentar
gczilla Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Du må jo nesten tenke på om du rett og slett er lat? Ikke for å fornærme deg, men de fleste synes vel ikke det er dritmorsomt å studere/jobbe. Er jo på fritiden du skal ha det gøy. I og med at du er 16 har du jo alle muligheter, du har god tid før du trenger å bestemme deg for noe som helst, men samtidig er det dumt å la seg falle ut av "systemet" - det kan være vanskelig å gå tilbake til en skolesituasjon når man er vant til å ikke være på skole, ha lekser og lesing som eier fritiden din. Du må også tenke på hvordan type jobbsituasjon du ønsker å være i, ikke bare på hvordan studiet er. Jeg er ikke enig med vedkomne over som sier du bør stryke Helse&Sos bare fordi du fikk nok av barnehage; man kan bli mer en Barne&Ungdomsarbeider på H&S. Hvis jeg var 16 igjen ville jeg gått elektro eller snekker; fordi det er fysiske jobber med mye forandring i arbeiddsted og ganske sosiale jobber i og med at man jobber med hendene og ikke alltid er i en kundesituasjon. Hvis du er "smart", bør du kanskje velge allmennfaglig og bruke 3 år på å finne ut hva du vil bli; høyere utdanning er ikke å forakte m.t.p en morsom studietid og bedre lønn når du er ferdig. Men har du ikke interesse eller hjerne til å komme deg gjennom allmenn med mer enn 3 i snitt, bør du heller la vær... Du er interresert i design på hobbybasis; kanskje grunnen til at du ikke trives med å gjøre det på heltid er at du er ung og ikke kommer inn i miljøet på arbeidsplassen? Det hadde kanskje vært bedre på en annen arbeidsplass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå