Gå til innhold

Blu-ray won the war!

Elohim

Anbefalte innlegg

Blu-ray ser ut til og ha vunnet krigen mellom HDDVD og BD, Microsoft stepper ned med HDDVD og går kanskje over til Blu-ray.

Dette fører mest trolig til døden av HDDVD!

Kilde

Etter at et av verdens største mediehus Time Warner valgte å utelukkende støtte Blu-ray, har flere nå varslet at kampen er tapt for HD-DVD.
Endret av Elohim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel sett ut til at BD har de sterkeste kortene en stund. Er ikke så inni dette med forskjellige DRM-systemer på de forskjellige, og ja, jeg har fått med meg at HD-DVD er sonefrie.

Poenget er uansett at BD har ett sterkt kort på hånden, nemlig den innebygde BD-spilleren i PS3. Dette sikrer utbredelse av spillere hos forbrukerne, som igjen "sikrer" salg av BD-filmer.

Hadde Xbox 360 hatt innebygd HD-DVD ved launch, eller hvertfall oppgradert Elite-utgaven med innebygd HD-DVD-spiller kunne de sikret bedre spredning av avspillere, og dermed sikret noe hardere kamp om hvem som skulle stå igjen til slutt.

Dog, konsollene alene er ikke med på å vinne krigen, men i dette tilfellet ser det ut til at Sony har spilt kortene riktig..

For min egen del sitter jeg på gjerdet og avventer inntil videre, så holder vi oss til gode gamle DVD inntil noe er avklart:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...