Gå til innhold

Anb. skjermkort&psu i 3xSLI

pinpoint

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å sette opp 3 skjermkort i SLI på et EVGA eller XFX 780i kort. Etter at de nye kortene til nvidia kom ut så har jeg ikke klart å holde rede på hvilke av disse som er "best", sett bort ifra kongen av haugen 8800ultra

Hvilket kort bør jeg sette opp da, 8800GT eller 8800GTS?

8800GTX/ultra er litt uaktuelt siden grafikkoppgraderingen blir å koste over 10.000 kr

har forresten ikke tenkt til å overklokke grafikk-kortene

en annen ting, hvor mange watt trenger min PSU?

takker for svar!

Endret av pinpoint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville uansett ventet til mars? Da 9xxx kommer ut så vil vel 8xxx gå ned i pris?

9 serien støtter ikke 3sli

Andre fordeler med å vente blir vel 790 hovedkort?

ddr3 bedre chip på bridgene, støtter 45nm cpu osv?

Går selv rundt og lurer på om jeg skal kjøpe 2 8800gtx til og 780 kortet men da blir det fort ny oppgradering om 3 mnd.

3sli funker ikke på 9xxx uansett så det blir i alle fall bare nytt hovedkort igjen om noen mnd

Endret av War
Lenke til kommentar

shit! ble litt overrasket nå. Da synes jegikke 3xSLI er verdt å satse på for litt fritidsgaming. er det slik at man må ha 8800GTX for å kjøre dual-SLI også? og hvor mange watt PSU trenger man til dual?

Vil man i praksis merke stor forskjell på 1gtx og 2 i sli i 1920×1080?

Lenke til kommentar
shit! ble litt overrasket nå. Da synes jegikke 3xSLI er verdt å satse på for litt fritidsgaming. er det slik at man må ha 8800GTX for å kjøre dual-SLI også? og hvor mange watt PSU trenger man til dual?

For å si det slik så blir du å merke VELDIG stor forskjell i den oppløsningen ja :!: men hvorfor ikke vente til nye GTX kommer i april/mai (tror jeg det er..) kjøp noe billigere i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Hovedkort som støtter 3sli 45nm cpu og ddr3 blir vel det neste som kommer. Pluss at 9serien vil senke prisene på 8 serien og med at man kun kan kjøre 3sli med 8 seriens GTX/Ultra så blir det både bedre og billigere om noen mnd.

Lenke til kommentar

For å si det slik så blir du å merke VELDIG stor forskjell i den oppløsningen ja :!: men hvorfor ikke vente til nye GTX kommer i april/mai (tror jeg det er..) kjøp noe billigere i mellomtiden.

Billigere i mellomtiden? :ohmy: For de som klarer seg uten skjermkort med mening i 3 mnd ja. Det er i alle fall ikkje deg :D Ikkje meg heller :)

Lenke til kommentar

Billigere i mellomtiden? :ohmy: For de som klarer seg uten skjermkort med mening i 3 mnd ja. Det er i alle fall ikkje deg :D Ikkje meg heller :)

he he.. du har et poeng der :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...