Gå til innhold

Treningsdagbok for Lambada *nytt forsøk på 54kg i skråbenk m hantler*

Anbefalte innlegg

Lett blanding

Benkpress

100kgx5

110kgx8

110kgx8

110kgx8

Kabelcross

50kgx15

40kgx20

Strict stående hantelcurl

20kgx8

20kgx8

Enhånds preachercurl

30kgx8

25kgx8

Dips

30

Supersett triceps (A=Tau over hodet B=Smalt nedtrekk foran)

A=35kgx10 + 32,5kgx10

A=30kgx10 + 27,5kgx10

A=30kgx10 + 25kgx10 + 17,5kgx10 + 10kgx10

Legextension

95kgx12

95kgx10

95kgx10

Tåhev

65kgx30

65kgx30

Kommentar

Holder på å lage nytt program nå hvor jeg kjører bryst, biceps, triceps og bein sammen. Blir en såkalt lett blanding hvor jeg ikke kjører noen av øvelsene spesielt tungt. Tror det blir dette oppsettet her bortsett fra at knebøy skal være istedetfor tåhev. Fortsatt tett i nesa og litt tåkete i hodet så derfor jeg ikke kjørte knebøy. Merket jo igår når jeg kjørte skulderpress at jeg ble tåkete på ene settet.

Blir litt deilig framover med en lett dag som denne iblant. Poster hele programmet når jeg er ferdig med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rygg

Sittende enhåndsroing

65kgx10

90kgx10

115kgx10 REKORD

115kgx8

Hantelroing

38kgx10

58kgx10

58kgx8

Markløft

100kgx10 (Latterlig enkelt, og hadde tenkt å droppe marken men skulle prøve ut de krokene jeg kjøpte)

100kgx10

Rygghev med vekt

25kgx10

25kgx10

Kommentar

Sykt fort man blir sliten når man er forkjøla egentlig. Begynner å puste og pese av ingenting. Kuttet ca 1 sett på alle øvelsene og tok en veldig lett markløft. Blir jo svimmel av minste anstrengelse så orket ikke noe. Nå er jeg lei av denne influensaen, merker blir endel bedre for hver dag, men når jeg går på treninga merker jeg at jeg er langt fra frisk. Er fornøyd med resultatene til tross for at jeg er syk, slå rekord i enhåndsroing også. Men jeg hadde jo planer om å nå 125kg iløpet av februar så da må jeg stå på.

Gleder meg å få trent med skikkelige vekter i markløft også. Bør vel ligge på 150-160kg med 5 reps på treningene da. Skulle jo få prøvd å presset opp 200kg før februar også, men det ser litt stygt ut, jeg er langt fra iform til å prøve noe 1RM greier nå og trenger noen skikkelige treninger som jeg er frisk før jeg gidder å prøve en 1RM.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Krokene funket veldig bra til markløft og til chins. Prøvde bare noen få chins, men funket bra. Hantelroinga brukte jeg dem ikke for blir altfor vanskelig å balansere vekta på den kroken.

Du føler ikke det blir litt juks da å bruke kroker?;) Jeg synes låsegrep med tommel funker dritbra jeg, prøvd det? Forutsetter at du har litt lange fingre da for å få det til skikkelig.

Fin enhåndsroing på deg! Er det få treningssentre som har det apparatet? Jeg har vell trent på minst 10 forskjellige sentre og aldri sett det. Ser uansett ut som ei god øvelse.

Lenke til kommentar
Du føler ikke det blir litt juks da å bruke kroker?;) Jeg synes låsegrep med tommel funker dritbra jeg, prøvd det? Forutsetter at du har litt lange fingre da for å få det til skikkelig.

Kan du forklare dette litt nærmere? :) Har du noen bilder av grepet eller noe?

Lenke til kommentar

Kan du forklare dette litt nærmere? :) Har du noen bilder av grepet eller noe?

Slik jeg gjør det, finnes sikkert flere måter da, så griper jeg peke og langefinger så langt rundt stanga som jeg greier og legger tommelen på skrå over dem, uten å presse spesielt hardt med tommelen går fingrene da i lås og du slipper å holde så forbanna hardt i f.eks markløft. Det er imidlertid endel som ikke greier det, spesielt om man har korte fingre, men verdt å prøve ut uansett :) Kan gjøre deg mindre avhengig av drareimer og kroker, ihvertfall opp til litt mere kg.

Lenke til kommentar

Kjenner til teknikken du beskriver, Delavar, men har litt for korte fingre til at det skal bli effektivt nok. Har også testa andre veien, altså å ha tommelen under og presse med langefinger og ringefinger på tommelen, men da fikk jeg sinssyke vannblemmer på tommelen, så det var ikke noe sjakktrekk! ;)

Lenke til kommentar

Bein

Knebøy i frivekt

100kgx10

130kgx8

130kgx8

130kgx8

Utfall

50kgx12

50kgx12

50kgx12

Tåhev i benpressmaskin

215kgx20

215kgx20

190kgx20

165kgx20

Legextension

95kgx10

85kgx10

85kgx10

Litt mage til slutt

Kommentar

Uvant med knebøy i frivekt og tror jeg tar litt lettere nestegang for å bli vant til frivektene. Var tungt p.g.a uvant og balanse men strevde lite ellers. Fortsatt litt dårlig så hadde lyst å gi meg før, men blitt endel dager nå som jeg har kuttet ned på treningen.

Gleder meg til teknikken blir bra på knebøy.

Delavar: Jo litt juks er det med kroker og skal ikke bruke de alltid, bare de aller tyngste. Etterhvert prøver jeg å bli så sterk i klypa at jeg ikke trenger dem. Men har jo bare trent 7 mnd og grepet henger nok ikke helt med styrken ellers. Det er kjipt å må ta mye mindre i vekter p.g.a grepet. Men jeg trener jo de COC klypene så blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Huff nei ble dårlig med a2g her. Det ble under 90 grader ihvertfall. Jeg tørte ikke ta a2g uten noe spott, men jeg kjenner jeg trener mye bedre når jeg tar a2g, som er en selvfølge. Jeg tror jeg skal begynne skikkelig lett, f.eks 60kg og ta a2g og øke med 5kg hver trening og se hvor langt jeg kommer. Lyst å begynne på veldig lett slik at jeg får kjørt teknikk endel ganger før jeg begynner å teste maks. Bestemt meg at jeg får teste maks innen 31 mars, liten vits slik jeg er nå.

Jeg tror ikke jeg hadde tatt mange reppene på 130kg i a2g nå, kan hende jeg hadde falt enten fram eller bak på første forsøk. :p

Lenke til kommentar

Balansen tar det tid å få inn, brukte noen uker på det selv, spesielt når jeg kjørte uten belte. Greit å ha spotter uansett, hender man bare blir "sittende" når man kommer ned, hehe. Virker nesten som du har latt min pessimisme smitte over på deg selv ;) Du har jo hatt kjempefin framgang så langt, du må kanskje regne med at enkelte øvelser blir litt tyngre å øke i etter noen måneder. De fleste merker det, men det er også da du får høyest muskelvekst fordi kroppen innser at det du har ikke er nok og du må bygge mer for å greie utfordringene du utsetter den for :) 60 kg er nok ingen dum start, begynte der da jeg tok a2g og har økt til 100 nå. Jeg økte 5 kg i uka først, så 2,5 og byttet litt programmer innimellom. Kan godt hende det blir lett for deg, men da er det jo bare å f.eks legge på 10 kg noen uker!

Lenke til kommentar

Bryst

Skråbenk med hantler

50kgx4+2

48kgx5+2

44kgx6+2

Benkpress

100kgx8

110kgx6

110kgx5+2

Kabelcross

50kgx15

45kgx15

40kgx20

Pullover

44kgx10+2

44kgx8+2

44kgx6+3

Armhevinger

30

Kommentar

Irriterende og fortsatt ikke øke med 50kg hantlene i skråbenk. Influensaen har nok stoppet meg mer enn jeg vil innse. Har jo også gått ned 2 kg i vekt også faktisk så det har nok litt å si. Har nok ingen sjans for å nå februarmålet mitt i skråbenk, det var ett ganske hardt mål, men har mye inne. Hadde jeg ikke hatt influensa ville nok situasjonen vært anderledes. Løpet er likevel ikke kjørt, har to ganger igjen så regner med jeg klarer 6 rep på 50kg, det skal jeg klare.

Benken gikk greit, var jo gåen etter skråbenken og teknikken er fortsatt langt fra bra. Kabelcrossen gikk veldig bra, her kan jeg øke neste gang tenker jeg. Pullover gikk også veldig bra, aldri tatt 44kg her og det gikk ganske bra.

Siden jeg har gått ned litt i vekt så ser jeg magemusklene mye tydeligere nå også, det er ihvertfall positivt.

Litt hoste fortsatt og blir fort sliten når jeg trener. Nå vil jeg ha vekk alle spor av influensaen!

Lenke til kommentar

Biceps og Triceps

Stående stangcurl med EZ-stang

55kgx8 REKORD

52,5kgx8

47,5kgx8

Toarms kabelcurl

35kgx10

30kgx12 + 20kgx12

25kgx12 + 15kgx15 + 10kgx15

15kgx25

Sittende dips

125kgx8

150kgx8 REKORD

125kgx10

115kgx8

Supersett (A=Tau over hodet B=Nedpress foran)

Jeg har alltid skrevet nedtrekk foran legger jeg merke til, men det har jo alltid vært nedpress foran. Nedtrekk foran er jo en ryggøvelse, rart at ingen har stusset på det når jeg har skrevet det før.

A=35kgx8 + B=32,5kgx8

A=32,5kgx8 + B=30kgx8 + B=20kgx8

A=30kgx8 + B=27,5kgx8 + B=15kgx8 + B=10kgx8

Kommentar

Fin økt, litt kort men fikk veldig god pump. Ble litt færre øvelser i både biceps og triceps men var stappa på senteret så orket ikke vente mer. 7 gode sett på både biceps og triceps holder egentlig også. Savnet tjueett på biceps for å få ut siste, men som sagt ville ikke vente.

Rekord både i biceps og triceps er jo veldig bra. Da har jeg nådd februarmålet mitt for stående stangcurl. Skal prøve 8 rep på 57,5kg før februar er omme, men var så vidt jeg klarte 8 rep 55kg. Jeg er ikke superstrict på de siste reppene, men godkjenner ikke hvis jeg begynner å bøye ryggen skikkelig. Målet for sittende dips er 8 rep på 160kg, det er fortsatt lite stykke til, men 10kg økning på den øvelsen er ikke allverden. Føler jeg har kontroll der og.

PS: Denne treninga var igår

Ikke tren for hardt, da er det ikke influensaen slipper like fort ;)

Nei så sant så sant. Merker influensaen har tviholdt litt på slutten nå, men for første gang igår så ble jeg ikke dødsanpusten bare etter de første settene. Det var deilig, litt snørr og hoste fortsatt, men var frusterende å bli sliten av ingenting.

Idag er det skuldre, formen og motivasjonen er god så håper på å få 5 rep på 42kg. I likhet med skråbenk med hantler ser det vanskelig å nå februarmålet. Ser faktisk nå at det er bare en skuldertrening igjen for februar så ser veldig stygt ut. Klarer jeg 5 rep idag og 6 rep neste gang så havnet jeg bare 1 rep unna så det er absolutt akseptabelt. Jeg ser faktisk jeg har en 11% økning i skulderpress med hantler bare i januar som er helt utrolig.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...