ATi-Radeon Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Utrolig bra form på deg! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ser ut som du har meget sterke skuldre og bryst! Ser bra ut, skal bli interessant å se hvilken fremgang undertegnede får på 6 måneder Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kraftige skuldre, lav fettprosent, bra jobba Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Takk! Veldig fornøyd selv med resultatet, men er ofte selv litt blind så vil hele tiden bli større. Bortsett fra at alt skal bli litt større må armene og magen prioriteres litt mer. Har jo nå gjort armdagen mer intensiv, men alikevel er litt begrenset hva man får til på kort tid. Når jeg startet for 6 mnd siden så var armene 35cm rundt biceps. Idag er de ca 41cm eller no. Skal prøve å få tatt kroppsmål i helga så får jeg sett om jeg har økt ytterligere siden starten av januar. Dumt jeg ikke målte beina forrige gang for jeg kjenner på bukser at lårene har vokst vanvittig. Får se litt hva jeg gjør med programmet også, jeg tror jeg kommer til å slite med å ta bein etter skuldre slik som igår. Jeg pleier å være temmelig utkjørt etter skuldredagen. Kanskje jeg skal kutte til 5-6 sett ihvertfall. Noen som har noe forslag hva jeg skal gjøre? Hvis jeg bare tar bein på brystdagen blir det alikevel hver fjerde dag. Men da er jeg nødt å putte inn mange flere sett for 10 sett blir da for lite. Noen som har forslag til oppsett av programmet med beina? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg kjører bryst sammen med bein, tar da 5 sett bøy og 2 sett utfall på kasse, det funker veldig bra for meg Du kan evt splitte ut deler av beinøkta til en annen dag. Spesielt knebøyen tar på veldig, jeg blir skikkelig sliten etter den. Flere jeg kjenner kjører f.eks tåhev og lårcurl separat, eks samme dag som markløft da hamstrings brukes i både lårcurl og mark Har ikke noen perfekte tips akkurat, bare å prøve og feile seg fra megentlig. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Bein Knebøy i smithmaskin 100kgx10 120kgx10 140kgx8 140kgx8 140kgx6 DRITT!!! 120kgx10 Tåhev i benpressmaskin 225kgx15 225kgx15 225kgx10 175kgx20 Legextension 55kgx12 80kgx10 80kgx10 70kgx12 Kommentar Knebøyen var tung ja. Ganske støl etter mandagen ja. Klarte bare a2g på de tre første settene og de første reppene på siste settet. Men var alltid godt under 90grader så sier meg godt fornøyd. Blir nok godt støl igjen imorra. Får kjøre 160kg neste gang på de første settene ihvertfall. Etter 160kg tror jeg bruker litt tid å trene med, kjente var stor forskjell på 120kg og 140kg. Bare få inn teknikken litt så går jeg på frivekt snart. Gleder meg til å sove idag!! Kroppen er trøtt! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Bra bøy uansett da Som du sikkert vet er det viktigste for at bøyen skal være godkjent er at kneleddet er over hofteleddet i nederste fase av bøyen, låret vil da være minst vannrett ift golvet. Når du ser på andre som løfter vil du nok se at svært får kjører "godkjent" bøy Ihvertfall få som gjør det der jeg trener, de fleste går maks ned til 90, noe jeg mener er noe stort tull, blir som å bare løfte hantelen i biceps halvveis opp hver gang. Flott at du snart skal over på frivekter, mye bedre trening til magen og ryggen samt at det er litt tyngre så du får mer å jobbe med Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ang smith vs fri. Er det ikke litt unødvendig å trene teknikk i smith, når teknikken blir annerledes i fri? I og med at du får massevis av støtte til teknikken i smith. Er det ikke bedre å trene med lavere vekter på kne for å få teknikken inn? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du må få litt bedre lys når du tar bilder! Men du har hatt god fremgang ser jeg! P.S. Du har jammen akkutrat samme vaskemaskin og tørketrommel som meg, hadde det ikke vært for døra hadde jeg trodd du sto på badet mitt å tok bildene. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Ang smith vs fri. Er det ikke litt unødvendig å trene teknikk i smith, når teknikken blir annerledes i fri? I og med at du får massevis av støtte til teknikken i smith. Er det ikke bedre å trene med lavere vekter på kne for å få teknikken inn? Ser poenget ditt. Ja det blir anderledes når man kjører frivekter, men alikevel er ikke smithmaskin treninga helt bortkasta. Men det er nok ikke vits å trene med smith så veldig lenge så blir nok frivekter innen februar er omme. Du må få litt bedre lys når du tar bilder!Men du har hatt god fremgang ser jeg! P.S. Du har jammen akkutrat samme vaskemaskin og tørketrommel som meg, hadde det ikke vært for døra hadde jeg trodd du sto på badet mitt å tok bildene. Det som er problemet er at jeg har downlights stortsett i hele leiligheten. Og hvis jeg f.eks står på do og skrur lyset på mer så blir det bare helt hvitt på skuldrene og nesten like mørkt resten av kroppen. Hvordan vet du at jeg ikke har manipulert den døra inni bildet? At jeg liker å stå på andres bad og ta bilder? Idag sov jeg lenge. Sov fra 01:00 til 15:30. Var nok rimelig utslitt ja så trengte sårt litt søvn. 14,5 timer er jo helt villt egentlig, lenge siden jeg har sovet så lenge. EDIT: Tror det blir dårlig med trening idag. Stenger jo kl 18:00 og har ikke våknet helt enda engang. Så får ta en pause og komme sterkere igjen imorra. Endret 9. februar 2008 av Lambada Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Skulle vell egentlig gjort akkurat det samme som du gjør i dag jeg Lambada... Treninga i dag virket helt bortkastet. Har spist nettopp. Ble skikkelig sliten av å spise Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Litt av en søvn du har, helt sykt å sove over et halvt døgn. Regner med du var skikkelig uthvilt etterpå? Greit å slappe skikkelig av innimellom og, få restituert litt mellom harde treningsøkter! Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Bryst Skråbenk med hantler 100kg x 4 96kg x 5 88kg x 6 88kg x 6 Rettbenk med hantler 76kg x 8 88kg x 6 88kg x 5 Benkpress (korte pauser) 70kg x 10 80kg x 10 90kg x 10 100kg x 5 100kg x 5 100kg x 5 100kg x 4 (dreit meg litt ut her så ble liggende med vekta halvveis oppe og måtte få noen til å hjelpe meg opp) Kabelkross 55kg x 8 50kg x 10 45kg x 12 40kg x 15 Pullover med hantel 42kg x 8 36kg x 12 36kg x 10 Armhevinger 20 15 Kommentar Hadde helt elendig teknikk på benkpressen. Merker godt det er lenge siden jeg har kjørt benk ja. Jeg var også dødssliten etter 7 sett med hantler. Skal kutte ut rettbenk med hantler og heller fokusere litt på benken framover. Kjøre først skråbenk med hantler og så benkpress. Når jeg kommer til 116kg i skråbenk med hantler (58kg's hantler) så skal jeg gå over til benkpress først siden 58kg hantler er det største de har. Huff var nesten å se en nybegynner i benken. Veldig vinglete. Delavar: Var ganske uthvilt ja, men samtidig litt daff og giddeløs siden hadde sovet så lenge. Jeg sov faktisk 14 timer idag også. Helt utrolig at jeg klarer det. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hmm, og jeg som var stolt over å ha max'a 2 reps på 90kg i benkpress i dag Der fikk du meg ned på jorda igjen ja, takk skal du ha Hadde vært stolt av den benkpress-serien Ingen markløft i dag skjønner jeg. Higer etter å vite hvordan de stroppene føles! Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 For mye soving er ikke bra... Men når det gjelder hantelpress synes jeg det høres ut som en god ide. Er det noen spesiell grunn til at du har hantler og ikke stang i skråbenk? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Elgvenn2: Var jo ikke så veldig benkpress da med tanke på at jeg nesten tar mer i hantelpress. Regner med at jeg skal trene ihvertfall på 120-125kg iløpet av februar. Nei det ble ikke rygg nei. Merker jeg er veldig sliten så klarer ikke helt å holde planene som jeg har tenkt til. Snusi: Nei for mye soving er ikke bra. Men var tydeligvis etterlenget søvn. Hantler trener egentlig mye bedre enn stang synes jeg. Tror jeg må passe meg litt for å ikke bli overtrent. For at jeg sov 14 timer både lørdag og søndag er vel tegn at kroppen henger etter. Når jeg skulle løfte noen hantler forrige gang jeg trente skuldre så begynte hele kroppen å riste når jeg løftet hantlene opp til fanget. Det er vel tegn på at kroppen jobber litt på overtid. :/ Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Fint økt allikevel da, men synes du kjører vanvittig mange sett på bryst 14 sett er kanskje litt mye? På de heftigste øktene mine er jeg oppe i 10, og det synes jeg blir i meste laget, hehe. Overtrening har jeg vært borti, og det er ikke noe særlig, en gang kom det fordi jeg kjørte meg til failure på alle treninger alltid over flere måneder (mye kondistrening og da) og til slutt måtte jeg kutte helt ut, det var skikkelig kjipt. Ingen reagerer likt på dette, mange jeg kjenner tåler større mengder trening enn meg før de blir overtrent, andre tåler mindre. Du må nesten trene noen år før du finner ut hva din kropp tåler. Mange anbefaler at man tar ei uke pause innimellom. Jeg har tatt 2 4-5 dagers opphold fra treninga siden jeg begynte i september, noe jeg merket jeg trengte. Har du tatt deg noe særlig pause på noen dager siden du begynte? Det jeg ofte merker etter noen dagers hvile er at jeg yter bedre på de neste øktene nettopp fordi kroppen trenger litt restitusjon innimellom. Kan hende du og merker det samme om du prøver? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvis du hele tiden er sliten må du passe på. Kan være at det er lurt å ta en uke med lave vekter for å komme seg igjen. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Ble litt mange sett på bryst ja, men det var bare fordi jeg kjørte benkpress. Da kjørte jeg relativt lett og veldig korte pauser. Dette var å få inn litt teknikk. Kommer til å kjøre endel sett på benkpress framover, men skal kjøre halvtunge sett på 5-6 rep. Skal også ta korte pauser så blir tvunget å ta litt lette vekter. Jeg har jo lyst å få presset opp 150kg nå snart, men med den teknikken igår ville det aldri gått. Igår hadde jeg kanskje maksa på 120-125kg, men det var etter syv tunge sett. Alikevel tror jeg ikke at jeg hadde fått opp mer enn 135kg på starten av dagen. Med litt trening av teknikk så kommer jeg nok endel høyere, men over 150kg er det nok lenge til jeg kommer til. Ja jeg har jo trent ganske kort tid, så jeg vet jo ikke helt hvor grensene er. Vet ihvertfall at jeg ligger tett under grensa nå og merker vektene begynner å nærme seg der hvor støttemusklene klarer å holde følge. Når jeg kjører 50kg hantler i skråbenk så merker jeg at jeg må konsentrere meg skikkelig å få riktig løftebane. Flere ganger jeg har kommet bittelitt skjevt opp og må bruke masse krefter for å få rettet den opp. Samme gjelder når jeg skal ta 42kg i skulderpress, da var det faktisk en gang jeg fikk armen for langt bak og han bak meg måtte hjelpe meg. Hvis ikke han hadde vært der hadde armen bare fortsatt bakover. Jeg merker jeg sliter skikkelig for å løfte de 50kg hantlene og få satt de riktig på lårene også. Er nødt å få satt de riktig på lårene når jeg skal vippe de bakover. Ja bør å ta en pause snart. Hadde en pause fra 23 des til 2 januar, men tror ikke jeg fikk hvilt skikkelig ut siden drakk litt og slikt. Tok over 2 uker pause i november eller no, ble litt syk da. Ja jeg bør nok ta pause snart, får se litt hvordan denne uka går med tanke på treninga. Har jo satt opp harde mål som jeg skal nå for februar, så tenkte å kjøre hardt i februar og ta litt rolig mars med litt mildere mål. Jeg gleder meg noe så sinnsykt til jeg kommer til 58kg hantlene på skråbenk, men alikevel kan det ta lengre tid enn jeg tror. Det er mange som møter veggen på 4x og 5x og da går det fort mange mnd før man får framgang igjen. Før 1 april har jeg som mål å få løftet 525kg (BP=145, ML=200, KB=180). Det er relativt milde mål egentlig, så det tror jeg går helt fint. Bare få trent litt teknikk i benkpress og frivekt knebøy. Markløft kan hende jeg løfter endel mer, men får heller hardere mål senere. Endret 11. februar 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Høres ut som du reflekterer bra over mye ift treninga di, noe som er lurt. En annen ting jeg har brent meg litt på som det kanskje høres ut som du kan brende deg på er tallene. Når du merker at teknikken kanskje ikke sitter 100%, eks det du sier om hantel og skulderpress så ville jeg holdt meg litt på samme vekt inntil teknikken sitter 100% selv om du sikkert får opp noen kg mer. Det blir litt som meg og markløft, 150-160 kg går nok opp greit, men teknikken er ikke helt god når jeg passerer 130 så jeg velger å skyndte meg sakte så jeg ikke får vondt i ryggen igjen. Pass på at du ikke haster deg fram til målene, jeg tror du når dem fort nok allikevel, 1.aprilmålene skal nok gå bra tror jeg, men pass deg om du føler styrken overgår teknikken. Utrolig kjipt om du skulle få en skade fordi du ble litt for ivrig. Samtidig må du nesten regne med at framgangen nok begynner å gå litt saktere på noen av øvelsene framover da de første månedene alltid er helt syke oft framgang, men at man når ei kneik eller 2 eller noen måneders trening. Lytt til kroppen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå