Lambada Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Du har jo hatt veldig stor fremgang, mer enn de aller fleste har mulighet til på så kort tid så det kan ha blitt litt voldsomt Tenker du å satse på noe framover? Jeg tror fremdeles du kunne gjort det bra i f.eks fitness\AF evt styrkeløft da du har en stor fordel i relativ styrke\styrke ift kroppsvekt! Ift underarmen, rister den når du gjør det fort? Sakte? For min del rister den litt når jeg gjør det sakte, men ikke når jeg gjør det fort. Ja kun når jeg gjør det sakte. Så din gjør det også? Var noen andre her på jobben som prøvde og de ristet ikke. Får se litt framgangen nå i høst/vinter hvordan den blir. Men om jeg satser blir det nok ett sted under 80, maks 82,5. Men de som stiller i styrkeløft har som oftest gigantiske lår. Går med fremgangen for din del? Har ikke vært på iform.no på hundre år. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det skjelver ikke så mye da, men rister litt. Sålenge det ikke er vondt\ubehagelig så ser ejg ikke noe problem med det. Du får ta turen innom iform en tur Jeg venter fremdeles på åtreningsdagboka di. Prøver meg på en litt modifisert utgave av RYP for øyeblikket, satt noen PBer i bøy og mark siden siste (marken er langt unna deg da, hehe), men ikke noen voldsom fremgang akkurat. Prøvd RYP? Om du snuser litt på styrkeløft så har jo Dietmar flere gode programmer som du kan vurdere, vet ikke om du har sett på noen av dem? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Lett rygg Sittende enhåndroing 80kg x 10 105kg x 10 105kg x 10 80kg x 10 Bredt nedtrekk bak 80kg x 10 80kg x 10 Smalt nedtrekk foran 85kg x 10 85kg x 10 Rygghev med vekt på nakken 25kg x 15 25kg x 12 25kg x 12 Delavar: Åpner treningsdagbok når jeg har fått til noen videoer, samt jeg har nådd 56kg x 5 i skrå. Nei har nok ikke sett på noe Dietmar, tenkte kanskje å prøve RYP nå snart. Bra at du har satt noen PBer da Høres bra ut Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Vekta ligger stabilt på 78kg nå så det er deilig. Har heller ikke mistet noe styrke, men selvfølgleig er fremgangen begrenset siden jeg har gått ned i vekt. Likevel har jeg fortsatt noen gode resultater: Sittende militærpress i smith: 120kg x 4 Sittende enarms preachercurl i maskin med løse vekter: 40kg x 4 (denne er litt morro for er mange som kjører to armer med 15-20kg) Sittende dips: 180kg x 10 Sittende enarmsroing: 125kg x 9 (lenge siden jeg har kjørt så tungt her, da veide jeg mer også) Skråbenk med hantler 54kg x 4 (klart det samme engang før, men da veide jeg vel 3-4 kg mer) Ellers er kroppsmål slik nå: Vekt: 78kg Biceps: 42cm Bryst: 117cm Midje: 84cm Underarm: 36cm Lår: 62cm (var oppe i 64cm) Skal ned til 58-60 i lårene og midjen skal ned til 80. Skal få mer muskler i beina, bare ikke bygge volum. Ellers er jeg fornøyd med de andre tallene. Skal ned enda litt til sommeren starter for fullt så blir jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Lite trening i det siste. Har vært noe utholdenhetstrening også i form av løping og volleyball. Styrkemessig står jeg på stedet hvil og vekta ligger vel rundt 78-79. Fra neste uke begynner trapper jeg litt opp igjen til ca 4-5 ganger i uka. Ligget på nå 2 ganger i uka den siste tiden så bør si meg veldig fornøyd at jeg har ikke mistet noe styrke. Ble litt mindre trening enn planlagt, men men. Likevel merker jeg at jeg har mer overskudd om dagen, lurer litt på om jeg var på grensen til overtrent for har mer energi, lyst og viljestyrke på treninga. Trente ganske hardt bryst på mandag og triceps på tirsdag. Kjenner at jeg fortsatt er støl i både bryst og triceps så merker på kroppen at jeg ikke har trent så mye. De gangene jeg har trent også har jeg stortsett ikke kjørt tungt heller. Håper jeg har nå kommet over den lille motbakken jeg har vært i etter februar/mars. Triceps merker jeg har forbedret seg og tok 190kg x 7 i sittende dips på tirsdag. Tok også 8-9 reps på 50kg i tau over hodet. Regner vel ikke med få de store resultatene helt enda, trenger nok 3-4 uker med oppladningsfase. Dessuten blir det ikke før midten av august jeg begynner det virkelige hardkjøret. Det er også langt over 1 mnd siden jeg tok sist kreatin også så regner med jeg øker litt i styrke når jeg begynner på det igjen. Edit: Ser også jeg ligger endel bak i de fleste øvelsene i forhold til juni målene. Som jeg har sagt tidligere er det 2008 målene som er viktig og de jeg jobber mest mot. Blir selvfølgelig VELDIG hardt nå, men i september og utover regner med at jeg får veldig gode resultater. Har dessuten nå opptil 12kg å gå på (maks 90kg innen nyttår). Så på våren 2009 begynner jeg å deffe ned til 80-82 til sommeren 2009. Da får jeg se om jeg kanskje stiller også om ting går som det skal. Endret 3. juli 2008 av Lambada Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 logg boken din har falt ut fra "mine innlegg", trodd nesten du har slutta. Men så leita jeg litt så fant jeg deg igjen:D Nå skal jeg følge med nøye Noen nye bilder på gang? Sterke løft? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Der var du igjen ja! Skulle du ikke legge ut noen videoer da? Kunne tenkt meg å se deg løfte over 40 kg manualer i skulderpress jeg da Kan jo være greit å ha det litt artig nå som det er sommer og å ta treninga litt roligere i perioder for så å satse fullt senere! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 tror de fleste dabber av litt mot sommern (inkl. meg selv). Mye hardere å trene, så jævli varmt på gymmen. Sola tørker meg ut og jeg sover alt for lenge. Så er vell et felles trekk om sommeren. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Delavar: Ja skal prøve å få tatt videoer snart. Prøvde å ta skulderpress med hantler igår og det ble bare 4 rep på 42kg. Det var ganske dårlig egentlig, må opp på ihvertfall 44kg igjen før jeg filmer. ATi_Radeon: Ja det er noe dritt. Merker jeg også er slapp, daff på trening iløpet av sommeren. Får sjekke ut loggen din og se hvordan du klarer deg i sommerheten. Ser jeg har fått litt strekkmerker på baksiden av skuldrene (halvveis under armene). De er nesten ikke synlige nå, men kan vel fort utvide seg. Tror egentlig jeg har vært heldig der for gikk jo opp 17cm rundt brystkassa på 7 mnd. Det er jo temmelig mye. Skuldre Skulderpress med hantler 42kg x 4+2 38kg x 6+2 36kg x 6+2 24kg x 17+3 helt ødelagt her Sittende militærpress 110kg x 2 oi det var lite, men lenge siden jeg har kjørt tungt på skulderpressen noe som ødela meg helt. 90kg x 4 60kg x 10 Sidehev 12kg x 8 + 8kg x 8 12kg x 8 + 8kg x 8 Fronthev 12kg x 8 12kg x 8 Combohev (først sidehev, deretter en slags fronthev med begge armene samtidig hvor jeg har hantlene langt over hodehøyde, tilslutt fronthev med en og en arm, over hodehøyde her også) 8kg x 8 + 8kg x 8 + 8kg x 8 Stående militærepress 25kg x 20 25kg x 20 helt ødelagt Kommentar Skulderpressen med hantler var ikke sånn altfor dårlig med tanke på lite trening og vekta. Resten var rimelig dårlig, har jo stortsett bare kjørt noen lette dager de dagene jeg først har trent. Fortsatt støl i triceps etter tirsdag og verka i triceps på nedoverveien når jeg kjørte sittende militærpress. Skal begynne å kjøre stående militærpress på slutten. Har vel aldri kjørt ståënde militærpress før så tok det rolig der, 25kg ble tungt etterhvert det også når jeg kjørte så mange reps. Men er meninga skal ta lav vekt for er jo siste øvelsen og særlig etter sidehev, fronthev og slikt er jeg helt ødelagt. Idag blir det: Bryst, Biceps og Triceps. Imorra (lørdag): Rygg og Utholdenhet Søndag: Bein Endret 4. juli 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Rygg igår Sittende enarmsroing 110kg x 8 110kg x 8 85kg x 12 Hantelroing 44kg x 8 58kg x 8 58kg x 8 Nedtrekk bak 70kg x 8 70kg x 8 Nedtrekk foran 75kg x 8 75kg x 8 Rygghev 25kg x 10 25kg x 10 Kommentar Var så fint vær på lørdag så da ble det ikke trening. Gikk helt greit. Har jo vært oppe i 125kgx10 i sittende roing, men kjørt veldig rolig og lett i sommer på rygg. 110kg og 125kg er ikke så stor forskjell heller så 3-4 ganger med tunge løft bør gjøre at jeg er på 125 igjen. Uansett fornøyd med 110kg x 8. Hantelroinga gikk bra, ikke kjørt hantelroing på flere måneder så fornøyd med 8 rep. Var veldig tungt og de to siste reppene var stortsett viljestyrke. Var jo også spesielt tungt siden jeg kjørte sittende enarmsroing først. Nedtrekken gikk helt ok, jeg er ganske svak her. Ca 5kg lavere enn vanlig, men før har jeg kjørt 2-3 sett før nedtrekken istedetfor 6 sett. Ryggheven var også ok. Denne har jeg ikke orket å kjøre på lenge (latskap) og orket bare 2 sett, skulle ta 3. Før har 15 rep gått lett, men denne øvelsen øker man fort i så er ikke så beskymra. Det jeg derimot er beskymra for er markløften. Denne har jeg heller ikke kjørt på flere måneder. Når det er 30 grader i treningstudioet så har man ikke akkurat veldig lyst å gå bort å løfte mark. Er ikke sikkert jeg gidder å starte med mark helt enda, spørs litt på været egentlig og hvor mye jeg trener. Blir bein idag. Får prøve å ta litt utholdenhet også. Bør egenltig si meg fornøyd. Jeg er tross alt 4-5kg lavere i vekt enn det jeg var. Endret 7. juli 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Bein og biceps Tåhev i benpressmaskin telte ikke, sånn ca 225kg x 25 225kg x 25 225kg x 25 175kg x 35 175kg x 35 125kg x 50 Leg extension 95kg x 12 95kg x 12 95kg x 10 75kg x 12 75kg x 12 65kg x 20 Ett beins lår curl 25kg x 10 30kg x 10 35kg x 8 35kg x 8 35kg x 8 25kg x 12 Strict stående hantelcurl 24kg x 4 + 12kg x 8 24kg x 4 + 12kg x 8 Sittende enarms preachercurl 35kg x 5 35kg x 4 Foroverbøyd konscurl 16kg x 10 16kg x 10 Diverse situps Kommentar Helt ok. LItt lat fortsatt så kjører ikke utfall eller knebøy enda. Venter til høsten nærmer seg. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Bryst Skråbenk med hantler 50kg x 4 48kg x 5 44kg x 6 24kg x 20 Kabelcross 50kg x 15 45kg x 20 Flyes i kabelcross 35kg x 10 40kg x 10 35kg x 10 Pullover med hantel 44kg x 8 44kg x 6 36kg x 12 Masse mageøvelser Kommentar Helt greit. Håper å få økt i skråbenken snart. Vekta var akkurat 78kg til morraen. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Idag var det på tide med sverige(harry)tur og på menyen stod det proteiner, kreatin, koffein og alkohol. Ikke så bra sammensetning ihvertfall, men det ble det uansett. Proteiner: 3 brett (12stk) med Multipower proteinshake vanilje Kreatin: Supercharge 500gram Alkohol: 2 flasker Bacardi razz 24 bokser Skogsbær cider 0,5l 7% Koffein: 30 flasker redbull ekstrakt Da begynner jeg på kreatin igjen fra og med idag. Det blir artig å starte med det igjen. Kroppen har ikke endret seg så mye i det siste så ikke så vits å poste noen bilder enda. Har ikke postet ett biceps bilde før tror jeg så her er det. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du har helt syke gener - kult med bildeoppdatering.. Hvordan føler du kroppen responderer på å kjøre igjennom hele kroppen en gang i uka sammenliknet med å trene den flere ganger i løpet av uka (f.eks. gjennom en uppeer/lower split)? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Skuldre og litt triceps Skulderpress med hantler 42kg x 5+2 42kg x 4+2 36kg x 7+1 24kg x 15 sliten.. Sittende militærpress i smith 110kg x 4 80kg x 10 Iso-lateral skulderpress 110kg x 6 60kg x 20 Strict sidehev 12kg x 8 + 8kg x 8 12kg x 8 + 8kg x 8 Strict fronthev 16kg x 8 12kg x 8 Multihev (sidehev + toarms fronthev + enarms fronthev + opptrekk foran) 8kg x 8 + 8kg x 8 + 8kg x 8 + 8kg x 8 8kg x 8 + 8kg x 8 + 8kg x 8 + 8kg x 8 Tau over hodet 42,5kg x 8 40kg x 8 + 30kg x 8 + 20kg x 10 40kg x 8 + 30kg x 5 + 20kg x 8 + 10kg x 15 Nedpress foran 40kg x 8 + 30kg x 8 + 20kg x 8 + 10kg x 8 Dips 25 20 Kommentar Veldig høyt tempo. Merker godt av kreatinen at motivasjonen er mye høyere. Ikke de beste resultatene, men siden pausene som oftest var veldig korte så er jeg fornøyd. Flere sånne treninger og resultatene vil komme. Ingar: Når jeg bare kjører igjennom kroppen en gang i uka så øker jeg ikke lengre. Må trene hver muskelgruppe 2 ganger i uka for at resultatene skal komme nå også. Må også kjøre samme øvelsen og endel sett for at jeg skal øke i den også. Nå de siste mnd har jeg byttet endel øvelser mellom hver gang jeg har trent, er bra for å få variasjon og unngå skader, men ikke for å øke i styrke for min del. Likevel må jeg ha perioder jeg varierer litt for kjører jeg samme øvelser hardt hele tiden stopper jeg opp uansett og da er det lett å få skader og bli overtrent. Blir spennende å se fremover om tankegangen fungerer. Det blir litt drikking i juli og selve hovedtreninga begynner ikke før slutten av august, så regner ikke med noe særlig økning enda. Likevel siden jeg har begynt på kreatin har jeg ett lite håp om å øke alikevel. Jeg er jo maks uttålmodig med resultater og, så blir fort skuffa egentlig, men får prøve å være litt realistisk. Rygg - biceps imorra (fredag). Så blir det også drikking imorra, huff huff, drikkinga ødelegger jo egentlig helt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du greier da en 3-repper på 44 kg i SP nå eller? Har noen spørsmål: Kjører du noen form for periodisering? Altså høyere reps i en periode og så lavere i neste? Om jeg hadde vært deg ville jeg fått i flere baseøvelser for å spart tid på treningene. Mark synes jeg virkelig du bør komme idag med, strakmark kan være et fint alternativ til lårcurl, selv om den kan være ltit teknisk vanskelig. En fin variasjon fra hantelroing er stangroing, prøvd den? Et program jeg virkelig kan anbefale er RYP, økte veldig mye på flere øvelser nå etter første gjennomkjøring, fungerte faktisk bedre enn 5x5. Hver økt tar dessuten bare 1 time (med midnre du slenger på masse isolasjonsøvelser), noe som er kjærkommet. Mange opplever etterhvert at de responderer bedre om hver muskel blir trent mer enn en gang i uka og da kan helkroppsprogrammer som HST\RYP være fine da en kjører få sett hver trening men trener hele kroppen 3 dager i uka, noe som totalt sett gir mange sett og god trening alt i alt. Ikke meninga å være kritisk nå, abre konstruktiv, du har mange gode øvelser, men ser at du stagnerer litt i noen av dem. Grunnen til dette tror jeg kan komme grunnet lite variasjon i repsantall\treningshyppighet. På min kropp har jeg ihvertfall erfart at jeg responderer bedre på mye variasjon og felre treninger pr muskelgruppe i uka Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Du greier da en 3-repper på 44 kg i SP nå eller? Har noen spørsmål: Kjører du noen form for periodisering? Altså høyere reps i en periode og så lavere i neste? Om jeg hadde vært deg ville jeg fått i flere baseøvelser for å spart tid på treningene. Mark synes jeg virkelig du bør komme idag med, strakmark kan være et fint alternativ til lårcurl, selv om den kan være ltit teknisk vanskelig. En fin variasjon fra hantelroing er stangroing, prøvd den? Et program jeg virkelig kan anbefale er RYP, økte veldig mye på flere øvelser nå etter første gjennomkjøring, fungerte faktisk bedre enn 5x5. Hver økt tar dessuten bare 1 time (med midnre du slenger på masse isolasjonsøvelser), noe som er kjærkommet. Mange opplever etterhvert at de responderer bedre om hver muskel blir trent mer enn en gang i uka og da kan helkroppsprogrammer som HST\RYP være fine da en kjører få sett hver trening men trener hele kroppen 3 dager i uka, noe som totalt sett gir mange sett og god trening alt i alt. Ikke meninga å være kritisk nå, abre konstruktiv, du har mange gode øvelser, men ser at du stagnerer litt i noen av dem. Grunnen til dette tror jeg kan komme grunnet lite variasjon i repsantall\treningshyppighet. På min kropp har jeg ihvertfall erfart at jeg responderer bedre på mye variasjon og felre treninger pr muskelgruppe i uka Ja klarer nok 44kg med 3 rep regner jeg med. Ja nå har jeg kjørt en lang periode med flere reps og lette vekter. Nesten hele sommeren har jeg omtrent bare kjørt mange reps og byttet ut flesteparten av øvelsnee. Hehe ja mark er selvfølgelig bra, men motivasjonen om sommeren er ikke helt topp så det går da utover knebøy og markløft. Joda men nå må du huske også at jeg er opptil 6kg lettere enn det jeg var for endel mnd siden og da er det nok naturlig å gå ned i styrke. Dessuten trente jeg på det minste 2 ganger i uka som er altfor lite, samt at jeg har festet endel. Jeg skal først se en stund nå når jeg begynner hardkjøret, om jeg ikke øker i styrke når jeg intensiverer treninga, dropper alkoholen og har sunnere kosthold så prøver jeg nok RYP. Jeg merket allerede igår når jeg begynte på kreatinen at treninga var en helt annen og at jeg holdt ut mye lengre og mye mer energi. Hvis du sammenligner forrige skuldertreninga mi med igår ser du ganske voldsom økning. Når jeg kom til militærpressen hadde jeg nok tatt 1 rep (tok 2 rep forrige gang) om det ikke var for kreatinen siden jeg kjørte ett mye høyere tempo enn forrige gang. Men 4 rep gikk lett og fikk nesten rep nr 5 opp. Gleder meg veldig til kreatinen begynner å virke for fullt. Idag er det rygg så skal prøve å putte inn markløft, bør vel ha motivasjonen siden har begynt på kreatin igjen. Men husk på at jeg fortsatt ikke har begynt selve hardkjøret, skal jo tross alt drikke idag også så da er vel nesten hele treningsuka bortkasta. Men vi får se etterhvert, om ikke ting fungerer så blir det vel noe RYP eller noe slikt. Endret 11. juli 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Bryst og bein Strict benkpress med stang lenge siden sist 100kg x 8 110kg x 6 110kg x 5 Skråbenk med hantler 44kg x 7 44kg x 6 28kg x 15 Pec-deck 75kg x 8 + 40kg x 15 75kg x 8 + 40kg x 15 Flyes i kabelcross 45kg x 8 30kg x 15 Lett utfall 50kg x 10 på hvert bein 50kg x 10 Legextension 95kg x 12 95kg x 10 85kg x 12 75kg x 12 Tåhev i benpressmaskin 200kg x 30 200kg x 25 200kg x 25 150kg x 30 Ettbeins lårcurl 25kg x 8 35kg x 8 40kg x 8 40kg x 8 + 25kg x 10 Situps Kommentar Helt ok økt. Dårlig benkpress, men lenge siden jeg har kjørt det. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Bryst og biceps Laget litt nytt program så da ble det visst bryst idag også så ble ikke akkurat de store resultatene siden hadde bryst igår og, men det var forventet. Skråbenk med hantler 50kg x 3+2 48kg x 5+2 44kg x 5 venstre armen sviktet 32kg x 12 Flyes i kabelcross 40kg x 10 40kg x 10 30kg x 10 Kabelcross 50kg x 9 sliiiiten 40kg x 15 30kg x 20 Pullover med hantel 44kg x 6 stopp! 36kg x 12 36kg x 10 Stående strict hantelcurl 20kg x 6 20kg x 6 20kg x 6 Hammercurl 16kg x 10 16kg x 10 Combocurl 12kg x 6x3 8kg x 8x3 Mage Kommentar Hadde jo bryst igår og så var forventet at det gikk dårlig så er ikke så vits å analysere dagen. Svak i biceps og. Kjørte ganske rolig på biceps. Bra tempo. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Å herre... Visste ikke engang at det fantes 50 kgs manualer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå