Gå til innhold

Treningsdagbok for Lambada *nytt forsøk på 54kg i skråbenk m hantler*

Anbefalte innlegg

Har du byttet fra krokene til straps?

Kjøpte forresten slike løftekroker selv, genialt spør du meg. Jeg har alt problemer med grepet når jeg passerer 100kg... no more! :dribble:

Så takk for et genialt tips Lambada! :)

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du byttet fra krokene til straps?

Kjøpte forresten slike løftekroker selv, genialt spør du meg. Jeg har alt problemer med grepet når jeg passerer 100kg... no more! :dribble:

Så takk for et genialt tips Lambada! :)

Krokene fungerer i alt bortsett fra tung markløft. Krokene er ikke dype nok så stanga blir ikke liggende skikkelig. Så tør ikke bruke dem i markløft i tilfelle stanga plutselig detter av.

Lenke til kommentar

Ja da var helga over. Ble ikke trening igår for ble noe vanvittig dritings på lørdag. Ett godt tips er å ikke spise geléshots for fort. Vi blandet dem 50/50 forhold så de var ganske sterke, også hadde vi konkurranse om å spise mest mulig iløpet av 15 min. Spritgelé går fort ned siden man kan bare svelge det helt og da merker man ikke spritsmaken så mye. Uansett endte opp med at jeg spiste gelé som tilsvarte rundt 6-7 dl Bacardi Razz på 15 min. Var fin form, inntill 30-60 min etterpå da alt slo inn. Siden jeg drikker sjeldent så kan jeg trygt si at jeg ble dritings.

Uansett blir rygg eller bryst og bein idag. Får se litt hva jeg orker når jeg kommer på treningssenteret.

Lenke til kommentar

Oioi, ja denne drikkinga hehe ;)

Et lite tips, sett pris på den lange rusen i stedet for den høye rusen. Som f.eks. nå i påska, kjør en del pils på f.eks. onsdag ettermiddag, og hold det gående til lørdag/søndag. Kluet er å ikke ta de helt store mengdene på kort tid, men ha en jevn middels rus hele perioden. Funker fett som faen! ;)

Anngående de treningskrokene, klarte faktisk å miste stanga når jeg trente med de i går, men hjelper på masse hvis man kjører låsegrep på de. I tillegg har det en god del å si hvor kroken kommer ut på hånda. Har testet meg frem til at den beste plasseringen er mellom tommel og pekefinger, slik at den på en måte blir en finger nr. 6. Var hvertfall ikke antydning til problemer da! :thumbup:

Lenke til kommentar

Faen ass, har jævlig lyst til å trene styrke osv. selv, men er bare 15 år, ikke fullt utvokst og har heller ikke noe treningsstudio her jeg bor ;\ Men gleder meg til sommeren for da kan jeg starte joggeturer i naturen og ikke langs asfalten ; Vondt i hæl, kne :S

Men er det noen som har tips til en gutt som er treningsvillig men ikke har treningsstudio?

Lenke til kommentar

Bryst

Skråbenk med hantler

50kg x 4

48kg x 5

44kg x 7

44kg x 6

Pec deck

90kg x 8 + 70kg x 8

80kg x 8 + 60kg x 8

Kabelcross

50kg x 12

45kg x 12

40kg x 15

Flyes i kabelcross + smale

30kg x 10 + 5 smale

30kg x 10 + 5 smale

25kg x 10 + 5 smale

Armhevinger

25

Kommentar

Slapp etter helga. Pleier alltid å gå ned de første treningene etter alkohol så gikk vel som forventet. Siden jeg muligens skal drikke til helga igjen så blir det muligens ikke så høy økning akkurat. Dumme venner som tvinger meg til å drikke :p Jaja regner med jeg når de fleste målene uansett, men igjen blir det skulderpress med hantler og skråbenken som blir litt slit.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen, etter en helg uten alkohol med mye spising og avslappning så gikk brystøkta kjempe lett. Først benkpress, så skråbenk. 30kg x 10 gikk lett.

Kunne pressa mere, og igår sleit jeg med 27,5kg x 8. Var på fylla til tidlig på marran på lørdagen.

Hardt og motstå drikke presset, føler at man går glipp av mye men man gjør som oftest ikke det.

Lenke til kommentar

Biceps og triceps

Stående stangcurl

52,5kg x 8

47,5kg x 8

42,5kg x 8

Stående strict hantelcurl uten vridning

20kg x 8 + 12kg x 8

20kg x 8 + 12kg x 8

Toarms kabelcurl

35kg x 10 + 25kg x 8 + 15kg x 15

30kg x 10 + 20kg x 10 + 12,5kg x 15

30kg x 10 + 15kg x 15 + 10kg x 36 svir!!!!

Sittende dips

135kg x 12

160kg x 11 lett!!!

150kg x 12

135kg x 12

Tau over hodet,

42,5kg x 8 tungt!!

35kg x 10

35kg x 10

Nedpress foran

35kg x 10 + 25kg x 10 + 15kg x 15

32,5kg x 10 + 22,5kg x 10 + 15kg x 15

Kommentar

Kabelcurlen gikk fint, skal prøve 40kg på den neste gang. Sittende dips gikk veldig lett, kunne nok fint klart 8 rep på 170kg som er mars målet. Var alene så tenkte jeg skulle sikre meg slik at jeg fikk vekta ned, det er jo tross alt å presse ned over to ganger min egen kroppsvekt. Aldri prøvd 42,5kg i tau over hodet, gikk ok men var skikkelig tungt.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Hehe er ikke så glad i maksløft jeg da. Men ja jeg får prøve ihvertfall benkpress og markløft før mars er omme slik at jeg får noen freshe tall inn i tabellen min. Bøyen trener jeg jo fortsatt teknikk på 80kg der venter jeg med å prøve maks. Synes maksløft er kjedelig :p

Lenke til kommentar

Rygg

Chins med overhåndgrep

8... første gangen jeg prøver

Markløft

120kg x 10

120kg x 10

150kg x 8

150kg x 8

120kg x 15

120kg x 15

Hantelroing

48kg x 10

48kg x 10

Nedtrekk bak

80kg x 10

80kg x 10

Smalt nedtrekk foran

80kg x 10

80kg x 10

Rygghev med vektskive på nakken

25kg x 15

25kg x 15

Kommentar

Første gangen jeg prøver chins. Gikk ikke så bra akkurat, men har jo ikke kjørt det en eneste gang iløpet av de 7 mnd jeg har trent. De første var superlett, men plutselig ble det skikkelig tungt.

Markløft gikk så som så. 120kg var superlett, men på 150kg var ikke teknikken så bra. Tenker jeg kjører endel sett og reps på 140kg neste gang. Neste gang skal jeg prøve maksløft bare for morro.

Litt sliten etter markløft så tok lett hantelroing.

Ikke tatt nedtrekk før heller faktisk så kjørte litt lett der. Greit med litt forandring

Da er jeg ferdig med min andre boks med kreatin (supercharge). Det er 700 gram oppi hver boks. Så det er vel kanskje på tide å ta litt pause fra kreatinen. Hvor lenge foreslår dere at jeg skal ta pause før jeg begynner på neste boks?

Lenke til kommentar

Sterk mark synes jeg, 200 kg går nok bra, eller har du andre maksløft i tankene? :) Ble du ikke ganske sliten av å kjøre så mange reps? Fin start på chins da, du øker fort når du får inn teknikken. Blir litt annen bevegelsesbane enn nedtrekk så er uvant til å begynne med. Anbefaler deg å venne deg på å ta skikkelig bredt, vet ikke hvilket stativ dere har der, men ejg synes det er godt å ta der håndtakene skrår ned til siden (ikke sikkert det går da), litt tyngre enn å ta smalt, men det river bra!

Ift kreatin bruker jeg å kjøre 4 uker på, 2 uker av, 2-3 serier så noen måneders pause, ikke sikkert det er optimalt dog.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Blir vel maksløft i markløft og benkpress iløpet av mars. Regner med 200kg skal gå bra, men tipper teknikken blir elendig. Jo ble ganske sliten av å kjøre så mange reps, men gikk greit. Kjente det godt i korsryggen etterpå og kjenner det godt fortsatt. Jeg regner med jeg kan trene med 200kg før året er omme. Jeg har jo nesten ikke trent noe markløft så kommer nok til å øke når jeg får kjørt meg godt der.

Kjører veldig bredt på chins men håndtakene går ikke nedover på siden. Håndtakene er veldig tykke og glatte så grepet kan nok bli ett problem når jeg tar flere reps. Siden jeg nå tok bare 8 stk så var det ingen problem. Kjente faktisk de siste reppene ganske godt ja.

Da får jeg ta 2 uker av nå da, orker ikke ta lenge pause. Kommer jeg til å gå ned i vekt da siden vannet kommer ut av kroppen?

Lenke til kommentar

Pass for all del på ryggen din i mark, har flere venner som har måttet droppe den pga korsryggsmerter, så om du mener at elendig teknikk = krum rygg så dropp det å ta litt lavere vekt istedet, det er ikke verdt det spør du meg.

Jeg gikk vell ned 1 kg da jeg kuttet kreatin, men gikk fort opp igjen etter en pause, blir sikkert ikke så ulikt til deg heller. Føler ofte jeg har best effekt av kreatin etter noen gode pauser (2-3 måender), men er sikekrt individuelt.

Noe jeg bruker for grep er grovt papir mellom håndtak og hender, det fungerer faktisk bra, treningshansekr med grov gummi pleier også å gjøre susen :)

Lenke til kommentar

Bein

Lett Knebøy

50kg x 15

80kg x 10

80kg x 10

80kg x 10

Utfall

60kg x 10 på hvert bein

60kg x 8 på hvert bein

Benpress

350kg x 10

350kg x 8

350kg x 3 failure, fikk strekk

Ett beins lårcurl

30kg x 10

30kg x 10

Kommentar

Slapp og demotivert egentlig. Slet litt med balanse på utfallen. Benpressen var supertung.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...