Cowboystrekk Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg heter ikke Simon!!! grr Ble ikke trening idag. Skulle egentlig trene skuldre, men ble sittende på jobben til nå. Kjørte som ett helvete hjem, men når jeg kjørte forbi treningssenteret så jeg at styrkerommet var omtrent tomt. Dessuten hadde jeg bare hatt 25 min å trene på, så da bestemte jeg meg for å droppe det. Da blir det skuldre imorra og lett blanding på fredag. Treningsfri siden jeg skal til gøteborg på lørdag og søndag. Så blir det bryst og bein igjen på mandag, er egentlig rygg, men tror jeg går rett på bryst. Er mye sterkere i rygg enn bryst uansett. Beklager Simen Treninga er hellig, skal ikke være noe stressøkter nei! Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Skuldre Skulderpress med hantler 42kg x 4+3 42kg x 4+3 38kg x 7+2 38kg x 6+1 Sittende militærpress i smithmaskin 110kg x 5+1 NESTEN 6 rep selv!! 100kg x 7+2 100kg x 6+1 Iso-lateral skulderpress 110kg x 6 90kg x 8 Sidehev med hantler 16kg x 8 + 8kg x 8 12kg x 8 + 8kg x 8 12kg x 8 + 8kg x 8 Shrugs 44kg x 20 36kg x 30 28kg x 50 Kommentar Ble endel kuttet ned på slutten siden jeg hadde travelt. Var bra økt selv om det ikke ble noen rekorder. Skulderpressen med hantler gikk egentlig ganske bra, 4 rep på begge settene og orket faktisk 3stk til med hjelp som var veldig overrasket over. Som oftest har jeg ingen krefter etter jeg har fått hjelp på 1. På de to første hjalp han veldig lite og var nesten jeg tok dem selv. Det var NESTEN jeg fikk presset opp den 6 reppen på smithen! Grr. Andre og tredjesettet i smithen gikk også veldig bra, pleier å lite styrke der. Sideheven var litt tung og orket ikke 16kg. Endret 6. mars 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Sidehev med hantler 16kg x 8 + 8kg x 8 Skjønner ikke hva du mener her, jeg. Hva representerer de ulike tallene (for å si det på en litt vanskelig måte)? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Først tar jeg 8 rep på 16kg og deretter UTEN PAUSE så tar jeg nye 8 rep på 8kg. Altså droppsett. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Ser bra ut. Men du har ikke vurdert å gå litt opp på repsa? F.eks. rundt 12? Kanskje verdt å prøve / legge inn ett set med flere reps. PS: Fant nettopp ut at Lambada er en dans ^^ Endret 6. mars 2008 av TehKris Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Først tar jeg 8 rep på 16kg og deretter UTEN PAUSE så tar jeg nye 8 rep på 8kg. Altså droppsett. Takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Ser bra ut. Men du har ikke vurdert å gå litt opp på repsa? F.eks. rundt 12? Kanskje verdt å prøve / legge inn ett set med flere reps. Jeg liker egentlig få reps og det er den beste måten å gå opp i styrke på. Vanligvis kjører jeg fronthev og upright row også. På sidehev, fronthev og upright row så kjører jeg som oftest droppsett på 8+8 så da blir det egentlig 16 rep siden jeg tar først 8 og nye 8 uten pause. Men for å presse meg oppover i vekter på skulderpressen så er jeg nødt å kjøre få reps. Så få reps på de første øvelsene som er tunge og heller litt flere reps på isolasjonsøvelsene etterpå synes jeg fungerer utmerket for meg. Jeg har dessuten lagt inn "lett blanding" dagen for en liten stund siden. Her kjører jeg de fleste muskelgruppene med mange reps og lett belastning. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Siden det virker som du "har greie på" fronthev, sender jeg ut et spm i tråden din jeg Hvor høyt skal man løfte i fronthev? Jeg utflører øvelsen sånn, men vet de som påstår man skal løfte skulderen mye høyere opp. Noen tanker om hva som er mest riktig/ideelt? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jeg løfter faktisk så hånda er høyere enn hodet. Jeg utfører den mye treigere på veien ned også enn det han gjør på den linken du postet. Holder veldig igjen på nedoverveien. Jeg synes det trener mer når jeg tar manualene høyere. Samme gjelder egentlig sidehev også. Men er bare å prøve seg fram og finne ut hva du synes svir mest. Endret 6. mars 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Klart, jo høyere man går (til en viss grad seff), jo tyngre er det jo. Ønsker bare ikke å skade skuldra på noen måte ved å kjøre "for høye"... Får prøve å presse meg litt høyere da Endret 6. mars 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 BTW, er den en spesiell grunn til at du kjører militærpress i smith? Slik at du kan presse deg maks uten å mista stanga -.- ? Skal prøve det neste gang jeg. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 6. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2008 Sittende militærpress i smith er eneste øvelsen jeg har i smithmaskin. Synes den likevel tar veldig bra og kjenner det faktisk godt. Ja hadde ikke klart så mye med frivekt, og synes det er behagelig i smithen. Da bruker jeg ikke så mye energi eller tid til å psyke meg opp heller siden jeg på en måte er trygg. Elgvenn2: Ja sidehev, fronthev og slike øvelser sliter veldig på skuldrene og er lett å få betennelse. Likevel de fleste som får betennelse kjenner at det er ømt i skuldrene i lang tid i forveien, men fortsetter å trene likevel. Så kjenner du at du er litt vond i skuldrene eller gjør vondt når du gjør en spesiell bevegelse så må du roe det ned. Skader oppstår ofte av at folk bare kjører på selv om det bare gjør "litt" vondt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hva synes du om løftebanen i smith? Føler du den blir naturlig eller litt kunstig? Har liksom ikke blitt helt komfortabel med den så har ingen smith-øvelser atm. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Ble ikke Sverige alikevel idag, kanskje imorra. Så da blir det trening idag alikevel . Var og skulle kjøpe meg bukse igår, for nå er alle buksene enten altfor trange eller noen få er litt for trange. Irriterende. Men fant ingen som var noe bra Delavar: Hvis du tenker sånn så blir egentlig alle maskiner som har låst løftebane kunstig. Slik blir det alltid siden man vil aldri løfte ett friløft eksakt lik som en maskin med låst løftebane. Likevel synes jeg den funker veldig bra egentlig, jeg kjenner det godt etterpå. Dessuten som jeg nevnte tidligere så trenger jeg ikke psyke meg så veldig opp for å løfte. Det blir også sånn at det blir brått stopp også, siden det er låst bane så er det stortsett bare en muskel man bruker og får ikke muligheten til å få hjelp av støttemuskler. Endret 7. mars 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Joggebukser ftw Bruker stort sett bare vide bukse jeg nå. Var ikke ment som noe kritikk ang smith da, viktigste er at du føler det fungerer for deg, og du er jo flink til å kjøre frie øvelser på det andre du trener så bare stå på videre Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Joggebukser kan jeg jo aldri gå med på jobb eller når jeg er ute. Neida tok det ikke som kritikk heller, ser nå at jeg kanskje virket litt sær i svaret, det var ikke meninga. Bare skulle svare kjapt før jeg måtte gjøre noe her på jobben. Kjøpte meg skjorte igår faktisk, jeg måtte ty til XL skjorte men måtte sy den kraftig inn i midjen. Jeg er mellom Large og XL over skuldrene(L var faktisk litt for trang over skuldrene og kunne ikke bevege armene fritt), men så er jeg Small-Medium i midjen. Jeg er jo fortsatt 31-32" i livet på bukser, men må nok ihvertfall ha 32-33" framover p.g.a lårene. Endret 7. mars 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Hehe, ser vi har omtrent identisk problemstilling og til og med de samme størrelsene! Jeg har mange 32 i vidden-bukser som sitter fint i midja og rundt leggene men blir som kondomdrakter og tre over lårene, hehe. Blitt mye large og xl-t-shorter hos meg og, problemet er at det blir seende ut som kjoler siden de blir så vide rundt livet Må vell lære meg å sy inn eller få dama til å gjøre det. Vi kan jo ta kontakt med de største kjedene og be dem om å lage klær for oss som er litt bedre trent enn mannen i gata Artig historie ift klær: En venn av meg som er veldig stor (250 i bøy og 170 i benk, rundt 45 cm overarmer og borti 80 cm lår så en skikkelig plugg, heldigvis ikke helt der noen av oss ennå da!) skulle ha seg dress. Han var innom alle butikkene i byen men måtte gi opp da ingen av xxl-dressene passet, selv ikke de på spesiellageret for store folk butikkene hadde passet. Den største jakken han fant gikk såvidt over skuldrene men ble som et telt rundt livet og alt for lang (han er vell ca 175 høy). Buksene var også et problem, men han fant en med litt stretch som såvidt gikk på, ble imidlertid veeeeldig trang og noe han maks brukte på fest en gang i blant. Jakke måtte han gi opp men fant en vest som såvidt passet, bra vi er trøndere da: "Ingen fæst utn skinnvæst!" EDIT: Hva jobber du med forresten? Mulig jeg du har srkevet det før uten at jeg har fått det med meg da. Endret 7. mars 2008 av Delavar Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Ja den igår ble skikkelig kjole rundt livet. Funnet egentlig ut at jeg ikke skal bli så mye større rundt skuldrene da, skal bli mer markert men massemessig gidder jeg ikke bli så veldig mye større rundt skuldrene. Armene kan vokse litt til, men alt annet har egentlig en grei størrelse nå. Hehe slik størrelse som han kameraten din skal jeg aldri bli. Det må være utrolig kjipt å ikke finne noe som passer. 80cm i lår hørtes helt vilt ut da jeg er 60cm og det er egentlig for stort i forhold til bukser. Jeg er jo ca 83cm i livet så det hørtes bare helt vilt ut. Synes 45cm rundt armene ikke var så veldig stort iforhold til lårene, men selvfølgelig 45cm er stort. Har selv en kamerat som har 45cm rundt armene og mine blir små fiskeboller i forhold. Hvor stor har du planer om å bli da? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hehe, han trener mer bein enn overkropp da, siste jeg hørte fra han kjørte han seriene sine på 230 kg i knebøy så det er vell noen gode grunner til at han har så store lår Jeg sier meg fornøyd når overarmene er 40 cm i avslappet tilstand. Lårene er store nok, derfor jeg gikk over til 5x5. Må hovedsaklig får større skuldre, overarmer og legger, ellers er ting ok. Enn du? Hva vil du ha større? Vet ikke om du så det siste spørsmålet mitt i siste innlegg. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Er vel egentlig bare armene nå som jeg skal ha større. Skal bli mer markert generelt, men bare armene jeg vil at skal vokse. Jobber som systemutvikler, lager datasystemer til poltiet, brann, ambulanser, vaktselskaper, transportselskaper o.s.v. Får kanskje ta og ikke spamme for mye snakk her slik at det blir få treninger på hver side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå