Gå til innhold

Hvilke nettsider er best på tester av Skjermer?

rolf_enver

Anbefalte innlegg

Hei

Som det står i tittelen er jeg interessert i om noen av dere vet om noen gode nettsider der de tester skjermer ofte og nøye. Jeg har kikket litt på tomshardware og anandtech, men jeg føler ikke at de har testet mange nok til at jeg kan klare å bestemme meg for en bestemt skjerm.

Jeg ser etter en 20" videscreen eller "vanlig" LCD skjerm, har sett at Samsung Syncmaster har fått god kritikk, men jeg kunne gjerne tenkt meg å lest litt flere tester og fått litt tilbakemelding fra forumet om hva dere mener.

Håper dere kan hjelpe meg!

Mvh Enver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du poengterte dette, hardkjerne.

Du har helt rett, under testing kom det frem at Samsung bruker paneler av forskjellig kvalitet i en og samme modell (ihvertfall på 226BW).

Etter kritikk fra www.behardware.com rettet Samsung dette opp i sin nye model 2232BW.

www.behardware.com testet også denne og kom frem til at Samsung fortsatt brukte forskjellige typer paneler, men at de nå hadde senket kvaliteten på de gode panelene og økt kvaliteten på de "dårlige" panelene, dette for å minske forskjellen imellom de forskjellige panelene.

Slik jeg forstod det skulle de "dårlige" panelene være innstillt med en litt dominerende blå farge, men at dette kunne manuellt justeres.

Jeg må nok engang gi skryt til www.behardware.com for hvor nøye de tester skjermer, dette vil fra nå av min være min referanseside for skjermer.

Et siste spørsmål:

I denne testen ble også ViewSonic VX2255wmb anbefalt (det var nok denne som ble testvinner da 2232BW kun ble anbefalt med forbehold). Jeg sjekket opp denne skjemen på hardware.no og fant to forskjellige, ViewSonic VX2255wmb (2900kr)og ViewSonic VX2255wm (2300kr). Er det noen som vet hvilke forskjeller det er på disse to skjermene?

Endret av rolf_enver
Lenke til kommentar

Eneste jeg finner i prisguiden med serienr VX2255 er wmb og wmh. Regner det er b for Black og h for wHite. Om du finner denne skjermen til 2300 er jeg veldig interessert. Slo til på tilbudet netshop hadde på Iiyama skjermen som vant gaming delen av testen på behardware.com da denne gikk for bare 2000. Har akkuratt fått den, og er forsåvidt fornøyd, men regner med Viewsonic sin absolutt er verdt 300 kr mere...

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...