Gå til innhold

Pc til surfing, nedlasting og filmer,tv-serier.. Til under 10k

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har begynt å tenke på å handle ny pc så vil lillebror også bytte ut boksen sin med en ny en.. Han skal stortsett bruke den til surfing, nedlasting og filmer, tv-serier.

Og som meg skal dette kobles opp til en Denon avr 3806 og til tv'en hans som er samme som min(Sony kdf 50e2010).

Han vil bruke noen av disken sine på den nye, Raptor 34gb til system og han har to 320 sata disker til lagring.

Han kunne også tenke seg hdmi utgang på skjermkortet vist det er mulig.. Og han vil kjøre digitalt lyd til reciveren.

Han har ett håp om å ikke miste skjorta si på en ny maskin.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslaget over er jo en grei og enkel Gamer PC, men etter som det ikke er sagt noe om gaming, vil jeg anbefale noe enklere.

Hvis ikke maskinen skal brukes til gaming, trenger man ikke like kraftig skjermkort (og dermed kraftigere strømforsyning). I tillegg er det litt å spare på en enklere kabinett (selv om mange vil legge ut mere for å få et mere solid kabinett)

f.eks noe som dette burde være helt greit:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323786

Lenke til kommentar

magnum65 sitt forslag er helt klart et godt et. En enkel pc til "surfing, nedlasting og filmer, tv-serier" skal koste langt under 10 store, og selv oppsettet som magnum65 kom med fra komplett skulle takle disse oppgavene uten problemer. Regner med det er 2xDVI og en HDMI-kontakt på det skjermkortet.

Lenke til kommentar

Det er jo helt klart at man kan spare på mye, mitt oppsett gir litt mer rom for å vokse.. har man først fått interessen så begynner oppgraderingskløen fort, og da er det greit å ha et godt kabinett og en god psu som grunnlag, om ikke noe annet, men dette er jo selvfølgelig opp til trådstarter :)

Lenke til kommentar

lillebror sa at han likte muligheten til å kunne oppgradere litt etterhvert når han fikk penger en gang:) Og det gjorde ikke noe om det gikk ann en sjelden gang å kjøre ett spill på den..

Kabinett var veldig viktig for han... Han kommer til å ha rundt 8 hdd i den, så det måtte være litt plass der til de.. Størrelsen hadde ikke så mye å si, det kabinette han har nå er et gammelt cheiftec maxi tower.. Han likte størrelsen på det..

Endret av Redneck83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...