Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HVor mye kan bilen min tenkes å være verdt?

Anbefalte innlegg

Ettersom studiene snart er over, så skal bilen selges.

Det er en passat 97 modell med 1,6 motor. Km blir vel 110 000 km når jeg er ferdig på skolen. Eu godkjent i november 07 uten noen merknader.

Nye vinterdekk, og sommerdekk, samt orginale felger på sommerdekkene.

Jeg tenkte en pris på rundt 60 000 kanskje? Er det urimelig, ser at tilsvarende går for vesentlig mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ettersom studiene snart er over, så skal bilen selges.

Det er en passat 97 modell med 1,6 motor. Km blir vel 110 000 km når jeg er ferdig på skolen. Eu godkjent i november 07 uten noen merknader.

Nye vinterdekk, og sommerdekk, samt orginale felger på sommerdekkene.

Jeg tenkte en pris på rundt 60 000 kanskje? Er det urimelig, ser at tilsvarende går for vesentlig mer.

Ting som komplett servicehefte, generell stand på bilen, utstyr osv. spiller også inn på prisen. En dønn strøken bil er selvsagt lettere å selge for mer penger enn en bulkete en.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Sedan

Radio/CD spiller med minnekort og usb inngang

A/C

Alarm

Sentrallås

Regreim skiftet ved 105 000 km, samme med service.

Bilen er ved god stand, eventuelle lakk problemer ble rettet av selger (ikke dekket over, men slipt ned og lakkert skikkelig)

Noe mer jeg har glemt? :)

Lenke til kommentar
Sedan

Radio/CD spiller med minnekort og usb inngang

A/C

Alarm

Sentrallås

Regreim skiftet ved 105 000 km, samme med service.

Bilen er ved god stand, eventuelle lakk problemer ble rettet av selger (ikke dekket over, men slipt ned og lakkert skikkelig)

Noe mer jeg har glemt? :)

Ut i fra hva du forteller høres dette ut som et ok eksemplar. Ser på finn.no at 97-modeller ligger på alt fra 49.000 til 99.000, uten at det skal være noen fasit. Hvis du "forventer" 60.000 kroner og kan selge den for det uten å miste nattesøvnen ville jeg lagt den ut en del høyere, si f.eks. 75-80.000 og sett hvordan responsen er. Så lenge det ikke haster med å selge bilen vil jeg tro du kan få en del over 60.000 for bilen, forutsatt at den er i god stand og så videre :)

Viktigste er å ha is i magen spør du meg, så lenge du ikke overpriser for mye.

Averterte for noen mnd. siden en bil som var litt for høyt priset, det var kun cowboyer som ringte meg og ga skikkelig skambud. Etter at annonsen gikk ut (kjøpte én mnd. på finn.no) ventet jeg til over nyttår og averterte den igjen til samme pris. Den ble solgt 2 dager etter at jeg la ut annonsen på nytt, til prisen jeg ville ha.

Lenke til kommentar

Kan føye til at en god annonse kan være alfa og omega. Bruk tid på å skrive annonsen, skriv utfyllende om bilen, bilens historikk osv. Ta gode bilder av bilen når den er helt ren (og tørr!), både inn- og utvendig. Folk som kjøper bil liker gjerne å tro at de har gjort et godt kjøp - jeg pleier derfor å sette prisen høyere enn hva jeg egentlig er fornøyd med, så har jeg litt å gå på når det gjelder prutting.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

60 000 er jeg veldig fornøyd med, så planen blir vel å vaske den skikkelig i mai, for da er eksamenssessongen over.

Har vel tatt bildene utenfor der jeg bor, men kan vel kjøre den til et fint sted i skogen og ta noen skikkelige bilder, og jeg får sikkert hjelp av faren min til teksten og bildene.

Er det positivt at tidligere eiere har vært familier og eldre, samt ingen røykere?

Lenke til kommentar
60 000 er jeg veldig fornøyd med, så planen blir vel å vaske den skikkelig i mai, for da er eksamenssessongen over.

Har vel tatt bildene utenfor der jeg bor, men kan vel kjøre den til et fint sted i skogen og ta noen skikkelige bilder, og jeg får sikkert hjelp av faren min til teksten og bildene.

Er det positivt at tidligere eiere har vært familier og eldre, samt ingen røykere?

At bilen har vært ikke-røyk er nok fint, men de helt store utslagene i prisen vil det nok ikke gjøre. Det er vel litt delte meninger på dette med antall eiere og alder på disse. Noen mener at dette er viktig - selv mener jeg at tilstanden på bilen sier mer enn eierne, men selvfølgelig, man kan jo få et visst inntrykk av bilen ut i fra dette. Altfor gamle tanter og menn med hatt bak rattet er kanskje ikke så positivt, dette blir forbundet med daukjøring og sluring på clutch :p

Mitt råd er at du en mnd eller to før du skal selge bilen legger ut en annonse og føler deg litt frem i markedet. Du blir kvitt bilen uansett, det er bare snakk om pris. Prøv deg litt høyere enn 60.000 og se responsen, du kan alltids justere prisen i annonsen senere.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...