PeanutButterJelly Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei allesammen Jeg har akkurat kjøpt ny PC som jeg har satt sammen selv. Den består av: Asus p5K Premium Quad Q6600 2,4 GHz 4x Corsair TWIN2x 6400C4 ram XFX GeForce 8800 GTX 2x Samsung Spinpoint t166 500GB LG DVD-Brenner GSA-H58N ----> PROBLEMET Delene er kjøpt fra komplett.no. PC-en finner alle komponentene under booting og alt virker greit helt frem til jeg putter i en DVD og skal innstallere noe. Da "sovner" PC-en. Dvs den jobber i noen sekunder, også "sovner" i noen minutter. Deretter jobber den i noen sekunder igjen... Og sånn holder det på. Jeg brukte nesten 5 timer på innstallasjon av Vista. Så lenge jeg ikke benytter DVD-romen så fungerer systemet prikkfritt. Har dere noen forslag? Jeg har testet 2 DVD-rommer, men begge var av samme typen (LG DVD-Brenner GSA-H58N) Jeg har også prøvd å bytte IDE-kabel som heller ikke hjalp. Er ikke dvd-romen kompatibel med resten av systemet her? Mvh Thomas Lenke til kommentar
PeanutButterJelly Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hei igjen Jeg har nå byttet DVD-brenner til en annen type med SATA inngang isteden. Nå fryser ikke hele PC-en opp slik som før. Istedenfor å fryse hele PC-en så fryser bare prosessene jeg holder på med. Jeg kan fortsatt bruke internett og Vista helt fritt.. Men pakker jeg ut RAR filer så fryser denne prosessen opp for så å starte igjen en stund etter.. Jeg brukte 1:30 time og pakke ut 6 GB... Spill også fryser.. Noen som kan hjelpe meg? Er hovedkortet ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå