Gå til innhold

Hjelp til oppdatering 3d/video/bilde pc

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd til å kjøpe oppdatering til pc min.

Jeg bruker den hovedsaklig til arbeid og ikke så mye spilling.

Maskinen er nå en dual Amd opteron 244 1.6, nvidia Quadro4 980 xgl skjermkort 2gb sdram - så jeg tror det finnes rom for forbedring til en rimelig pris.

Så jeg vil hovedsaklig trenge tips på type hovedkort, cpu (skjermkort?) og ram jeg bør satse på. Jeg kan vente ca 2mnd og ønsker ikke bruke mer enn 12000kr på oppdateringen.

Alle tips og råd er velkommen !

PS! Min nåværende pc bråker noe vanvittig - hvis oppdatering kunne være litt stillere ville jeg vært glad.

Endret av Gwar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plukk deler fra dette oppsettet etter eget behov.

Cpukjøler i det oppsettet vil gi lavt støynivå selv med Q6600 med en 1200rpm 120mm vifte.

Litt om Thermalright Ultra120Extreme, dette er den beste luftkjøleren på markedet i dag og er verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på asus workstation modeller (Asus P5E WS PRO) - vil denne gi meg fordeler når jeg arbeider feks. med 3d rendering?

Crossfire ? ser det blir nevnt i samme setning som 3d rendering, kan noen utdype forskjellene?

Jeg lurer også på om et 8800 gt(s) kort er bedre enn det spesial kortet jeg har ?

Vil det være en fordel å oppdatere/endre oppsettet jeg har med harddiskene iforhold til 3d/video redigering? (raid1 - tror jeg 2*200 gb som speiler hverandre)

Endret av Gwar
Lenke til kommentar
Jeg har sett på asus workstation modeller (Asus P5E WS PRO) - vil denne gi meg fordeler når jeg arbeider feks. med 3d rendering?

Nei du bør kjøpe et 780i som i oppsett til wibla.

Fordi det oveklokker bra med quad.

Jeg driver mye med 3d,kan jo se på my 3dgallery signatur.

Det som gir bra ytelse i 3d er en overklokket quad.

Crossfire ? ser det blir nevnt i samme setning som 3d rendering, kan noen utdype forskjellene?

Jeg lurer også på om et 8800 gt(s) kort er bedre enn det spesial kortet jeg har ?

Gå for en sli løsning.

Vil det være en fordel å oppdatere/endre oppsettet jeg har med harddiskene iforhold til 3d/video redigering? (raid1 - tror jeg 2*200 gb som speiler hverandre)

Nye hdd ytter så bra at det er lite og hente på dette.

Et billig oppsett her ikke så ulikt wibla sitt.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62622

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

X48C Platinum1

Intel Core 2 Quad Q9450

2 * OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual Channel 2 GB

Til sammen ca 5152 kr

+ vista biz 64 bit

Vil dette funke sammen og vil det dra render tiden ned drastisk ?

Må jeg ha raskere ram? I artikkel på forsiden står dette i oversikten : DDR3-1600/DDR2-1333. Jeg vil ikke satse på ddr3 -for dyrt ennå. Og siden jeg vil kjøre vista bør jeg ha mer ram feks. 8gb?

Endret av Gwar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...