Rhinox Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Bøkene om Harry Hole og Konrad Sejer hadde vært artig å få filmatisert, men er redd det ville blitt den ene store skuffelsen etter den andre - slik som de fleste filmer basert på bøker. Se bare på Menn som hater kvinner.. Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 The lies of Locke Lamora. For å si det på engelsk: "It's deligthfully violent" Sykt bra og spennende bok som kunne ha blitt dritbra på lerretet Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Alt av Dan Brown. Han skriver som om han skulle skrevet filmmanus uansett. "Pelikanraporten" av John Grisham. Og "En uskyldig mann" (John Grisham)- bare for å skape mer oppmerksomhet rundt historien. Endret 25. juli 2009 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Eg synast Bartimeus-trilogien (Amuletten av Samarkand, Golemens øye, og Ptolemaios' port) burde filmatiserast. Dei er ikkje altfor korte, ei heller for detaljrike til å filmatiserast - dessuten er dei perfekte til å lage spennande filmar. Lenke til kommentar
Epitaph Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Drømmefakultetet skrevet av Sara Stridsberg. Det kunne blitt en fin og småsurrealistisk film hvor Factory Girl møter Marie Antoinette & Sofia Coppola og The Tracey Fragments. Endret 27. juli 2009 av Epitaph Lenke til kommentar
Nynaeve Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Tidshjulet hadde blitt vanskelig fordi serien er så lang. Når man først skal filmatisere så gode bøker, bør man ikke forkorte for mye heller. Jeg synes den burde filmatiseres jeg. Det blir kanskje forkorta mye, men det kan jo lages mange filmer og? HP har blitt en lang serie, og James Bond? Det blir kanskje litt skuffende med en film fra så fantastiske bøker, men om ikke alle gidder å lese dem, kan de hvertfall få vite om historien Det kunne kanskje åpna øynene til fler så bøkene ble enda litt mer kjent! Dessuten, historien er fantastisk. Vanskelig blir det kanskje, men det kommer til å bli verdt det WoT er utrolig bra, og jeg håper virkelig den blir filmatisert. For RJ's skyld og Hadde vært fint om han fikk gjort ferdig siste boka, men han måtte nok videre... Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Harlan Cobens Myron Bolitar serie tror jeg kunne blitt ganske bra på lerretet, det samme med Darren Shans serier. Lenke til kommentar
edds Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kunne tenkt meg enda en filmatisering av The Fountainhead av Ayn Rand. Helst en bra en, denne gangen. Lenke til kommentar
marcusss Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 "Momo" av Michael Ende kunne blitt en bra film. Nå ble det jo laget en film av den allerede, men med mindre din lidenskap er tyske filmer fra 80-tallet, så tviler jeg på at de færreste vet om den (jeg har dog ikke sett den). Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg har så utrolig mange idéer for filmatisering av Bjørneboe sine bøker. Hovedsakelig kort filmer av tendensromanene hans. Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg har så utrolig mange idéer for filmatisering av Bjørneboe sine bøker. Hovedsakelig kort filmer av tendensromanene hans. Dette har jeg også tenkt en del på. Støttes! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Nå som "The Dark Tower" skal bli film er dette strøket av listen. Setter heller David Eddings "Belgariad" serie (5 bøker) på ønskelisten. Tror disse bøkene kunne blit til en morsom og interesang film. Lenke til kommentar
cathped Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 "Den trettende fortellingen" av Diane Setterfield kan bli ein stemningsfull og mystisk film. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 "Fremmedlegionen: Mine fem år som legionær" kunne kanskje blitt en bra film. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 "Hulebjørnens klan" bør filmatiseres på ny og gjøres bra denne gangen. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Alt av Dan Brown. Han skriver som om han skulle skrevet filmmanus uansett. "Pelikanraporten" av John Grisham. Og "En uskyldig mann" (John Grisham)- bare for å skape mer oppmerksomhet rundt historien. Helt enig. Etter min mening burde man filmatisere De Fire, siden det hadde vært gøy å se hvordan situasjonene og karakterene blir på film Men jeg skjønner at det hadde blitt vanskelig... måtte isåfall blitt en animasjonsfilm, siden det handler om en elg, en vaskebjørn, en panda, en ilder og en skilpadde Lenke til kommentar
Das Modell Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 The Beatles, det vil bli tidenes beste film fra norden! Lenke til kommentar
Dante80 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Mengele Zoo kunne blitt en knalbra film. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Kunne godt tenkt meg en ny filmatisering av Andre Bjerkes bok "De dødes tjern". Den handler om en vennegjeng som hører om en myte om Daumanshytten ved Blåtjernet. De reiser opp der for å sjekke ut denne hytten og tjernet, og under oppholdet her skjer det en rekke forunderlige hendelser. Det er en krimroman. En reproduksjon av De Dødes Tjern som film tror jeg kunne blitt veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå