toffyrn Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Når jeg skulle starte dataen min hjemme i dag tidlig skjedde absolutt ingenting,(jeg mener INGENTING), skjønner ikke hvorfor. Har prøvd at det er strøm i kontakta og at ledningen fungerer. Kan det være sikringer i dataen som har brent (hvor finner jeg de), eller har noen noen andre gode forslag? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Moderne datamaskiner har ikke sikkringer i tradisjonell forstand. Strømforsyningsenheten har innebyggde sikkringskretsløp som ikke kan byttes. Maskinen kan være helt død av forskjellige grunner. Er det en ferdigbyggd maskin du har ? (HP, Fujitsu-Siemens, Compaq osv.) Lenke til kommentar
toffyrn Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Det er en hjemmesnekra maskin, som har gått i over 4 år, og plutselig idag stoppet den helt. PWR = tech solo tp350w mainboard = soltek et eller annet. skjerm = ati (sapphire) x800pro cpu = intel 4 3ghz hyperthreading hdd = maxtor 160gig. +cdrom. Det er tingene i maskina mi... Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Siden det er strøm i kontakt og ledningen fungerer så hadde jeg satt en femmer på at strømforsyninga di er gåen.. Lenke til kommentar
toffyrn Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Hmmmm... Fant ut at når ledning står i lyser det lille lyset på nettverkskortet, og når jeg trykker på knappen gjør vifta et ørlite forsøk på å starte, før den stopper igjen. Hvordan tester jeg om pwrsupply fungerer? Bare å kjøpe en liknende? Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Klikk på linken under og prøv å jump starte poweret. Hvis ikke dette funker er det nok dødt Jumpstart PSU Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) ja jeg har sitt det problemet før. viftene beveget seg litt og bare stopte. det er sikkert strømforsyningen. om du kjøper en ny....... kjøp en kraftigere enn den gamle.(er jo en grunn den svikter før tiden) vil si at jeg fikk liv i en slik igjen med å skru den opp og fjernet støvet som var på undersiden av psu-kortet. Endret 9. januar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå