Gå til innhold

Problemer med Ad-aware 6

jawisa

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som har hatt problemer med ad-aware 6?

Jeg hadde en heller ubehagelig opplevelse med det programmet i går kveld: Som del av tweaking prosessen på PCen tenkte jeg at jeg skulle luke ut evt SpyWare, etc fra maskinen og lastet derfor ned siste versjon av ad-aware. Jeg installerte det og kjørte det en runde på DEFAULT settings. Som jeg mistenkte fant den litt og vært snusk og jeg sa ja til å sette de ekle filene i karantene. Etter en rask reboot fant jeg ut at programmet også hadde luket ut litt vel mange system-filer og settings! Plutselig tok det laaang tid å starte Windows. I tillegg virket ikke lenger internett forbindelsen (alle oppkoblinger var borte), nettverket fungerte ikke, en masse services var ikke startet + at selve Explorer (altså Windows GUIet, ikke filbehandleren eller browseren) var føkka opp!! Selv start-knappen fungerte ikke.... :(

Jeg tok alle filene tilbake ut fra karantenen i ad-aware og rebootet, da virket idet minste Windows-miljøet og mange services startet igjen, men nettverket, internett-forbindelsen og en masse annet fungerte fortsatt ikke :x

Så idag blir det reinstallasjon av Windows! (blir iallefall kvitt spyware, etc da :wink: )

Er det noen andre som har hatt slike opplevelser med ad-aware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre enn meg som har hatt problemer med ad-aware 6?

Er det noen andre som har hatt slike opplevelser med ad-aware?

Nei, jeg lastet det ned for ca. en uke siden også, og det har ikke ødelagt noe på min pc. Bare fjernet lop.com og det er jeg faen meg glad for.

Hvilke OS kjører du? XP? Kan være de mener XP er en svær BUG i seg selv og bare har gjort deg en tjeneste.. :-P

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Ad-Aware tidligere. Da fikk jeg problemer med IE og sertifikater fra Skandiabanken. Måtte slå av maskinen for å bytte sertifikat fra en kontohaver til en annen. Vanligvis holder det med å avslutte IE. Dermed gikk Ad-Aware i søpla. Bruker heller Spybot, som endel har anbefalt her på forumet. Funker fint.

Lenke til kommentar

Fungerer greit hos meg, både på XP og 98SE.

Ad-Aware er et vertøy som leter etter suspekte filer og nøkler i registeret pluss fientlige cookies og man skal ikke stole 100% på hva programmet finner.

Du bør la programmet finne disse filene/nøklene og så manuelt luke ut de som er verifisert som adware/spyware.

Aldri stol 100% på slike programmer, vis forsiktighet og luk ut filer manuelt er en enkel oppkrift på å holde maskinen "ren".

Leser du fast på HW? Da burde du se etter en test på Spybot som gjør det samme som Ad-Aware bare litt bedre... Se http://www.windows.no/p_spybot.php

Siden du kjører Win XPså kan du kjøre "system restore" slik at du får gjenopprettet de filene som Ad-Aware slettet.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt AdAware MINST 1-2 ganger i uken i de siste 2 årene. Det eneste problemet jeg har hatt var for 1,5 år siden når jeg glemte å legge til en del av Kazaa (har glemt navnet på filen) på ignore-listen. Alt som skjedde var at jeg måtte reinstallere programmet, og så fungerte det som normalt igjen. Kjører XP pro i dag, og har ikke hatt problemer hverken med versjon 5.83 eller den nye 6.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...