Spazbite Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Heihei, hadde vært flink gutt i fjor, så spanderte en nokia N82 på meg selv i julegave (kjøpte den på komplett). Var veldig fornøyd og storkoste meg med den, men etter to dager så ryker skjermen. Sendte den selvfølgelig tilbake til komplett som en garantisak. Fikk nå svar fra de om at den var "avvist grunnet fysisk skade", hvorpå de skriver at "displayet har fått seg en trykk og blitt knust" Dette blir selvfølgelig mitt ord mot dems, men har aldri vært så forsiktig som jeg var med denne mobilen (4300,- er mye for en student). Jeg hadde den kun liggende på et bord, og i lomma mi, og ble følgelig veldig overraska når jeg tok den opp av lomma 2. juledag og skjermen var svart. Hva angår skader, så er det absolutt ingen synlige ytre skader på den, men når jeg skrur den på kan man skimte en slags ripe inni skjermen. Har spekulert litt i om posten kan ha behandlet pakken dårlig, ettersom en annen mobil i samme sending fra komplett (julegaven til mamma) også fikk problemer etter en dags bruk (laderen fungerer ikke lenger). Så nå lurer jeg egentlig på hvilke rettigheter jeg har? Er det noen som helst mulighet for at jeg kan få tilbake pengene eller gratis reperasjon? takk for svar:) Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Er lite man kan gjøre om verkstedet sier den har fått en klemskade. Skal nødvendigvis ikke mye til før den går i stykker. Det du kan gjøre er å få den sendt tilbake for egen regning, og kjøpe en skjerm på ebay og reparere den selv - noe som ikke er å anbefale. Lenke til kommentar
Spazbite Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 hmm, ok. Men er det ikke litt rart at Komplett har funnet det ut så raskt? De mottok returen mandag, og allerede idag tidlig fikk jeg svar om at den ble avvist. For all del, veldig bra at ting går fort, men skal ikke et 3. parts verksted se på mobilen? For meg virker det som om det er Komplett selv som har konkludert med trykkskaden. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Husk at siden mobile ner så ny så er det en presumpsjonsregel i forbrukerkjøpsloven på at det er forhandler som må bevise at det er brukerskade. Klarer de ikke å bevise dette, så foreligger det en mangel med produktet. En annen ting er at det hørtes ganske likt ut som en klemskade eller noe ja. Uansett så koster det ikke all verden for å skifte et display heller vil jeg anta. Lenke til kommentar
Spazbite Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Ok, takk for svar:) Tar en telefon til forbrukerrådet imorra og forhører meg litt om hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nyere mobiler har store skjermer. Dette har også N82. Får skjermen et hardt press på seg så vil LCD-panelet knuse. Selv om man husker at man har skadet skjermen så betyr ikke det at det ikke har skjedd. De fleste er ikke oppmerksomme på dette, og jo større skjermene er jo lettere er det å skade de. Dersom du har noe annet i lomma samtidig med mobilen og du setter deg ned slik at lomma presses sammen skal det ikke mye til for å ødelegge en slik skjerm. Ligger mobilen i lomma med f.eks. skjermen vendt utover, så skal det ikke mer enn å dulte borti en bordkant. LCD-skjermer sprekker ikke av seg selv. Det trenger heller ikke være noe merker på glasset/plastikken foran. Mange dyrere mobiler har ripesikkert glass. Du får sende mobilen til et verksted og betale de 600-800 kronene det koster å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå