Gå til innhold

sony bekrefter ingame xmb i år

nroj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krosjefen: Høres nesten ut som om at du mener at Sony har laget den artikkelen ;) sitat "denne artikkelen var ganske tafatt av Sony" jaja

Litt av problemet kan jo være at disse funksjonene spiser RAM. Slik som det er nå sluker XMB 32MB (?) RAM når det ligger i bakgrunnen mens man spiller. Dette tallet må jo bli noe høyere hvis vi plutselig skal få tilgang til alt av funksjoner. Gjerne gi meg en dask hvis jeg bare prater tull. :)

Her er det mye å ta tak i.. Men vi får starte med minnekravene til XMB når Ps3 kom ut.

64 MB main ram og 32 MB videoram= totalt 96 MB minne av totalt 512 mb tilgjengelig.

Dette kravet gikk så ned og havnet på SDK 1.80 på 48 MB (main) + 24 MB(vram), altså 72 mb totalt.

Disse kravene har så blitt lavere å lavere for hver SDK firmware som utviklerene har mottatt og det siste jeg leste var at kravene nå var nede i totalt 52 mb.

Hva det er i dag er usikkert, men uansett så kan IKKE sony plutselig kreve at OS skal få større plass. Da vil spill som er laget basert på at x-antall MB er ledig ikke lengre fungere, og det skjer ikke.

Så selv om at vi skal få ingame xmb så kan ikke denne funksjonen kreve mer enn det kravet som allerede ligger der.

Lenke til kommentar
Vi trenger strengt tatt ikke tilgang til PSN, musikk, system-konfig eller browseren mens vi spiller, eller? :)

Tilgang til friends-listen med mulighet for invite hadde dog vært knall.

Jo, jeg gjør det! Veldig viktig for min del å kunne velge egen musikk når man spiller.

Lenke til kommentar
Vi trenger strengt tatt ikke tilgang til PSN, musikk, system-konfig eller browseren mens vi spiller, eller? :)

Tilgang til friends-listen med mulighet for invite hadde dog vært knall.

Men får nok ikke tilgang til alt. Muligens kun det du har tilgang til samtidig som du ser film på PS3-en. Det inkluderer ikke settings.

Lenke til kommentar

Eg synes me har rett på den samme funksjonaliteten som me har på x360. du kan ikkje innpå system settings under spill på x360 så det trengs ikkje. sony klarer kansje å finne andre spennende ting som du kan gjere mens du spiller som du ikkje kan gjere på x360 å det blir sjølvsagt ein bonus. men chat, invites, musikk, sende meldinger, vennelistem er det viktigaste, flaut att det ikkje har vore ein muligheit frå lansering..

Lenke til kommentar
Egentlig ganske utrolig at det enda ikkje har kommet, så essensielt som dette egentlig er.

De mest trivielle endringene i et system kan utløse et skred av redesign. Som eksempel kan vi ta Xbox Live! sin begrensning på maks 100 personer i vennelisten. Da dette ble designet, så virket dette som en logisk grense. Hvem har strengt tatt over 100 venner tross alt? Men så begynte ballen og rulle - og såvidt meg bekjent har MS jobbet bare med denne tilsynelatende trivielle endringen nå ganske lenge.

Lenke til kommentar
Eg synes me har rett på den samme funksjonaliteten som me har på x360. du kan ikkje innpå system settings under spill på x360 så det trengs ikkje. sony klarer kansje å finne andre spennende ting som du kan gjere mens du spiller som du ikkje kan gjere på x360 å det blir sjølvsagt ein bonus. men chat, invites, musikk, sende meldinger, vennelistem er det viktigaste, flaut att det ikkje har vore ein muligheit frå lansering..

Nei nå må du slutte å klage da. Vi fikk jo voice-changer! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...