Gå til innhold

Er den Enermax 80x80 noe bra i forhold til papst...?

Term

Anbefalte innlegg

Vel spørsmålet over sier vel egentlig alt da.

Hadde tenkt å sette på denne swiftech kjøleren. er det noe god ide? burde jeg heller velge papst. Jeg synes det virket som en god ide å kunne styre hastigheten slik at jeg kan ha det stille om CPU'en er kald nok.

Jeg har bestilt meg 2 stk enermax vifter, arctic silver 3 og den kjøleren over.

Jeg har fortsatt noen timer på meg til å endre ordren om jeg har lagt en bæsj på leggen. :-?

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Papst har vel mindre støy i forhold til turtall men Enermax er like gode. Så har du muligheten til å velge luftmengde uten å kjøpe noen viftestyring

Ikke noe bæsj ut av det :wink:

Lenke til kommentar

Samme som jeg tenkte. Da blir det med det tenker jeg. Min Silent Viking gjør liksom ikke jobben godt nok.

Så intill jeg har fått byttet kabinett og strømforsyning, så blir det full styrke inni det småvarme kabinettet mitt.

På tide å ta frem Dremmelen å starte med å skjære litt. Det er så utrolig morsomt

Lenke til kommentar

samme problem her. Min volcano 9 gjør heller ikke jobben. load temp på noen og 60 grader!!

men går det ikke med 92mm vifter på denne. 2 milimeter viftene har feste punkt på 81mm eller noe sånt og det burde passe til kjøleren, kan jo også bøye ut de "vifte-feste greiene" kan man ikke?

Tar jeg feil? går det ikke ann og bruke 92mm vifte på denne swiftech kjøleren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
samme problem her. Min volcano 9 gjør heller ikke jobben. load temp på noen og 60 grader!!

men går det ikke med 92mm vifter på denne. 2 milimeter viftene har feste punkt på 81mm eller noe sånt og det burde passe til kjøleren, kan jo også bøye ut de "vifte-feste greiene" kan man ikke?

Ikke sikker på det akkurat men tror det skal fungere med noen sånn her http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5845&GID=5800

Lenke til kommentar

som DMPoWer henviste til så må du ha eit adapterfunnel for å kunne bruke 92-120mm vifter p åein 80mm kjøler. Å kjøpe ein funnel 80-120mm og så sette ei 120mm vifte oppå går veldig fint

Lenke til kommentar

Har begge disse vifte typene.

Fordelen med Ppast er at de er meget stille (12dB versjonen).

Men jeg tror du får mer for pengene for Enermax sine. De kommer som sagt med justering i tillegg til grill. De er også rimelig stillegående på laveste hastighet. Dessuten har de dobbelt kulelager.

Papst skal jo være en kvalitetsvifte... men jeg skjønner ikke da hvorfor de kommer med glidelager... som ikke er like slitesterkt som kulelager. Glidelager er jo no dritt i utgangspunktet... :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...