Gå til innhold

Ny 42" HDTV - 12000 kroner - PS3, HTPC, HD-tuner

Anbefalte innlegg

Jeg har ønsker om å kjøpe inn en HD-TV til en stue. Jeg ønsker å gå for 42", selvfølgelig kan den være større om det lar seg gjøre, men det blir vel fort dyrere. Jeg sitter ca. 3-3,5 meter unna TVen. Pris messig så tenkte jeg å legge meg på rundt 12000 kroner. Jeg har tenkt til å gå for LCD. Ønsker at den har HDMI-innganger, minimum to, da jeg vil gå til anskaffelse av bl.a. PS3 og HTPC ved en senere anledning. Kanskje også andre ting jeg ikke tenker over akkurat nå. Det er et krav at TVen skal støtte FullHD, altså 1920x1080p. Har parabol her, og vil nok kjøpe inn HD-mottaker til denne TVen også. Har pratet litt med en fetter av meg, og han anbefalte den samme TVen som han har. Det er en TOSHIBA REGZA 42" LCD-TV 42X3000PG. Det er denne jeg har i kikkerten akkurat nå, selv om den bare har to HDMI-innganger. Det er jo ikke et must, men kan jo være en fordel å tenke litt framover også. Har dere andre forslag til HTDV rundt denne prisen? Er det andre ting jeg bør tenke på? Hva med TVen jeg har linket til, er den noe tess? Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bare forekommer meg rimelig meningsløst å betale masse ekstra for noe man ikke ser, men deg om det. Når det gjelder bruk av PC og valget mellom LCD og plasma er det en utbredt misforståelse at all PC-bruk er bedre på LCD uansett. Det var det tidligere da plasma-panelene hadde mye lavere oppløsning men det er ikke den store forskjellen i dag. De forskjellene som er vil ikke være merkbare ved for eksempel spilling, film og bildefremvisning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...